יריד פסיכולוגיה עברית

תפקיד העוגן ההורי מול בעיות חרדה והימנעות / פרופ' חיים עומר

מחיר קטלוגי: 790.00 ₪
מחיר: 640.00 ₪

המוצר אזל

המוכר: אמציה - אונליין
טלפון: 052-8087052 (אמציה כהן)
דמי טיפול ומשלוח: 0 ₪ (לכל כמות של מוצרים בהזמנה)
אופן משלוח: אונליין.
זמן אספקה: עד 24 שעות מרגע ההרשמה!
תפקיד העוגן ההורי מול בעיות חרדה והימנעות / פרופ' חיים עומר

תפקיד העוגן ההורי מול בעיות חרדה והימנעות / פרופ' חיים עומר

בקורס זה נלמד איך ניתן לעזור להורים להכיר בצורה מפורטת את שירותי האקומודציה המזיקים שהם מספקים לילד, וכיצד הם יכולים להפסיקם תוך מניעת הסלמה, נתק והידרדרות היחסים.

enlightened​​​​​​​ הקורס יפתח לנרשמים תוך 24 שעות מרגע ההרשמה!

בכל שבוע יחידה חדשה נפתחת

תכני הקורס נשמרים למשך 12 חודשים

8 יחידות עומק בנות שעה וחצי כל אחת!

כולל פרוטוקול מורה דרך שיטתי לטיפול בהפרעות חרדה
כולל יחידה על מצבי חרום כפי שאנו חווים בתקופה הנוכחית.

בעוד הקורס הקודם ("תפקיד העוגן ההורי") עסק בבעיות הקרויות "מחצינות" (אלימות, אימפולסיביות והתנהגויות סיכון), הקורס הנוכחי עוסק בבעיות "מפנימות" (חרדה, הימנעות, סירוב ללכת לבית ספר, הסתגרות). 

קיימת התנהגות הורית שמזינה, מעמיקה ומנציחה את ההתנהגויות של חרדה והימנעות. היא נקראת "אקומודציה הורית".

אקומודציה מתבטאת בכך שהורים משנים את כלליהם, התנהגותם, עמדתם והתנהלות הבית כדי למנוע מילדם מצוקה וסבל. הם עושים זאת או מתוך חמלה, מתוך תחושה שהילד אינו יכול לשלוט בעצמו או מתוך פחד לגבי ההשלכות על הילד או על הקשר שלהם עימו.

מה נלמד בקורס?

בקורס זה נלמד איך ניתן לעזור להורים להכיר בצורה מפורטת את שירותי האקומודציה המזיקים שהם מספקים לילד, וכיצד הם יכולים להפסיקם תוך מניעת הסלמה, נתק והידרדרות היחסים.

המושג של תפקיד העוגן ההורי מתאר בצורה טובה כיצד הורים מפסיקים להיסחף, מתחילים להתייצב ובכך מספקים לילד עוגן שבעזרתו הילד יכול לייצב את עצמו. הגישה נתמכת בסדרה ארוכה של מחקרים, שמראים שהורים מסוגלים לשפר בעיות חרדה והימנעות, לצמצם שירותים מזיקים ולמנוע פיצוץ ונתק באופן שיטתי.​​​​​​​

סוגיות מרכזיות שבהן עוסק הקורס

מהם אקומודציה ותפקיד העוגן ההורי?

כיצד לעזור להורים להבין את הקשר בין חרדה לאקומודציה

מהו פרוטוקול התוכנית?

איך לטפל בצורה אופטימלית בסירוב ללכת לבית ספר?

מהם הכלים לעבודה על הברית הורה-מורה?

מהי התוכנית השיטתית להתמודדות עם הבוגר התלותי?

פרופ' חיים עומר

פרופסור אמריטוס מאוניברסיטת תל אביב, המפתח והמייסד של גישת "ההתנגדות הלא-אלימה", המיועדת לעזור להורים, אנשי מקצוע והנהגות קהילתיות להתמודד עם תופעות בעייתיות של ילדים ונוער.​​​​​​​ מחבר הספר החדש "הורים אמיצים: כיצד להקים עוגן הורי יציב לילדים מול סחף של גירויים מתמשכים". ספר זה הוא גולת הכותרת של עשרים שנות עבודה שלו ושל צוות רחב של מטפלים, מחנכים וחוקרים שעבדו בהנחייתו בארץ ובעולם וסייעו בפיתוח גישתו להורים בטיפול ובמניעה של סדרה ארוכה של הפרעות ומצבי סיכון.

