הבינתחומי הרצליה
"השתתפתי בהשתלמויות...נהניתי מאוד מרמת הצוות, נהניתי מאופן העברת הידע, התרשמתי ונעזרתי במאמרים והמצגות שהתקבלו עוד לפני ימי הלימוד. למדתי המון! ממליץ לכל מי שמשתדל לסייע לבני אדם".
צביקה תורן, פסיכולוג קליני.
 
הצטרפו למעל אלף מטפלות ומטפלים שבחרו להגיע להשתלמויות שלנו ולהכיר את התובנות
העדכניות ממחקרי מוח שיכולות להשפיע על החשיבה ועל העבודה הקלינית -טיפולית!.

נשמח לראותכם/ן
נאוה, יוליה ונועה - מרכז סגול למוח ותודעה, המרכז הבינתחומי הרצליה.

מנפלאות המוח לנפלאות האדם - קורס מתקדם למטפלים ומטפלות

 מרכז סגול למוח ותודעה שבמרכז הבינתחומי הרצליה מזמין אתכם ואתכן, מטפלים ומטפלות לקורס מתקדם על המוח שנותן מבט עומק על התפתחות האדם מעוברות ועד זיקנה, על חשיבותו של הגוף בתהליכים פסיכולוגיים ומוחיים ועל עולם הרגש האנושי.


הקורס מיועד למטפלים ומטפלות בעלי ידע בסיסי על המוח.
הוא מורכב מ-4 ימים מלאים שיתקיימו בקמפוס המרכז הבינתחומי הרצליה.

ניתן להירשם לכל הימים, לחלקם, או ליום בודד.

 

המפגשים בסדרה:

 

5 לפברואר 2019 - התפתחות המוח מעוברות לזיקנה (בהנחיית ד"ר נועה אלבלדה), 09:00 - 17:00


​המוח אמנם מתחיל להתפתח בעוברות, אך לא יסיים תהליך זה עד גיל 21 .במהלך פרק זמן ארוך זה הוא יעבור שינויים משמעותיים שנקבעים ברמה הגנטית אך גם מושפעים במידה רבה על ידי הסביבה בה אנו גדלים ומתפתחים. ביום זה נעמיק לתוך השלבים ההתפתחותיים העיקריים אותם עובר המוח בעוברות, בשנות הילדות ובגיל ההתבגרות, נכיר את התקופות הקריטיות בהתפתחות המוח וכיצד הן מושפעות מגנטיקה וסביבה ונבחן כיצד גורמים גנטיים וסביבתיים לא אופטימליים יכולים לפגוע בהתפתחות המוח ולהוביל לבעיות התפתחותיות שונות. כמו כן נכיר תהליכים התפתחותיים בריאים ופתולוגיים שעוברים על המוח המזדקן.

 

6 לפברואר 2019 - קשרי מוח - גוף (בהנחיית ד"ר נועה אלבלדה), 09:00 - 17:00


אחת התובנות החשובות שעולה ממחקרי מוח של העשורים האחרונים היא חשיבותם של הקשרים ההדדיים בין המוח לגוף. בעוד שבעבר הגוף נתפס כפסיבי יחסית, היום ברור כי תהליכים גופניים משפיעים בצורה קריטית על תפקוד המוח ולכן על תפקוד פסיכולוגי והתנהגות. ביום זה נעמיק את ההבנה לגבי שלושת המערכות הגופניות הבולטות בקשריהן עם מערכת העצבים: מערכת החיסון, המערכת האנדוקרינית והמיקרוביום (חיידקי המעיים). נבין את עקרונות התפקוד של מערכות אלו מול המוח וכיצד הן משפיעות על התפתחות מוחית, מצבי רוח, יכולות קוגניטיביות ואפילו על בחירת בני-זוג. לבסוף נשאל האם יש קשר בין תפקוד לקוי של מערכות אלו ובין הפרעות נוירופסיכיאטריות (למשל אוטיזם, דיכאון וסכיזופרניה).

 

17 - 18 למרץ 2019 - התשתית המוחית של רגשות והרלבנטיות שלה להתנהגות האנושית (בהנחיית ד"ר יוליה גולנד), 09:00 - 16:00


רגשות הם אחד הכוחות העוצמתיים ביותר חיי האדם. הם מעניקים לחיינו משמעות ועומק, מספרים לנו מה טוב ומה רע ומניעים תהליכים של קבלת החלטות. חקר התשתית המוחית של רגשות הביא לשינוי פרדיגמה בשאלות הכי מהותיות של התחום כגון מה הם רגשות, כיצד הם נוצרים, מה מקומו של הגוף בתהליכים רגשיים והאם אכן יש הבחנה ברורה בין רגש לקוגניציה. בימים אלו נפגוש את המוח הרגשי החדש, ניגע במרכיביו הבסיסיים, נבין כיצד תהליכים רגשיים נוצרים מתוך אינטראקציה של רשתות מוחיות ונלמד כיצד ידע זה יכול להאיר באור חדש תופעות מרתקות בחיי הרגש האנושי.

מנפלאות המוח לנפלאות האדם - קורס בסיסי למטפלים ומטפלות - לראשונה באזור הצפון!

 
קורס בן יומיים וחצי לאנשי ונשות מקצועות הטיפול מטעם מרכז סגול למוח ותודעה בשיתוף עם מרכז הפעו"ט, טירת הכרמל.
 
הקורס מאפשר היכרות מעמיקה עם הנושאים המרכזיים בחקר המוח, החל מהתשתית המוחית, דרך מערכות הרגש, המוטיבציה והקוגניציה ועד ליכולת האנושית הייחודית להבין את העצמי ואת האחר. הוא נבנה במיוחד למטפלים ומטפלות מתוך ניסיון רב בעבודה מול קהל זה. מטרתו לפתח ראייה מחודשת של ההתנהגות הנורמלית והאבנורמלית לאור התובנות מחקר המוח. הוא יועבר על ידי ד"ר נאוה לויט בן-נון, ד"ר יוליה גולנד וד"ר נועה אלבלדה.
 
תאריכים*:
30.5.19 : 08:30 - 18:00
6.6.19 : 08:30 - 13:00
13.6.19 : 08:30 - 18:00


 

הקורס יערך במרכז הפעו"ט, טירת הכרמל.

מחיר מיוחד בהרשמה מוקדמת (עד ה-16.5.19): 900 ש"ח (750 לסטודנטים/ות וסטאז'רים/ות).

*אנא שימו לב: לא ניתן להירשם לחלק מהימים אלא רק לקורס כולו.