לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
זינוק משמעותי בפניות למוקדי סיוע נפשי על רקע התפשטות נגיף הקורונה

זינוק משמעותי בפניות למוקדי סיוע נפשי על רקע התפשטות נגיף הקורונה

שפיות זמנית | 23/3/2020 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

ב"הארץ" פורסם כי קיים זינוק משמעותי בפניות למוקדי סיוע נפשי על רקע התפשטות הקורונה. בער"ן דיווחו שלשום כי בתוך יממה התקבלו יותר מ- 1,200 פניות. "הארץ" מדווח כי העלייה בפניות חלה בכל הגילים, כאשר כ-60% מהפניות מגיעות מנשים וכ-40% מגברים. על פי נתוני ער"ן, 38% מהפונים הם מעל גיל 65 ו-22% הם קשישים. מרבית הפניות (59%) נעשות על רקע חרדה ותחושת משבר, לצד פניות בנושאים של בדידות ויחסים בין-אישיים (26%) ומצוקה נפשית חריפה (15%). פניות רבות מתקבלות מאנשים מעל גיל 65, שניכר כי הם משקיעים מאמצים בהרגעת ילדים ואנשים צעירים יותר. אנשים בני למעלה מ-85 פונים ומביעים חשש לחייהם.

יו"ר איגוד הפסיכיאטרים, ד"ר צבי פישל, מספר גם הוא ל"הארץ" על עלייה בפניות לחדרי מיון בבתי החולים בשל חרדה, "שמקבלת לעתים ביטויים של תחלואה פיזית, כמו לחץ בחזה וקשיי נשימה". לדברי פישל, "אנשים לא תמיד מזהים שהתופעות הפיזיות שהם חווים נובעות מחרדה ולכן מגיעים לחדרי מיון, למרות שאין צורך. מי שמזהה את המקור או חושש לצאת מתקשר למוקדי התמיכה הנפשית". הוא מוסיף כי "במשבר מהסוג הזה יש משהו שונה גם מבחינה נפשית: בחרדה שמופיעה במצבים כמו מלחמה, ירי רקטות או פיגועים, יש אלמנט של כעס שמקל מעט. יש אובייקט לכעוס עליו. פה זה שונה – אנחנו מדברים על נגיף. גם לזה יש השפעה".

ועוד באותו הנושא: הדס גרופר, עו"ס קלינית, כותבת ב"הארץ" בטור שלה: "למרות שהיה מתבקש שמטפלת כמוני, שמבלה חלק נכבד מזמנה בלעזור לאחרים להתמודד עם חרדה וקשיי הסתגלות בחיי היומיום, תפרסם רשימה תחת הכותרת 'חמש טכניקות להפגת החרדה בימי קורונה', אני מעדיפה במקום זה לחלוק איתכם שגם אני התמודדתי השבוע עם חרדה ולשאול אתכם מה עוזר לכם להתמודד עם שלכם?". גרופר מספרת שלדעתה, כולנו מקבלים היום סימפתיה, שמתבטאת במגוון טורים ועצות ממומחים שמציעים לנו איך להרגיע את החרדה שלנו, בעוד שבעצם אנחנו צריכים לקבל אמפתיה.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: מצבי משבר ולחץ, קורונה
אורי גל
אורי גל
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה, נתניה והסביבה
ניקי אלקנוביץ
ניקי אלקנוביץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
נטע אדלר
נטע אדלר
עובד/ת סוציאלי/ת
ירושלים וסביבותיה
עדינה פרצובסקי
עדינה פרצובסקי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, רמת גן והסביבה
יעל משה שקד
יעל משה שקד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אור עטר
אור עטר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.