לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
אורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חדר משלהאורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חדר משלה
 
אורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חדר משלה

אורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חדר משלה

חדר משלך: תמונות מחיי קליניקה | 23/12/2020 | הרשמו כמנויים

ד"ר אורית נחמיאס-חימוביץ', פסיכולוגית קלינית ומדריכה, מטפלת EMDR מוסמכת, מדריכת EMDR בתהליך הסמכה. מטפלת בקליניקה פרטית ברעננה.

לקליניקה הנוכחית נכנסתי לפני כשנתיים. זוהי הקליניקה הראשונה שהיא ממש שלי, באזרחות. לפני כשלוש שנים פרשתי, לאחר כ-16 שנים, משירות קבע כפסיכולוגית בצה"ל. לאורך כל שנותיי בצבא "נדדתי" בין חדרים/משרדים שהוקצו לי – חלקם היו נעימים יותר, חלקם נעימים פחות. תמיד הייתה חשובה לי האוירה בחדר הטיפול ועשיתי ככל שיכולתי כדי לסדר, לצבוע ולהביא חפצים מהבית כדי להשרות אוירה טובה. לא תמיד הצלחתי, אבל במגבלות הריהוט הצה"לי ניסיתי עד כמה שיכולתי "להביא את עצמי" לחדר.

השירות הצבאי שלי כפסיכולוגית לימד אותי וחשף אותי למגוון עצום של טיפולים והתנסויות ואני מוקירה מאוד על כך. לצד זה תמיד היה לי חלום שעם יציאתי לאזרחות אעצב לי "קליניקה משלי" .

לקח לי לא מעט זמן למצוא את הקליניקה הנוכחית. בתחילה טיפלתי לפי שעות בקליניקה קטנה מאוד של מטפלת ותיקה אחרת, שם לא הייתה לי היכולת להביא לידי ביטוי את הטעם האישי שלי לחדר הטיפול. במשך חודשים חיפשתי אחר מרחב מתאים ללא הצלחה, עד שיום אחד מצאתי את המקום שלי: הקליניקה הנוכחית הייתה בעברה מרפאת שיניים על כל המשתמע מכך, אבל כבר במבט הראשון ראיתי את הפוטנציאל. בחרתי בה משום היותה מוארת, מרווחת מאד (כיום, בעידן הקורונה, אני מודה על המזל שיש לי היכולת לשבת במרחק שלושה מטר ממטופלים), מצויה בבניין באזור נעים ברעננה, עם שכנים בעלי עסק מדהימים מכל צדדיי.

הקליניקה מורכבת משני חלקים - חדר המתנה קטן, בו יכולים המטופלים להכין לעצמם שתייה חמה לפני הטיפול, ומרחב הטיפול עצמו. בן זוגי, שהינו אדריכל במקצועו, סייע לי לבחור את הרהיטים המרכזיים. היה לי חשוב שתיווצר אוירה נעימה, חמה וביתית. חלק מהפריטים הנלווים בקליניקה "נדדו" איתי לאורך השנים בצבא וחלקם נרכשו לאורך השנים והמתינו בסבלנות, בידיעה שיום אחד יימצא להם המקום. גם כיום, כאשר אני נתקלת בחפץ מיוחד שבתחושתי מתאים לקליניקה, אני מוסיפה אותו.


- פרסומת -

אני מטפלת במגוון רחב של מצבים נפשיים אך כיום עיקר עבודתי מתמקדת בטיפול בחרדה ובהפרעות פוסט טראומטיות מגוונות. כפועל יוצא, חשוב לי שהסביבה בה מועלות החוויות הלא פשוטות הללו תהיה מיטיבה, מכילה ועוטפת. כורסאות הקליניקה נרכשו תוך דגש רב על נוחות מירבית ומקום בו ניתן "לשקוע" ברכות ולהתרווח (ישבתי על לא מעט כורסאות טרם הקנייה 😊). בנוסף, הקליניקה מלאה בעציצים ירוקים מסוגים שונים וגם האדניות על החלון מלאות בצמחייה. אני מאמינה שעל מנת "לצעוד בשדות הטראומה" ולצמוח ממנה, צריך לראות הרבה צמחייה וירוק בעיניים.

גם בימי הקורונה, כשלעיתים אני עובדת מהזום, אני מקפידה תמיד לעבוד מהקליניקה, על מנת לייצר סביבה קבועה ומוכרת למטופלים, ותנאים מיטביים גם לעצמי.

