יריד פסיכולוגיה עברית

תקווה רדיקלית - פרקטיקה מודעת עוני בעבודה סוציאלית / מיכל קרומר-נבו

מחיר קטלוגי: 96.00 ₪
מחיר: 77.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
דמי טיפול ומשלוח: 23 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
תקווה רדיקלית - פרקטיקה מודעת עוני בעבודה סוציאלית / מיכל קרומר-נבו

תקווה רדיקלית - פרקטיקה מודעת עוני בעבודה סוציאלית / מיכל קרומר-נבו

איך ניתן להבין עוני כסוגיה של אי-צדק חברתי? מה תפקידם של אנשי מקצוע ביחס לעוני ולאנשים החיים בעוני? איך תפיסות חברתיות הגמוניות של עוני משפיעות על עיצוב פרקטיקות מקצועיות? וכיצד תיראה פרקטיקה מקצועית המחויבת לצדק חברתי?

בספר תקווה רדיקלית מציעה מיכל קרומר-נבו עקרונות תאורטיים ופרקטיים מפורטים לאופן שבו החברה, והפרטים המרכיבים אותה, יכולים וצריכים להיאבק בעוני. הספר מבוסס על הפרדיגמה של עבודה סוציאלית מודעת-עוני המשלבת תאוריות ביקורתיות מהעולם החברתי עם תאוריות פסיכולוגיות התייחסותיות על נפש האדם. הפרדיגמה, שפותחה ע"י המחברת בעשרים השנים האחרונות ואף הוטמעה בשירותי הרווחה בישראל, רואה בעוני הפרה של זכויות אדם ומעמידה במרכז הפרקטיקה את הסולידריות בין אנשי המקצוע לאנשים החיים בעוני ואת התביעה המתמשכת לצדק חברתי.

בארבעה שערים – טרנספורמציה, הכרה, זכויות והתייצבות לצד – מציע הספר שילוב ייחודי של כתיבה מחקרית, נרטיבים אישיים ודוגמאות רבות מהפרקטיקה. שילוב זה מאפשר לקוראת להרהר ולערער על הנחות יסוד מקובלות המבוססות על אינדיווידואליזציה של בעיות חברתיות ועל האשמת אנשים בעוניים. הספר פונה לקהל רחב של קוראות וקוראים – חוקרים וקובעי מדיניות, עובדים סוציאליים, עורכי דין, רופאים, מורים, פעילים חברתיים – ובעצם לכל מי שצדק חברתי קרוב לליבם, שכן ניתוח המציאות החברתית המוצע בו ודרכי הפעולה לשינוי מציאות זו רלוונטיים לכל מי שמעוניין להשתתף במאבק בעוני.

 

פרופ' מיכל קרומר-נבו היא פרופסור באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ופעילה חברתית בתחום העוני. מספריה הקודמים: נשים בעוני: סיפורי חיים – מגדר, כאב, התנגדות (הקיבוץ המאוחד, 2006); ביקורת בפעולה: פרקטיקות ביקורתיות בשדה החברתי בישראל (רסלינג, 2020). הספר תקווה רדיקלית בגרסתו האנגלית (Policy Press, 2020) זכה בפרס הספר הטוב ביותר מטעם האגודה האמריקאית למחקר בעבודה סוציאלית.

לעיון הפרק 'קורונה' מתוך הספר

תקווה רדיקלית - פרקטיקה מודעת עוני בעבודה סוציאלית / מיכל קרומר-נבו
מחיר קטלוגי: 96.00 ₪
מחיר: 77.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

סו-דו-יו So Do Yo – משחק שאלות מעמיק מבוסס NLP
הולדת אב: גברים מדברים על היריון, לידה ואבהות / ענת הררי
אדון הלילה / לאה שדה
הכל קורה רק לי/ גלית טליה אילוז
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.