יריד פסיכולוגיה עברית

יישומים מתקדמים בסמכות החדשה ובתפקיד העוגן ההורי / פרופ' חיים עומר -12 שעות תוכן

מחיר קטלוגי: 890.00 ₪
מחיר: 690.00 ₪

המוצר אזל

המוכר: אמציה - אונליין
טלפון: 052-8087052 (אמציה כהן)
דמי טיפול ומשלוח: 0 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: אונליין.
זמן אספקה: עד זמין לצפייה החל מ- 21.03.22
יישומים מתקדמים בסמכות החדשה ובתפקיד העוגן ההורי / פרופ' חיים עומר -12 שעות תוכן

יישומים מתקדמים בסמכות החדשה ובתפקיד העוגן ההורי / פרופ' חיים עומר -12 שעות תוכן

משפחות רב-טראומטיות ורב-בעייתיות, אובדנות ואיומי התאבדות, ומאבק שיטתי למאבק באלימות

קורס זה מתמקד בשלושה נושאים "כבדים" בעלי משמעות קלינית וחברתית עליונה. משפחות רב-טראומטיות ורב בעייתיות מהוות אחוז גבוה של המקרים המטופלים בשירותים הסוציאליים. אובדנות אצל צעירים הוא נושא בעל חשיבות עליונה, שהקשיים בו מתרבים עקב העובדה שהרבה מן הנערים והנערות האובדניות אינן מוכרות לשירותי בריאות הנפש ובמקרים רבים אינן מוכנות להגיע לטיפול.

בכל המקרים האלה ההורים הם השותפים הטבעיים לעבודה, אך חסרות גישות בדוקות ויעילות כדי לגייס הורים בצורה טובה לעבודת המניעה וההתמודדות. המאבק באלימות אצל ילדים ונוער עומד לכל הדעות במרכז מעייני כולנו.

בקורס תוצע גישה שיטתית, אינטגרטיבית ובדוקה להתמודדות עם שלושת התופעות.

מטרת הקורס:

להציג גישה מושגית ומעשית להתמודדות עם שלושת התופעות. אמנם הקורס בנוי משלושה נושאים שונים, אך הקשרים ההדוקים ביניהם הופכים את הלמידה לרציפה, כאשר רכישת הידע בבכל אחת מחזק את יכולת ההתמודדות של המטפל באחרות.

למי מיועד הקורס?

הקורס מיועד לפסיכולוגים ואנשי מקצוע, מטפלים, עובדים סוציאליים, צוות מקצועי במוסדות שמטפלים בנוער עם צרכים מיוחדים, אנשי בריאות נפש, יועצים ומנהלי בתי ספר, ושירותים לנוער בעייתי.

מה נלמד בקורס?​​​​​​​

❁ הקורס מקנה מיומנויות שיטתיות לגיוס הורים ומבוגרים אחראיים אחרים (מורים, אנשי קהילה, צוותי מוסדות) לזהות, למנוע ולהתערב בשלושת התחומים הללו.

❁ אחת ההתפתחויות המרכזיות בתורת ה- NVR (זהו הכינוי בו הגישה שלנו מוכרת בעולם) נוגעת דווקע לתחום הטראומה, שהוא מרכזי לשלושת האוכלוסיות המטופלות בקורס הנוכחי.

פרופ' חיים עומר

פרופסור אמריטוס מאוניברסיטת תל אביב, המפתח והמייסד של גישת "ההתנגדות הלא-אלימה", המיועדת לעזור להורים, אנשי מקצוע והנהגות קהילתיות להתמודד עם תופעות בעייתיות של ילדים ונוער.

מחבר הספר החדש "הורים אמיצים: כיצד להקים עוגן הורי יציב לילדים מול סחף של גירויים מתמשכים".

ספר זה הוא גולת הכותרת של עשרים שנות עבודה שלו ושל צוות רחב של מטפלים, מחנכים וחוקרים שעבדו בהנחייתו בארץ ובעולם וסייעו בפיתוח גישתו להורים בטיפול ובמניעה של סדרה ארוכה של הפרעות ומצבי סיכון.

הקורס יהיה זמין לצפייה החל מיום שני 21.03.22

ניתן להקשיב להרצאות בזמנכם הפנוי במשך 12 חודשים ממועד ההשקה

8 יחידות עומק בנות שעה וחצי כל אחת

12 שעות תוכן

קבלת תעודת השתתפות דיגיטלית בסוף הקורס

מבנה הקורס - שמונה מפגשים ומטרותיהם:

יחידה ראשונה: משפחות רב-טראומטיות ורב בעייתיות

המפגש יעסוק בשני נושאים: א) כיצד הסמכות החדשה ותפקיד העוגן ההורי הפכו למושגים מרכזיים בהתמודדות עם טראומות מורכבות. הכלים של הגישה מאפשרים טיפול בחוויות הטראומטיות בעבר ובהווה ובהשלכות האישיות והבין אישיות החמורות של חוויות אלה. ב) בטיפול במשפחות אלה חייבים להתייחס לשלושה מעגלים: המעגל החיצוני (משפחה רחבה, תומכים פוטנציאלים של ההורים, אנשי מקצוע אחרים, השירות הסוציאלי, אנשי בריאות נפש המעורבים עם בני משפחה שונים), מעגל ההורים, והילד עצמו. במפגש הראשון נעסוק ביצירת הקשר, שיתוף הפעולה וגיוס של אנשים במעגל החיצון.

