לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
עמירם רביב, המבוגר והילד  - על הורים ילדים וטיפול בין דורי

עמירם רביב, המבוגר והילד - על הורים ילדים וטיפול בין דורי

ארנון רולניק | 13/10/2017 | הרשמו כמנויים

 

יחסי הורים וילדים עשויים להיות דבר מורכב וסבוך. בעוד שהרצון לקבל ולהעניק אהבה לאב/אם, לבן או לבת באופן שיביא לנו סיפוק, היא שאיפה כל כך משמעותית וחשובה עבורנו, לעתים היא נראית כבלתי ניתנת להשגה.

וויכוחים סוערים, רגשות עזים, מרחק רב, או חוסר יכולת להבין האחד את השנייה, שלעתים מתבטא ממש בתחושה שאנו מדברים בשפות שונות, עשויים לגרום להורים או לילדים לחשוב שהקשר הגיע למבוי סתום.

כשמדובר על יחסי הורים וילדים - לאן נלך אם לא לפרופסור עמירם רביב שהוא דקאן הפקולטה לפסיכולוגיה המרכז האקדמי אור יהודה. עמירם הוא פסיכולוג חינוכי קליני. פרופ' אמריטוס בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב.כיהן כראש החוג לפסיכולוגיה וכראש המגמה הקלינית של הילד באונ' תל אביב. כיהן כפסיכולוג ראשי בשירות הפסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך ולפני כן במשך למעלה מעשרים שנה כיהן כמנהל השרות הפסיכולוגי חינוכי בקרית אונו  וכפסיכולוג מחוז המרכז.

פרופסור רביב פרסם למעלה ממאה מאמרים ופרקים בספרות ובעיתונות המקצועית, והוא מהחוקרים הספורים בארץ המשלב פעילות בשדה הפסיכולוגיה החינוכית הקלינית וההתפתחותית בצד מחקר בתחומים אלו . עוסק מזה עשרות  שנים בטיפול וייעוץ פרטני, במחקר פסיכולוגי, בהוראה, בכתיבת  חומרי הדרכה להורים בכלל, ולהורים לילדים בגיל הרך בפרט. במשך שנים רבות עסק בייעוץ והדרכת הורים ברדיו ובטלוויזיה. וכן ייעץ לתוכניות המיועדות לטיפוח ילדים והקניית כישורי הורות.

כיוון שהפודקאסט הנוכחי עוסק גם בפער הגילאים וכיוון שבקליניקה שלנו נתנו מענה מיוחד לשאלת הטיפול הבין דורי הזמנתי גם את נועה מלמוד -סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה קליניקית לראיין יחד עימי את עמירם.

הכותרת של הפודקאסט הזה "עמירם רביב המבוגר והילד" מרמזת לא רק לתחום עיסוקו של עמירם. אלא גם לתחושה הנעימה שהוא משרה סביבו. יש לו ידע ועומק של פסיכולוג בוגר, יחד עם סקרנות ויצירתיות המאפיינות חלקים ילדים יותר - הסכיתו ושמעו


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה קלינית
רונה הרמן איוניר
רונה הרמן איוניר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
ד"ר איריס חזקיה ברד
ד"ר איריס חזקיה ברד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
ד"ר רן ליטמן
ד"ר רן ליטמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אדי דימוב
אדי דימוב
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
תמר גליק
תמר גליק
פסיכולוגית
שרון ושומרון
ד"ר אייל אברהם
ד"ר אייל אברהם
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של ארנון רולניק

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

יגאל בן חייםיגאל בן חיים15/10/2017

ראיון עם עמירם רביב. מומלץ ביותר ארנון במיטבו עם עמירם, מצא חן בעיני מאד הרעיון של שילוב בין דורי בטיפול עצמו עם שותף או שותפה מטפלת.