לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
במחלקה הפסיכיאטרית ב"שיבא" החלו לאשפז מטופלים באופן מקוון

במחלקה הפסיכיאטרית ב"שיבא" החלו לאשפז מטופלים באופן מקוון

שפיות זמנית | 24/5/2020 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

בעיתון "ישראל היום" פורסם הבוקר שבמחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים "שיבא" בתל השומר, החל לפעול שירות אשפוז פסיכיאטרי מקוון. במסגרת המקוונת ישנם 35 מטופלים ומטופלות שמוגדרים כמי שזקוקים לאשפוז, אשר נשארים בביתם ומלווים במשך חודשים, 24 שעות ביממה, על ידי הצוות הרפואי והסיעודי במחלקה באופן מקוון. כעת, בעקבות השימוש המוגבר ברפואה מקוונת בתקופת הקורונה, צפוי שימוש מוגבר בשירות זה.

לצורך האשפוז מקבל המטופל ערכה שכוללת טאבלט שעליו מורכבת אפליקציה ייחודית המאפשרת תקשורת רצופה עם הצוות המטפל: הודעות כתובות ושיחות וידאו עם הרופאים, האחים, הפסיכולוגים, הדיאטנים והעובדים הסוציאליים, המרפאים בעיסוק וכל הצוות המלווה באופן קבוע את המטופלים.

השירות החדש אושר על ידי משרד הבריאות, והוא מיועד לחברי קופות חולים מכבי ומאוחדת שבבדיקה רפואית נקבע שהם זקוקים באופן דחוף לאשפוז פסיכיאטרי במחלקה פתוחה, לאחר החמרה משמעותית במצבם הנפשי. במקרים אלה, במידה שיש בני משפחה שיכולים ללוות אותם במהלך האשפוז בבית, המטופלים עוברים לאשפוז מקוון בביתם. השירות לא מיועד למאושפזים במסגרת אשפוז כפוי עם חשש לפגיעה בעצמם או באחרים.

אחת המטופלות שאושפזו בבית בליווי המקוון של הצוות בשיבא היא ירדן (ג'ורדי) הר אבן, בת 26, מראש העין. היא סיפרה ל"ישראל היום":

"אם לא היתה האפשרות לאשפוז, הייתי כנראה נאלצת להתאשפז בהסכמה מרצוני במחלקה פסיכיאטרית ואולי חלילה אפילו לא הייתי נשארת בחיים", היא אומרת ומוסיפה: "כשחשבתי, עוד לפני עידן הקורונה, לעשות שיחה עם פסיכיאטר דרך המחשב, לא האמנתי שזה יכול להצליח ולעזור, אבל גיליתי שאפשר לנהל שיחה טיפולית ממש טובה ומוצלחת דרך המחשב, והשיחות האלה היו הרבה יותר טובות מטיפול נפשי שקיבלתי פנים אל פנים.

"המענה הטיפולי הוא מקיף מאוד וההרגשה היא שאת לא לבד בכל רגע שאת זקוקה. אצלי המצב הנפשי והרגשי השתפר מאוד בעקבות האשפוז המקוון. הרגשתי שכל הצוות הושיט לי את היד וכך הצליחו לחלץ אותי מתוך הבור החשוך והצילו את חיי, ואני רוצה להודות להם".


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אשפוז, טכנולוגיה, קורונה
אולגה וישניה
אולגה וישניה
פסיכולוגית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אפרת בארי
אפרת בארי
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
אהרון מירמן
אהרון מירמן
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה
יהודית וינשטיין
יהודית וינשטיין
עובדת סוציאלית
רמת הגולן, אונליין (טיפול מרחוק), קרית שמונה והסביבה
דני שלסמן
דני שלסמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
זיו לוין
זיו לוין
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.