מבנה הקורס – שמונה מפגשים ומטרותיהם:

יחידה ראשונה: המושגים הבסיסיים שלנו אקומודציה ותפקיד העוגן

היחידה הראשונה מתארת את המושגים הבסיסיים שלנו: אקומודציה ותפקיד העוגן ומראה כיצד הסמכות החדשה מאפשרת להורים להפסיק אקומודציה תוך התייחסות לחששות שמנעו מהם לעשות זאת בעבר. אני מבהיר מדוע הגישה מספקת להורים פתרון טרנס-דיאגנוסטי למכלול של בעיות שמאופיינות באקומודציה הורית.

יחידה שנייה: מה הקשר בין הפרעות חרדה ואקומודמיה הורית?

היחידה השנייה עוסקת בהפרעות חרדה והקשר ביניהן ובין אקומודציה הורית. זהו אחד התחומים המרכזיים במחקר בהפרעות חרדה והפרעות הימנעות. אנו לומדים כיצד לעזור להורים להבין את הקשר בין חרדה לאקומודציה וכיצד לצאת לדרך כדי להתגבר על שירותי האקומודציה המזיקים שהם מספקים לילדם.

יחידה שלישית: פרוטוקול מורה דרך שיטתי לטיפול בהפרעות חרדה

היחידה השלישית עוסקת באופן מפורט בתוכנית (תוכנית SPACE)  שפיתחנו להתמודדות עם הפרעות חרדה. באי הקורס יקבלו לידיהם את פרוטוקול התוכנית, שהיא למעשה מורה דרך שיטתי לטיפול בהפרעות חרדה באמצעות הדרכת הורים.

יחידה רביעית וחמישית: סירוב ללכת לבית הספר

היחידה הרביעית והחמישית עוסקת בסירוב ללכת לבית ספר. ההחלטה להקדיש לבעיה זו שתי יחידות נובעת מכך שכדי לטפל בבעיה בצורה אופטימלית יש לעבוד עם ההורים ועם בית הספר, תוך יצירה של שיתוף פעולה ביניהם. היתרון בלמידה זו היא שמטפלים ירכשו כלים לעבודה על הברית הורה-מורה, שמהווה ציר מרכזי לבעיות מרובות של ילדים ונוער, גם מעבר לסירוב ללכת לבית ספר.

יחידה שישית: הורים לבוגרים עם תלות תובענית

היחידה השישית עוסקת בהורים לבוגרים עם תלות תובענית. אנו הראשונים בעולם שפיתחנו תוכנית שיטתית להתמודדות עם תופעה שמקבלת ממדים רחבים יותר ויותר בחברה העכשווית, דהיינו, ילדים בוגרים שאינם מתפקדים, אינם לומדים, אינם עובדים, מקיימים דפוסים בעייתיים ביותר עם הוריהם ולעיתים מתנתקים לחלוטין מן העולם החיצוני. אנחנו חקרנו את המודל שלנו, הראינו יעילות הן לגבי מצב ההורים, הן לגבי מצב הבוגר התלותי והם לגבי היחסים ביניהם. זה עתה (מאי 2021) פורסם ספרנו, שמתאר את המודל בפירוט, בהוצאה Cambridge University Press.

יחידה שביעית: מקרה של הפרעת חרדה והטיפול בה​​​​​​​

היחידה השביעית היא פגישת הדרכה על מקרה של הפרעת חרדה והטיפול בה באמצעות הדרכה הורית.

יחידה שמינית: בעיות חרדה והתכנסות אצל ילדים

ביחידה השמינית נבין כיצד גישת הסמכות החדשה רלוונטית ויעילה לילדים עם פחדים ולהוריהם. דגש מיוחד יושם על מצבי חרום כפי שאנו חווים בתקופה הנוכחית. נדבר גם על עקרון הרציפות ועל הדרך להפעילו בזמן מתקפות ולאחריו.

מה ההבדל בין שני הקורסים של פרופ' חיים עומר?

קורס תפקיד העוגן ההורי: עוסק בבעיות הקרויות "מחצינות" (אלימות, אימפולסיביות והתנהגויות סיכון)

קורס תפקיד העוגן ההורי מול בעיות חרדה והימנעות: עוסק בבעיות "מפנימות" (חרדה, הימנעות, סירוב ללכת לבית ספר, הסתגרות).

תפקיד העוגן ההורי מול בעיות חרדה והימנעות / פרופ' חיים עומר
מחיר קטלוגי: 790.00 ₪
מחיר: 640.00 ₪

המוצר אזל

Powered by w3.css

×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.