יריד פסיכולוגיה עברית

מסע עם אשת לוט - מהמקרא אל הנפש / נגה בן ששון

מחיר קטלוגי: 96.00 ₪
מחיר: 79.00 ₪

המוצר אזל

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
מסע עם אשת לוט - מהמקרא אל הנפש / נגה בן ששון

מסע עם אשת לוט - מהמקרא אל הנפש / נגה בן ששון

מסע עם אשת לוט חוקר את מוטיב המבט האסור לאחור ואת מבטה של אשת לוט כמייצגים תופעה חיה הנוכחת בעולם הרוח ובחיי הנפש. לצד דברי מדרש עתיקים יפגוש הקורא שירה צעירה, נובלה נועזת ובלוג אינטרנטי, שכותביהם פנו אל הסיפור המקראי וביקשו להסיר ממנו את המלח ולהשיב לו חיים. לאלו מצטרפים קולותיהם של אלו שנענו להזמנה להגיב לסיפור המקראי-ודבריהם זוכים לניתוח מעמיק ורגיש.

נגה בן ששון על כתיבת המחקר: "הספר מזמין את קוראיו לסיפור מסע אישי אל מבט אחד שקפא בזמן והפך את אשת לוט לנציב מלח. במהלך שנות עבודתי הטיפולית שמעתי פעמים רבות את אלו המבקשים לנתק את העבר – את ה'אחור', ולחסום את דרכי הגישה אליו, כלומר משמרים את הדימוי של אשת לוט כמסמן 'אחור' שההתבוננות בו נחווית בעת ובעונה אחת כמושכת ומסוכנת.

כיצד ניתן להרחיב את הדימוי הזה ולאפשר מבט לאחור שאיננו מאיים על ההווה או מבטל את הווה? האם יש בכוחם של הסיפור ושל יצירה להציע מבט חדש, אחר? מצוידת בשאלות אלו יצאתי למסע מחקרי,  שראשיתו בעיון בפרקים מן המקרא העוסקים בהליכה ובמבט, בהתקדמות ובעצירה,  בהתבוננות קדימה ולאחור, המשכו בעיון בפרקי מדרש וספרות בת זמננו,  וסופו בהתבוננות בסיפור המקראי בהקשר של הסיטואציה הטיפולית הביבליותרפית,  ההופכת את הטקסט המקראי למעין מורה דרך המציע אופציית 'מבט לאחור'  חדשה.

במהלך הדיון יתברר כי 'אשת לוט' נשארה עלומה וחידתית, אך הייצוג שלה עדיין חי,  מושך, אולי אף ממגנט וכמה להד. בעוד שדיון מבקש להציע פשר,  ובכך 'לטפל' בשאלות המוצעות,  הוא גם מבקש לפרק את הוודאות, להתריס מולה ולהזמין לחשיבה מחודשת. הספר משמר אפוא את עקבותיו של מגע כפול זה,  מתוך תקווה שרישומם של 'החיים' שדחפו למסע המחקרי – ימשכו אף את הקורא והקוראת לשאלות המתעוררות,  תוך מגע עם ניסיון חייהם והשפעותיהם."

ד"ר נגה בן ששון היא ביבליותרפיסטית, מרצה וראש מסלול ההכשרה במגמה לביבליותרפיה בחוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה, מטפלת ומדריכה. בעלת רקע אקדמי נוסף בתחומי המקרא, פילוסופיה יהודית וספרות.

הפרק מתוך הספר, קריאה בנובלה: ספר, ילדות, מיכל בן- נפתלי, זמין לקריאה

מסע עם אשת לוט - מהמקרא אל הנפש / נגה בן ששון
מחיר קטלוגי: 96.00 ₪
מחיר: 79.00 ₪

המוצר אזל


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

הסכמים שבשתיקה / לינדה אנדרסון, סוניה ר' בנקס ומישל ל' אוונס
גוף הדמעות / פזית גבאי ששון
החייאתו של האובייקט הטוב האבוד/ אריק ברנמן
האומץ שבפשטות/ חני בירן -
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.