יחידה שנייה: משפחות רב-טראומטיות ורב בעייתיות

מפגש זה יעסוק בחוויות הטראומטיות של ההורים ובפיתוח של אמצעים להתמודדות אישית ובין אישית עם השלכותיהן. נלמד כיצד גישת ה NVR מאפשרת עיבוד של החוויות לא רק במישור האינטרה- סיכי, אלא גם במישור התפקודי והבין אישי. נלמד סדרה של כלים לעבודה על טראומה, כגון, עבודה על התודעה הפרגמנטרית של ההורים, שיקום הרציפות, התמודדות עם דיסוציאציה ותגובות אימפולסיביות, הכרזה עצמית, ולידציה של הסבל, העוול וההתמודדות, יציאת ההורה הטראומטי מבדידותו, ושינוי נרטיב הקורבן לנרטיב של שורד ומתמודד.

יחידה שלישית: משפחות רב-טראומטיות ורב בעייתיות

במפגש זה נלמד על ההשלכות של העבודה עם ההורים על הצרכים הבלתי ממומשים של הילדים במשפחות אלה: הצורך בבטחון, יציבות, רציפות, אוטונומיה ושייכות. נראה כיצד העבודה עם ההורים כוללת מרכיב מרכזי של מיקוד בצרכים הילד, וכיצד ההורים יכולים לפעול כדי לייצר "דופיסים טרנספורמטיביים" ביחסים עם הילד.

יחידה רביעית: אובדנות ואיומי התאבדות

במפגש זה נעסוק בשני אפיונים בלליים לנער (או האדם) האובדני: הבועה התודעתית (המוכרת במונח tunnel vision) והבועה הבין-אישית. נלמד כיצד הגישה מאפשרת להגיע לנער האובדני תוך כניסה והרחבה של שתי הבועות הללו, שעומדות במרכז חוסר האונים של הסביבה להשפיע על סכנת החיים בה הנערים הללו נתונים. נלמד כמו כן כיצד לעזור להורים שחווים איומים אובדניים מצד הילד, בעיקר במצבים של עימות, וכיצד גישת ה NVR מאפשרת להוריד את ההסלמה, למתן את האיום, לצמצם את הסכנה ולהגיש עזרה להורה ולילד כאחת.

יחידה חמישית: אובדנות ואיומי התאבדות

במפגש זה נלמד על כלים מרכזיים בהם ההורים ומבוגרים אחראיים אחרים יכולים לצמצום את הבדידות והרחבת הבועה התודעתית , לשנות את השיח הפנימי והבין אישי שמחריפים את הנטיה האובדנית בלבו של הילד, לשדר תמיכה והתנגדות גם יחד, לתת לילד את ההרגשה שרואים אותו ואת סבלו, ולפתוח אופציות חדשות שמחזקות את קולות החיים בלבו של הנער.

יחידה שישית ושביעית: אלימות

מאז פרסום הספר "המאבק באלימות ילדים: התנגדות בלתי-אלימה" עברו 20 שנה של עבודה אינטנסיבית במרכזים שונים ברחבי העולם. בשני המפגשים האחרונים בסדרה זו נלמד את הכלים וההבנות שהתפתחו בנושא, בצורה שתאפשר למטפל, מדריך, מנהלת או יועצת בבית ספר, ואנשים שאחראיים על תוכניות לנוער בסיכון להתנגד לאלימות תוך חיזוק תחושות השייכות של הילד שמתנהג באלימות. העבודה מכוונת לשני יעדים: הגנת הקורבנות מחד, וצמצום האלימות תוך רה-אינטגרציה של הילד האלים מאידך.

יחידה שמינית: אלימות

במפגש זה נלמד על כלים מעשיים ליצירת חזית רחבה נגד אלימות, שכוללת את "הקולות החיוביים בלבו של הילד האלים", לגיוס ועבודה עם ההורים (כולל הורים שהם אלימים בעצמם), לבניית גשרים בין הילד האלים לבין חברת הילדים, תוך הדגשה של תהליך התיקון, לדרכים להניע את הילד האלים לשתף פעולה עם פעולות כאלה, וליצירת חוויה הן אצל הילד האלים והן אצל קורבנותיו, שרואים אותם, משגיחים עליהם, ולא מפקירים אותם בפני הסכנה.

יישומים מתקדמים בסמכות החדשה ובתפקיד העוגן ההורי / פרופ' חיים עומר -12 שעות תוכן
מחיר קטלוגי: 890.00 ₪
מחיר: 690.00 ₪

המוצר אזל

Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.