פריטים מתוך הקליניקה:

בחדר הטיפול ישנם פריטים שהם חלק מהזהות שלי ושהם משמעותיים עבורי, לצד פריטים בהם אני עושה שימוש במהלך הטיפול.

הספר הזה הוא יומן מסע של סבי חיים נחמיאס ז"ל אשר נכתב על ידו בסתר במהלך תקופת גיוסו בכפייה על ידי התורכים במלחמת העולם הראשונה. קריאת קורות חייו במהלך המלחמה מרגשת, מטלטלת ומסבירה אולי חלק מההתרגשות ומהמשיכה שלי לטפל בפוסט טראומה צבאית ובכלל.

אורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חד 1

את הציור הזה ציירה חמותי הציירת עליזה חימוביץ' ז"ל - היא ציירה עבורי את הציור במיוחד, עם גיוסי חזרה לצה"ל, לשירות קבע בשנת 2002. למרות שלדבריה הציור לא היה גמור עדיין, לקחתי אותו כמו שהוא, כי הייתי חייבת תמונה על מנת לייצר אוירה חמה במשרד הצבאי. מאז התמונה מלווה אותי לכל חדר טיפול. חמותי זכתה לשמחתי לראות את הקליניקה הנוכחית ואת התמונה שלה תלויה בה לפני שנפטרה. התמונה מייצגת עבורי את תכונותיה: חום, הקשבה, יצירתיות ופתיחות, אותם אני מנסה להביא גם לטיפול.

אורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חד 2

פסל זה הינו מתנת הפרידה של אחת החיילות היקרות לליבי בתפקיד האחרון שלי בצה"ל. היא הזמינה אותו אצל אמן ודאגה להדגיש את כל הפרטים החשובים של פסיכולוגית צבאית... הפסל מציג בצורה הומוריסטית "פסיכולוגית של חיילים" והוא מרגש ומשמח אותי ומעורר בי זיכרונות טובים מתוקפה משמעותית כל כך.

אורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חד 3

לאורך השנים טיפלתי בטיפול דינמי בשילוב עם שיטות טיפול נוספות ביניהן CBT, מיינדפולנס ושיטות נוספות לטיפול בטראומה. לפני כחמש שנים זכיתי להיחשף וללמוד לראשונה את פסיכותרפיית ה-EMDR ומאז, לאחר שזכיתי להבין את עוצמת ויעילות הטיפול, אני מתמקדת בעיקר בפסיכותרפיה זו. במסגרת פסיכותרפיית ה-EMDR נעשה שימוש בגירוי בילטראלי (דו-צדדי) אשר מסייע להפחתת הרגישות ולתהליך העיבוד של הטראומה. מבין מגוון המכשירים הקיימים, בחרתי מכשיר אשר מאפשר מתן שלושה סוגים של גירוי בילטראלי: שמיעתי, תחושתי ובאמצעות תנועות עיניים.  

אורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חד 4

במהלך השנים יצא לי להכיר, לעבור סדנאות ולעבוד בשילוב עם קלפים טיפוליים מגוונים בחדר הטיפול. הקלפים מונחים על שידה ליד כורסת המטופל, ולא פעם בשלבי טיפול שונים אני מציעה (ולעיתים המטופל מבקש) לעשות הפוגה ולעבוד באמצעות הקלפים. תמיד אני נרגשת לגלות עד כמה הכלי הטיפולי הזה מלא עוצמה, משתלב ומקדם תהליכים.

אורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חד 5

רבות נכתב ונחקר אודות התודעה שלנו ועד כמה יש לנו יכולת להשפיע עליה. בקליניקה פזורים משפטי העצמה והנעה ואבנים עליהן כתובות מילים מחזקות. אני מאמינה שהנוכחות של משפטים ומילים אלו בסביבה הטיפולית, מאפשרת לחזק את משאבי המטופלים. לא פעם המטופלים מתייחסים אליהם במהלך הטיפול.


- פרסומת -

אורית נחמיאס-חימוביץ': אחרי 16 שנים בצבא מצאה לה חד 6

צילום: מאיה פיינהולץ קליין


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: צבא, טראומה, טיפול התנהגותי-קוגניטיבי, שיטות טיפול נוספות
בר אורקין
בר אורקין
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אביטל וובר קטקובסקי
אביטל וובר קטקובסקי
עובד/ת סוציאלי/ת
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
אירית כהן
אירית כהן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, כרמיאל והסביבה
שלי צרפתי
שלי צרפתי
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה
גלי ברמן בר-און
גלי ברמן בר-און
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
מיטל לוי עומר
מיטל לוי עומר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של חדר משלך: תמונות מחיי קליניקה

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.