בטיפול

בטיפול
בעקבות העונה השניה של סדרת הטלוויזיה 'בטיפול'

בטיפול

פרופ' אורן קפלן

פרופ' אורן קפלן

אני פסיכולוג קליני ופרופסור לפסיכולוגיה, בן 58, פועל בקליניקה פרטית בכפר סבא ובמודיעין, ובמקרים מסויימים גם מרחוק - בזום.

אני מתמחה בטיפולים בחרדה, פוסט-טראומה, פוביות, פסיכוסומטיקה, דיכאון, צמתי החלטה בחיים, וטיפול זוגי. בעל רישיון משרד הבריאות לטיפול בהיפנוזה ולהכשרת פסיכולוגים ורופאים למבחני משרד הבריאות בהיפנוזה. עברתי הכשרות בארץ ובארה"ב בתחום EMDR לטיפול בפוסט-טראומה PTSD, וכן לטיפול זוגי במכון Gottman וביחידה לטיפול משפחתי בבי"ח איכילוב. מוכר כספק של אגף השיקום במשרד הביטחון. 

בעל ניסיון טיפולי רב מעל 20 שנה, בגישות שונות ובהתאמה אישית לסיבת הפניה ולכל אדם באופן אינדיבידואלי. אני מאמין ביכולות ובחוזקות של אנשים, גם בשעות קושי ומשבר, ומנסה למצוא ולחזק חלקים אלו בטיפול, במקביל להתמודדות עם האתגרים או הקושי שבגללם נוצרה הפנייה לטיפול. שורשי גישתי הטיפולית הם דינאמיים, ובמהלך השנים שילבתי אליהם שיטות מגוונות כגון CBT, היפנוזה, EMDR ,Mindfulness, ועוד.

על דרכי המקצועית: בתחילת הדרך למדתי תארים בכלכלה ובמינהל עסקים, אך לאחר תקופה קצרה של עבודה בבנק, הבנתי שהייעוד שלי הוא בפסיכולוגיה. כך התחלתי הכשרה אקדמית מקיפה של כ-10 שנים לשלושה תארים בפסיכולוגיה והתמחות במחלקה פסיכיאטרית בבי"ח איכילוב. במקביל התקבלתי לסגל האקדמי של המכללה למינהל. במהלך השנים כיהנתי כדיקן הפקולטה למינהל עסקים ולאחר מכן כנשיא המכללה למינהל.

הייתי מראשוני החוקרים בפסיכולוגיה חיובית וחוסן בישראל, מחקר מקיף שערכתי בקרב אלפי בני נוער בדרום על חוסן והתמודדות עם מצבים ביטחוניים פורסם בכתבי עת בינלאומיים רבים ובישראל. אני מנהל מזה 15 שנה בלהב אוניברסיטת תל אביב תכנית בפסיכולוגיה חיובית וחוסן. 

במקביל לעבודתי האקדמית תמיד עסקתי בפסיכולוגיה. בשנת 2020 החלטתי לפרוש מהאקדמיה ולהקדיש את כל זמני המקצועי לעבודה הטיפולית. הקליניקה שלי נמצאת בכפר סבא ואני מטפל גם יום בשבוע במרפאת פסיפס במודיעין שמתמחה בפסיכוסומטיקה ותחומי גוף-נפש. כמו כן אני מלווה במסגרת ההסתדרות הרפואית לישראל רופאים ומנהלי מחלקות בבתי חולים באתגרים ובלחצים הפסיכולוגיים של עולם הרפואה שגברו לאור משבר הקורונה.

ליצירת קשר עימי ניתן לשלוח הודעה באמצעות המייל: oren@kaplan.org.il או בווטסאפ: 054-8181849

פרופ' אורן קפלן - הקליניקה ברחוב התע"ש 20 כפר סבא:

פרופ' אורן קפלן 1

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימנו קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.