לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
גלית ליסגלית ליס
תאריך רישום:
גילוי נאות: משתמש זה לא אימת את הרשאתו המקצועית. למידע אודות הרשאה מקצועית
כתבו אלי

אודות גלית ליס

אמנית העוסקת בתחום אמנויות הבמה - תנועה, וידאו ותיאטרון.

ליאורה שלום רב,

שמי גלית ליס ובימים אלה אני מעלה מופע בשם "גילה", זהו מופע בינתחומי העוסק בנושא הזיקנה בהיבט האישי והחברתי. במופע משתתפות נשים מדהימות בגילאי 70-84 , חלקן שחקניות מקצועיות כגון מרים גבריאלי וחנה ריבר וחלקן נשים מדהימות ללא רקע בימתי שריתק אותי לעבוד עימן כגון פרופ' רות בן ישראל -כלת פרס ישראל לדיני עבודה.  המופע עלה בבכורה במסגרת פסטיבל אשה 2008 ובימים אלה עולה במרכז סוזן דלל וזוכה לתגובות מרגשות ביותר הן של הצופים והן של הבקורת!. כמו כן כתחקיר נעזרתי בספרך "האתגר שבהזדקנות " ובספרים רבים נוספים. זהו מופע ייחודי ושונה בנוף האמנותי באופן שהוא מציג את הנושא. חשבתי לנכון לענין את הפורום שלכם במופע. מצרפת את כל הפרטים , אשמח לכל שיתוף פעולה, כולל שיחה לאחר מופע. תודה גלית ליס

 

"גילה" יצירה מאת גלית ליס

משתתפות ושותפות ליצירה (לפי סדר הא'-ב'): חנה ריבר, מירי לרמן, מרים גבריאלי, רות בן ישראל, רות גלר, רינה רון, תלמה דים / מוסיקה: Flesh Bone, Manos Hadjidakis, 1910 Fruitgum Company, Los Hombres Calientes , משה שאשו, קטעים מתוך ראיונות עם: רות פרחי, אביבה קייזר / עיצוב ועריכת קול: משה שאשו / עיצוב תלבושות: נעה וידמן/ עיצוב וביצוע תפאורה: גדי צחור/ עיצוב תאורה: מרטין עדין/ צילום, עיצוב ועריכת וידאו: ניב בן דוד/ אנימציה לרישום: רם עפרון/ רישום:  רות שלוס , "זיקנה"  2006

שורה של נשים עוצמתיות בחיוניותן ובגרותן, יצאו לחפש זקנה יפה...

מופע אמנות עכשווית המשלב קטעי תנועה, משחק, וידאו, מוסיקה, הומור וסיפורי חיים.
המופע בוחן את חוקי האסתטיקה והארכיטיפים המקובלים ביחס לזקנה ומציע מבט אחר על היופי, השמחה הגילוי והקבלה בכל גיל. הוא נוגע במשמעותה של ה"בחירה" בחיים ובאופן בו אנו בוחרים לחיותם.

 

תאריכי הופעות במרכז סוזן דלל:

  • 29.5.08 יום ה' בשעה 21:00 , אולם ירון ירושלמי
  • 30.5.08 יום ו' בשעה 14:00 ,  אולם ירון ירושלמי
  • 2.6.08 יום ב' בשעה 21:00 , אולם סוזן דללבמסגרת אירועי שישים שנה למחול ישראלי במרכז סוזן דלל,  כרטיסים במחיר 60 ₪ בלבד !

להזמנות, קופת סוזן דלל: 03-5105656, הנחה לסטודנטים עם הצגת תעודת סטודנט

ביקורות:

"...כאשר חמש נשים מדהימות, אף לא אחת מהן , כמדומה, בת פחות משבעים, רוקדות על הבמה, הגיל נעשה בלתי קיים, עובדה ביולוגית שאפשר לייחס לה משמעויות שונות וזו שהועלתה בפתיחת פסטיבל אשה בחולון, בביומה של גלית ליס, היא הטובה בכולן".

....המרקם התנועתי שנוצר על הבמה הוא עירוב מקסים ולפעמים קומי של סיפורים קטנים...הומור עצמי משגע. יש גם ריקוד ורצינות שובת לב.. כאשר עולה שוב האור הקהל מהופנט, מריע, מאוהב"

גבי אלדור - מעריב, פרומו (בכורה)

"ליס מביאה בפנינו מבט הרבה יותר נקי, ישר ומלא השראה על הזיקנה... מופע שממחיש את היופי שבזיקנה בלי לזייף לרגע"

שי בר יעקב - ידיעות

           "זה היה ערב מרגש וכל כך אמיתי וכנה. יצירתה של גלית ליס אפפה את כולי בחום ורוגע     מרגע תחילתה. ישבתי שאוב פנימה כאילו אני חלק ממארג חיים שלם של חברה ,שלה- כלנו מייחלים. הרקדניות, הבמה , העיצוב ,התאורה , קטעי הוידיאו השלימו האחד את השני. הכל זרם בנינוחות ואמינות. השקט והרוגע הזורם מהבמה עלינו- הקהל, רק הוסיף שיכות דו צדדית".

יאיר ורדי- מנכ"ל סוזן דלל ( טרום בכורה) 

 

המופע התאפשר הודות לתמיכתם של: מת"ן- מרכז לתאטרון ניסויי, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות,  והודות לעזרתם האדיבה של מרכז סוזן דלל וסטודיו נעים. המופע עלה לראשונה במסגרת פסטיבל אשה 2008 .

 

 

כל הפרטים המובאים בעמוד זה ובכללם שם המשתמש נוסחו על ידי המשתמש/ת ובאחריותו/ה