כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם

תצוגה 
מנהלי הפורום מנהלי הפורום
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
פרקטיקום,... - משה אלון
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
מאמרים קישורים
 
 הוספת תגובה הוסף תגובה חדשה | עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום
מאת:מתעניינתתאריך:12/7/2015 06:23

נושא:

שאלה קצת דחופה - מידת החוסר בפסיכולוגים חינוכיים בעוד שנתיים-שלוש
תוכן:שלום מר משה אלון,

מתנצלת על הדחיפות אך אשמח לברר תשובה לשאלתי בהקדם האפשרי:
באמצע שבוע שעבר קיבלתי הודעת קבלה לתואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית באקדמית ת"א יפו. תחום זה מעניין אותי, אך הסיבה העיקרית להגשה הייתה אופציה לאפיק מעבר לתוכנית ההסבה לפסיכולוגיה חינוכית.
**חשוב לי לציין שהמכללה דורשת לשלם עד מחר את המקדמה ומכאן הדחיפות**

כעת אני מתלבטת בין האופציה הזאת ללימודי ייעוץ חינוכי באונ' ת"א או בר אילן.

ההתלבטות היא כזו: בחודש האחרון יצאו הודעות על פתיחתן של שתי תוכניות לימוד לפסיכולוגיה חינוכית במכללת עמק יזראל ובמכללת תל חי. הן מתווספות לתוכניות הקיימות בפרס ובבן גוריון. מכיוון שראיתי בפוסט קודם שלך על כך שהשנה הגישו כ-70 מועמדים את מועמדותם לתוכנית ההשלמה ובפועל יקבלו הרבה פחות, ובנוסף לכך עתידים לסיים מועמדים רבים את התוכנית בעוד שנתיים לאור פתיחת התוכניות החדשות, אשמח לברר האם ידוע לך מהו פחות או יותר מספר הפסיכולוגים החסרים למחיקת הגירעון? האם מדובר על מאה בערך או על כמה מאות? ויותר מדויק, מה צפויה להיות מידת המחזור בעוד שנתיים-שלוש?
אני שואלת זו ממספר סיבות:
1. תקן אותי אם אני טועה אבל אולי בקבלה לשפ"חים יעדיפו לקבל מועמדים שסיימו מסלול ישיר בחינוכית מאשר כאלו שסיימו את תוכנית ההשלמה.
2. ניתן להגיש רק פעם אחת בשנה מועמדות לתוכנית ההסבה (האם זה נכון?). כלומר אי קבלה לתוכנית תצריך המתנה של שנה נוספת.

אני לא רוצה ללמוד תואר שלם לשם מטרה מסוימת ואז לגלות שהמציאות טפחה על פניי וכבר אין כ"כ ביקוש לפסיכולוגים חינוכיים ושההשקעה שלי ירדה לטמיון.

**בנוסף, אשמח לשמוע את דעתך על מקצוע הייעוץ החינוכי וההבדלים בינו לבין פסיכו' חינוכית מבחינת אופי התפקיד עצמו (ידוע לי רק שהפסיכולוגים יכולים לבצע אבחונים ושאינם יושבים בביה"ס, אבל עד כמה ייעוץ חינוכי הוא תפקיד גם שיש בו אספקטים של טיפול לדעתך)?

תודה רבה ומתנצלת מראש על הדחיפות


תגובות  הוספת תגובה הוסף תגובה להודעה זו
ללא תגובות תיקון קטן : מתעניינת
12/7/2015 17:24
תאריך:
14/7/2015 05:07
תאריך:
 הוספת תגובה הוסף תגובה חדשה | עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום