לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מועצת הפסיכולוגים המליצה לשלול את התמחותו של פרופ' חנוך ירושלמי כפסיכולוג קליני

מועצת הפסיכולוגים המליצה לשלול את התמחותו של פרופ' חנוך ירושלמי כפסיכולוג קליני

שפיות זמנית | 22/7/2022 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

חמש שנים לאחר שפורסם תחקיר "עובדה" שחשף שורת עדויות של נשים, מטופלות, המתארות לכאורה, דפוס כמעט זהה של ניצול מיני בידי פרופ' חנוך ירושלמי, החליטה מועצת הפסיכולוגים להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, לשלול מפרופ' חנוך ירושלמי את המומחיות כפסיכולוג קליני - זאת לפי פרסום של אילנה דיין, ושחר אלתרמן בחדשות 12.

חנך ירושלמי היה ראש החוג לבריאות הנפש באוניברסיטת חיפה. העסקתו כראש החוג לבריאות הנפש באוניברסיטת חיפה הופסקה לאחר פרסום תחקיר עובדה ומאוניברסיטת חיפה אישרו בפני תחקירני "עובדה" שהרקע לכך היו התלונות.

לפני חודשים אחדים, אחרי בירורים משפטיים, החליט מנכ"ל הבריאות פרופסור נחמן אש לנצל את סמכותו החוקית למשוך את התמחותו של ירושלמי כפסיכולוג קליני, אם אכן קיימת סיטואציה המצדיקה צעד חריף כזה – ובכפוף להמלצת מועצת הפסיכולוגים, הגוף המייעץ הרשמי לשר הבריאות.

המועצה, שמונה 27 חברים, בראשותה של ד"ר איילה בלוך, זימנה את חנוך ירושלמי לדיון שהתקיים אתמול, אחרי ששמעה את יונת בורנשטיין, יו"ר ועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים, את נורית ענבר וייס, חברת קבוצת פסיכואתיקה - קבוצת נשות מקצוע מבריאות הנפש המסייעת למטופלות ומטופלים שנפגעו מינית בטיפול, ואת פרופסור גבי שפלר, לשעבר יו"ר ועדת האתיקה של הפסיכולוגים. השלושה מלווים כבר שנים את המתלוננות נגד ירושלמי. יו"ר המועצה בלוך אף שמעה פנים אל פנים את אחת הנפגעות של ירושלמי, שתיארה בפניה מה עשה לה המטפל.

ירושלמי עצמו בחר שלא להופיע בפני חברי מועצת הפסיכולוגים, למרות הזימון. עורכי דינו הסבירו בשמו שאין בעדויות ממש ושמתנהל נגדו מסע רדיפה אישי. אלא שאל מול העדויות הקשות והרבות שנחשפו בפניהם, החליטו חברי המועצה שנכחו בדיון להמליץ על שלילת התמחותו של ירושלמי, צעד שימנע ממנו למעשה להמשיך ולעבוד באופן עצמאי כמטפל קליני. ההמלצה הזו תחזור עכשיו למנכ"ל משרד הבריאות אש – כדי שיוציא אותה לפועל. הנפגעות מצדן ממשיכות לחכות שהצדק ייעשה, ושהתוקף שלהן לא ימשיך לעבוד באין מפריע עם מטופלות חדשות. נמשיך לעקוב.


- פרסומת -

אילנה דיין, שחר אלתרמן | חדשות 12 - המהדורה המרכזית | פורסם 21/07/22 21:04 

חנוך ירושלמי

צילום: חדשות 2


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: מקצועיות, יחסי מטפל מטופל
שגית שרון
שגית שרון
פסיכולוגית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, בית שמש והסביבה
עינת מזרחי
עינת מזרחי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
טל שפירא מסרי
טל שפירא מסרי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק)
דורית נוי-שרב
דורית נוי-שרב
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה
דימה גוטמן
דימה גוטמן
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
קרן ירושלמי
קרן ירושלמי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.