לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גם העץ אומר רק גזע ועלים

גם העץ אומר רק גזע ועלים

עלון פסיכולוגיה עברית | 17/1/2014 | הרשמו כמנויים

רבים ניסו לעמוד על סודו של העץ כמורה על התעלומה הצפונה בנפש האדם. נתן זך הפך שגור את הביטוי המקראי 'כי האדם עץ השדה', אהוד מנור פילל 'לו רק ניתן ואלמד את דרכו של עץ אחד', כשכתב על ברוש  היודע לנטות על צדו בעת משבר ולא להישבר. שלמה תנאי, ששורה משירו 'להשאיר' מצוטטת בכותרת, מבקש שנתבונן על העץ ונלמד את דרך הטבע במזיגה העדינה שבין גילוי לכיסוי ועל הסכנה שבחשיפת כל הישות כולה - בין הגזע והעלים שבחוץ לשורשים התת קרקעיים, הנסתרים.

כיצד נעים בין גילוי לכיסוי בחדר הטיפולים? עדי כהן-רוקח השתתפה בערב עיון של התוכנית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית מזרח-מערב וחזרה עם מחשבות מחכימות ונוגעות על התעלומה המלווה את התהליך הפסיכותרפויטי ואת הסבל האנושי, על התחושות שלעולם לא יתכנסו למילים ועל תפקידם של האותות הגופניים של מטפלים ומטופלים.

ובעוד אחרים מתבוננים על עצים, בנימין גולדנהירש מתבונן מהצד על 'האב החדש' - זה הנוטל חלק פעיל בגידול ילדיו ומצביע על התסכול ועל המחיר שמשלמים אבות המנסים לקחת על עצמם תפקידים 'אמהיים'. גולדנהירש לוקח אותנו למסע קצר אחר תפקידי האב ה'מסורתיים' על פי פסיכואנליטיקאים מכוננים, וקורא ל'אב החדש' לשאת עיניים אל אבותיו, לבסס קרקע 'אבהית' יציבה, שרק על בסיסה יוכל להתרחב ולמלא תפקידים נוספים. אבות, אמהות, מטפלות, מטפלים, מה אתם חושבים?

'ביכורים' טיפוליים - אנחנו שמחים לבשר לכם על פרסומה הראשון של חוברת מאמרים מקיפה ומעמיקה מאת ד"ר גיורא זקין, ד"ר אילן דיאמנט ואמירה ישראלי בה מגישים הכותבים לקהל המטפלים קווי מתאר לשיטות הטיפול המודרניות בהפרעות אישיות. החוברת מחולקת לשני חלקים העוסקים בהפרעות בעלות מבנה גבולי נמוך ובעלות מבנה גבוה, בדגש מיוחד על שיטות המתמקדות ביחסי אוביקט, מנטליזציה, פסיכולוגיה של העצמי ושיטות קוגניטיביות-התנהגותיות. בחוברת מוצגות התאוריות עליהן מבוססות השיטות השונות ונסקרות הטכניקות העיקריות לטיפול הנגזרות מהן, בשילוב דוגמאות לצורות אופייניות של התערבות. מומלץ ביותר לכל איש טיפול עם נגיעה בתחום לפנות זמן, להעמיק ולקרוא.


- פרסומת -

ובעוד השקדיה פורחת, גם אגף הפסיכובלוגיה שלנו מלבלב:

רות נצר נשארת עוד רגע עם פרשת השבוע של השבוע שעבר וכותבת על שירת הים ובארה של מריםעדי כהן-רוקח פוסעת על חוף הים ובמסגרת שיר קצר מבטאת בעזרת הגלים מעט מן המתרחש בחדר הטיפוליםגיא פרל חוזר אלינו ברשימה לירית - על נמר שמתפרץ מתוך ילדה באמצע שיעור, קריסה פנימית והיכולת להתייצב מול האיום ולרכוש שליטה מחודשת במקום חוסר האונים. גם ליאור גרנות משתמשת בשיר, והפעם כתרגיל בביבליותרפיה, כשהיא כותבת על הציפיה הילדית, האכזבה והסכנה שבלהפסיק לצפות. מרגש ומומלץ. ד"ר רננה אלרן הכינה ביסקוטי עם פירות יבשים ותהתה מהן הסיבות לכך שבזמן שאין לה היא אופה עוגות  ומה העניין של אנשי טיפול עם אוכל? על אוכל ובישולים כהתמרה של חומרים נפשיים. ופרופ' עמיה ליבליך מהרהרת באופן כנה במצבם של העובדים הזרים בישראל וכותבת על שקיפות כמנגנון הגנה של החברה ועל הרגע שבו השקופים הופכים נראים.  בטור בעיתון 'הארץ' התמרמר אלון עידן על התשלום הגבוה שדורשים פסיכולוגים והשווה אותם לבעלי הדירות בת"א שמעלים את מחירי השכירות. הטור הרגיז אנשי טיפול רבים, חלק מהמתרגזים גם טרחו לענות לו - ריכזנו עבור המתעניינים את טורו של עידן ואת טורי התגובה בפוסט חדש ב'שפיות זמנית'.

נסיים בהודעה - במקביל לפתיחת חלון ההרשמה לתואר שני בפסיכולוגיה, אנחנו ממשיכים עם אירוח אנשי סגל בפורום 'סטודנטים לפסיכולוגיה - לקראת תואר שני' - ב23.1 בשעות 17:00-19:00 יארח הפורום את ראשי המגמות באוניברסיטת אריאל בשומרון - פרופ' דנה מרגלית, ראש המגמה השיקומית וד"ר הדסה ליטמן עובדיה - ראש המגמה הארגונית תעסוקתית. סטודנטים, מוזמנים לשרשר שאלות.

שבת שלום ופוסט - ט"ו - בשבט פורח!

"לא לומר את הכל

גם העץ אומר רק גזע ועלים

ומשאיר שורשים באפלה..."

(מתוך 'להשאיר', שלמה תנאי)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
יעל מרקוביץ
יעל מרקוביץ
פסיכולוגית
מרט אדניאייב
מרט אדניאייב
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
גלית מור
גלית מור
חברה ביה"ת
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
אירינה שופין
אירינה שופין
עובדת סוציאלית
ליאת כותן
ליאת כותן
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
עדי אלחדף
עדי אלחדף
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום, 'החופש הגדול' תם, ואל סיומו נמזגות תחושות הקלה, התרגשות, פרידה, חשש, ואולי...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.