יריד פסיכולוגיה עברית

אנליזה מן העבר האחר - מטופלי פרויד כותבים / ענת צור מהלאל

מחיר קטלוגי: 86.00 ₪
מחיר: 69.00 ₪

לחצו להזמנה

המוכר: מכללון - סמינר הקיבוצים
טלפון: 03-6990354, 052-6866377 (מכללון)
דמי טיפול ומשלוח: 23 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: לנקודת מסירה או עד הבית בתוספת תשלום
זמן אספקה: עד 14 ימי עסקים
אנליזה מן העבר האחר - מטופלי פרויד כותבים / ענת צור מהלאל

אנליזה מן העבר האחר - מטופלי פרויד כותבים / ענת צור מהלאל

כיצד ייראה סיפורה של אנליזה אם יסופר מנקודת מבטו של המטופל? כיצד המטופל יכתוב ויציג את החוויה האנליטית? מה תהיה השונות בין סיפורו של המטופל לסיפורו של המטפל? מה מסופר ונחשף בסיפורי הטיפול שנכתבו על ידי מטופליו של פרויד?

ספרה של ענת צור מהלאל מתמודד עם שאלות מרתקות אלה בעזרת קריאה בקורפוס ייחודי המוצג לראשונה לקורא העברי – אסופת ספרי זיכרונות שכתבו מטופליו של פרויד. מטופלים אלה – ביניהם סרגיי פנקייב, הידוע בשם "איש הזאבים", המשוררת הילדה דוליטל (ה"ד), והפסיכואנליטיקאי האמריקאי אברם קרדינר – הגיעו לווינה במיוחד כדי לעבור אנליזה אצל פרויד, ובכך נפתח עבור כל אחד ואחת מהם מסע אינטימי – ועם זאת משותף – ורב-תהפוכות שבמרכזו פענוח הלא מודע וחשיפת צפונות הנפש. קריאה פסיכואנליטית, ספרותית והיסטורית של ממוארים אלה מציגה אפוא את סיפור האנליזה מנקודת מבטם של המטופלים.

ייחודיותו של ספר זה טמונה בהתמקדות באסופת הממוארים השלמה שכתבו מטופלי פרויד – מבט זה מאיר את הפסיכואנליזה כפרקטיקה וכהגות ייחודית ומציע נקודת מבט חדשה ומרתקת על דמותו של פרויד כאנליטיקאי וכהוגה דעות, על מעלותיו ולעיתים גם על חולשותיו. צור מהלאל מתבוננת בַּכתיבת המטופלים כבספרות מינורית, כאקט אמיץ ואף חתרני של הנכחת קולות שהושתקו במהלך ההיסטוריה – הן במובן הפסיכואנליטי והן במובן הטקסטואלי-ספרותי; חתרנות זו אינה פועל יוצא של מעמדו הקאנוני של פרויד בלבד, אלא גם של ההעזה להפוך ממטופלים סבילים לכאורה לכותבים אקטיביים המתעדים את סיפור האנליזה הפרטית שלהם בתקופה שבה הפסיכואנליזה הייתה סמכותנית וחד-כיוונית הרבה יותר מכפי שהיא היום.

ד"ר ענת צור מהלאל היא פסיכולוגית קלינית מומחית; עמיתת מחקר במכון בוצריוס לחקר החברה וההיסטוריה הגרמנית בת-זמננו ובמסלול המחקר הבין-תחומי בפסיכואנליזה, אוניברסיטת חיפה; מטפלת באוריינטציה פסיכואנליטית בקליניקה פרטית בחיפה. פרסמה בכתבי עת בארץ ובעולם בתחומי ההיסטוריה של הפסיכואנליזה, פסיכואנליזה וספרות, ורומנטיקה גרמנית. גרסה אנגלית של ספרהּ זה – Reading Freud’s Patients: Memoir, Narrative and the Analysand – ראתה אור בהוצאת ראוטלדג' (2020).

אנליזה מן העבר האחר - מטופלי פרויד כותבים / ענת צור מהלאל
מחיר קטלוגי: 86.00 ₪
מחיר: 69.00 ₪

לחצו להזמנה


עוד אצל מכללון - סמינר הקיבוצים

האתיקה של ההבנה הטיפולית / נעמי לאור-בנקר
הדבורים של הבלתי נראה - אל שפת השירה בעקבות יונג ונוימן / גיא פרל
מעבר למערבולת הטראומה אל מערבולת ההחלמה / ג'ינה רוס
מונופול - ג'וניור
Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.