לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הAPA קורא למנוע את ההשלכות הנפשיות הקשות של מתקני מעצר לפליטים

הAPA קורא למנוע את ההשלכות הנפשיות הקשות של מתקני מעצר לפליטים

שפיות זמנית | 7/10/2015 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

ארגון הפסיכולוגים האמריקאי פרסם קריאה לשינוי מדיניות הקליטה של משפחות מהגרים ומבקשי מקלט בארה"ב הממתינות להסדרת מעמדן. לאחר שסקר את ההשלכות הנפוצות של התנאים בהם מוחזקים פליטים על בריאותם הנפשית של ילדים ובני נוער, קרא הארגון להשתמש בידע שהצטבר על השלכות אלו כדי להתנגד לשימוש במתקני מעצר למשפחות,ולקדם חלופות שאינן פוגעות בבריאותם של מבקשי המקלט.

הAPA הדגיש את חוויות הדחק וחוסר האונים שתנאי הכליאה מעוררים בילדים ובני נוער, וכן את העובדה שאלו מתווספים במרבית המקרים לטראומות שעברו המשפחות בארצות המוצא שלהן ועד להגעתן לארה"ב. משום כך עמדת הארגון היא כי אין זה מספיק שפסיכולוגים יעניקו טיפול לילדים ובני נוער ממשפחות אלו, אלא יש צורך לנקוט בצעדים אקטיביים גם מחוץ לחדר הטיפול כדי להתנגד למדיניות השימוש במעצר.

במקביל לקריאה זו פורסם בגרדיאן מאמר הסוקר את הצלקות הנפשיות שאיתן מגיעים פליטים לאירופהואת סוגי העזרה הראשונה הנפשית שמציעים להם המטפלים בשלוחה הבריטית של ארגון MSF - רופאים ללא גבולות. מלבד הטיפול בהשלכות קליניות קשות ששכיחותן גבוהה באוכלוסיית מבקשי המקלט, הודגשה במאמר החשיבות של תקשורת אנושית מכבדת בחיזוק ושימור חווית הסוכנוּת והאוטונומיה שהכרחיות לבניית חוסן נפשי.

גם בישראל ילדים ובני נוער מוחזקים בתנאי כליאה במהלך בירור והסדרת מעמדם כמבקשי מקלט. סקירה של ההשלכות הנפשיות של תנאים אלוהתפרסמה לפני מספר חודשים והתייחסה, בין היתר, לממצאים הקשים שהעלה מחקר בנושא זה שנערך בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב. בנוסף לכך פרסם גם ארגון רופאים לזכויות אדם דוח בנושא מצבם הנפשי של קטינים מאוכלוסיית מבקשי המקלט, וכן פורסם לאחרונה מחקר הנערך בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה על מצבם הנפשי של מבקשי מקלט. אך למרות ריבוי הממצאים שפורסמו בנושא, בארץ הוא טרם זכה להתייחסות ומעורבות של ארגון הפסיכולוגים.


- פרסומת -

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
רדה רוזלר דוידוב
רדה רוזלר דוידוב
עובדת סוציאלית
רמת גן והסביבה
אפרת רבינסקי לוי
אפרת רבינסקי לוי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
ד"ר רעיה בלנקי-וורונוב
ד"ר רעיה בלנקי-וורונוב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
פסיכולוגית
תל אביב והמרכז
יותם לביא
יותם לביא
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
הילה שני
הילה שני
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.