לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
לקראת הבנה חדשה של מחלות נפש

לקראת הבנה חדשה של מחלות נפש

שפיות זמנית | 8/6/2013 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בשלושת העשורים האחרונים הטיפולים במספר גדול של מחלות קשות התפתחו והשתכללו בצורה יוצאת דופן - והתוצאות בהתאם: ירידה של 85% במוות כתוצאה מלוקימיה, התקדמות עצומה בטיפול במחלות לב שהובילה לירידה של 63% במוות כתוצאה מהן, שלא לדבר על כך שהיום איידס היא מחלה שאפשר לחיות איתה חיים ארוכים למדי. יחד עם זאת, הטיפול במחלות נפש לא התקדם באותה מהירות: אחוזי האובדנות לא ירדו בשלושת העשורים האחרונים (ורובם המכריע קשור למחלת נפש), ועדיין אחד מכל חמישה אנשים סובל ממחלת נפש.

תומס אינסל, ראש ה- (NIMH  (National Institute for Mental Health, נתן הרצאה במסגרת כנס TEDx שהתקיים באוניברסיטת קאלטק לפני חמישה חודשים, בה הוא מסביר מדוע על מנת שבריאות הנפש תתקדם כמו ענפים אחרים ברפואה יש צורך בשינוי הפוקוס. הוא קורא לעולם המחקרי לשים דגש על גילוי והתערבות מוקדמים, ובעיקר על מחקר של דיסרגולציות במוח. קצר ומעניין.

 

 

לקראת הבנה חדשה של מחלות נפש 1

 

 

 

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: מחלות נפש, תיאורטיקנים והוגי דעות, אובדנות ופגיעה עצמית, פסיכוזה, פסיכופיזיולוגיה
לאה שקלים
לאה שקלים
חברה ביה"ת
ירושלים וסביבותיה
יעל קמחי
יעל קמחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אולגה וישניה
אולגה וישניה
פסיכולוגית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
הלה יהלום
הלה יהלום
פסיכיאטרית
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
תמר סרנת
תמר סרנת
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

פרי הפלטיפוספרי הפלטיפוס8/6/2013

למה אין מניעה מוקדמת. אין ספק שהפסיכולוגיה נמצאת בפיגור ניכר מאחורי הרפואה הפיסית. זה לא שפסיכולוגים לא יודעים או מכירים בחשיבותה של המניעה מהוקדמת. זה נובע ממצבה העלוב של הפסיכולוגיה כדיסיפלינה שאיננה מיוצגת בדיון הציבורי. זוהי דיסיפלינה חסרת משקל בקרב מקבלי החלטות במיוחד במדינת ישראל. כאשר חסרים כ 1000 תקנים של פסיכולוגים חינוכיים כבר מספר שנים רק השנה נפתחה במכללת ספיר מגמה לפסיכולוגיה חינוכית. למה? מה עושה האיגוד המקצועי של הפסיכולוגים כדי להיות גוף משפיע? כיצד צרכי האקדמיה מווסתים ומעוותים את צרכי ההכשרה של המקצוע? מה יודע שר החינוך על פסיכולוגיה ומי אחראי להביא לו את הידע? מה יודע שר המסחר והתעשייה על הנזקים הנפשיים של אבטלה ועל הנזק המשני לבריאות הנפשית של בני המשפחה של המובטל? מתי נעשה מחקר על העלויות הנפשיות של אבטלה?
כל עוד מסכימים נציגי האיגוד לעבודתם של אלפי מתנדבים בכפיה במערכת יהיה נוח לממשלה להשקיע את הכסף במקום אחר. גם המערכת הבנקאית חשובה לחברה - לא שמעתי שמחפשים שם מתנדבים כדי לתחזק את הסניפים. לא שמעתי שצריך להתנדב לעבוד בבנק כדי להתקבל להכשרה מקצועית.