כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהרוני פרישוף, פסיכולוגית קליניתhttps://www.hebpsy.net/Roni
 רוני פרישוף, פסיכולוגית קלינית בתל אביב. מדריכה בטיפול נפשי. באתר ניתן למצוא כרטיס ביקור, "אני מאמין" מקצועי, מאמרים, קישורים ופורום בנושא פסיכולוגיה, טיפול נפשי ועניינים שבנפש.

שיחת נפש


רמת אבטחה: פתוח לכולם (השתתפות לחברים שנרשמו בלבד)

תצוגה 
מנהלי הפורום מנהלי הפורום
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
על חוויית... - רוני פרישוף
שינוי כללי... - רוני פרישוף
היה או לא היה?... - רוני פרישוף
טראומה מודחקת... - חוסר הבנה
שיתוף בהעברה... - רוני פרישוף
חן חן (: - רוני פרישוף
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום
מאת:רזתאריך:6/3/2016 21:34

נושא:

מחסומים בחיים
תוכן:שלום, אני בחור בן 30 לקראת סיומו של התואר הראשון שלי ובתהליך של מציאת התמחות בתחום.
אני חייב לציין שכדי להגיע לנקודה בה אני נמצא בחיי עברתי תלאות וייסורים נפשיים לא פשוטים.
ב"ה לא מדובר בחיי אדם, אך לצערי עברתי תקופות של דיכאון קליני ואני עודני עמוק בפנים מנסה להיחלץ החוצה. קצרה היריעה בכדי לפרוש את כל המאבקים שעברתי בחיי אז לכן אדגיש יותר את המצב הנוכחי בו אני נמצא, אם כי אין ספק כלל שהוא מושפע ממשקעים כבדי משקל מההיסטוריה ועל כן ההכבדה הנפשית והתפקודית בחיי היום יום כעת.
אציין מספר פרטים בחיי כנקודת מוצא ומשם אתמקד בהיום--אני בחור הומוסקסואל, כל חיי גדלתי כ"שונה" בכל מסגרת שבה הייתי, כל מקום אליו אני מגיע אני אף פעם לא מסתגל בו כיוון שאני לא כמו הכלל. אני אמנע מלומר שעצם היותי הומו הופכת אותי לאדם פחות אטרקטיבי בעיני החברה, אבל יתכן וזהו האופי שלי, כמו כן אני מעט נשי בהתנהגותי (מבלי שיש לי שליטה על כך- תכונות מולדות) ועל כן נראה לי שקשה להתחבר לסוג האישיות שלי.
זה עשוי להישמע דבר שניתן להתמודד איתו, ושהליברליות של היום מאפשרת להרבה הומואים (נשיים וגבריים כאחד) להיטמע בחברה, אך תיאוריה לחוד ומציאות לחוד. לא מדובר רק בעמיתים ללימודים/עבודה אלא גם למשפחה הגרעינית. ועד כמה שזה נשמע עצוב-אני מבין מאיפה זה מגיע-זה קשה לקבל אדם שהוא שונה בתכלית השינוי מהנורמות הנהוגות, ועד כמה שינסו להיות נחמדים אליי זה מאולץ ומוגבל- שוו לעצמכם שאתם צריכים להיות החברים הכי טובים של אדם "אוטיסט". אני חלילה לא עושה השוואה, אך דרך הקבלה של בני אדם "חריגים" היא מוגבלת, ואולי עם הדוגמה הזאת זה ימחיש מעט את המגבלה שבהתקרבות לאדם חריג. אתם במקסימום תפנו מספר שעות בשבוע כדי להיות איתו, או תדפקו בדלתו מידי פעם כדי לוודא שהכל בסדר, אך תצטרכו מישהו שיאתגר אותכם, שיהיה דומה לכם, שיענה לנורמות כדי לגרום לכם להרגיש חלק מהכלל.

בגדול זאת נקודת המוצא שהביאה להמון בעיות בחיי לצערי; נתק מהמשפחה; אנשים ששואלים לשלומי ותו לא, מחסור בחברים אמיתיים; קושי רב בלימודים ובמציאת עבודה; זוגיות שאף פעם לא הייתה- גם לקהילה קשה לקבל הומואים נשיים, מדובר בחריג שבחריג.

לסיכום אני מרגיש שאת כל החיים אני עובר בייסורים ואף פעם לא הרגשתי שבאמת יש שם מישהו שהיה שמח להיות בחברתי כידיד נפש, הדבר הזה גורם לחוסר ריכוז, ודיכאונות, ומשפיע באופן ניכר על כל היבטי החיים.

אודה לשיתופכם.

תגובות
ללא תגובות זכאות : רוני נוה פרישוף
16/3/2016 14:19
תאריך:
20/4/2017 10:45
תאריך:
ללא תגובות חיבוק : פשושית
20/4/2017 10:48
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום