כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהבית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכיתhttps://www.hebpsy.net/edupsy
 בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית הוא השלוחה ומרכז הלמידה במחוז ת"א של המדרשה הארצית ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה חינוכית, שפ"י. לבית הספר שני מסלולי למידה: בית הספר הגבוה לטרום מתמחים ולמתמח

ארכיון: בית הספר הגבוה לפסיכולוגיה חינוכית של שפ"ח ת"א יפו


רמת אבטחה: פתוח לכולם

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:מיכלתאריך:9/10/2010 23:34

נושא:

התמחות בפסיכולוגיה חינוכית
תוכן:שלום!
ראשית- אני מודה לכם על שהפורום הזה קיים, שכן כבר הרבה זמן יש לי שאלות על התחום ואין לי את מי לשאול.
סיימתי תואר ראשון בפסיכולוגיה בבר אילן ואני מתחילה גם תואר שני במגמה לפסיכולוגיה מחקרית בבר אילן. מתחילת התואר הראשון ידעתי כבר שאני רוצה את התחום החינוכי, לא הקליני ולא הארגוני. התחום החינוכי מרתק אותי. התנדבתי בשנה א' בשפ"ח ומאוד התרשמתי. לצערי- לא התקבלתי לבאר שבע- שזו התוכנית היחידה בתחום, והחלטתי ללמוד במגמה המחקרית בבר אילן עקב מלגת הצטיינות גבוהה שקיבלתי, ומכמה בירורים שערכתי- אמרו לי בביטחון שבשל המחסור באנשי מקצוע בתחום,אוכל להגיע להתמחות חינוכית גם דרך מגמה מחקרית. מהסיבה הזאת בלבד הסכמתי ללכת למחקרית ולא לנסות עוד שנה את מזלי להתקבל.
השאלה שלי היא האם יכול להיות שעד שאני אסיים את התואר השני (שנתיים- שלוש) ייפסק המחסור באנשי המקצוע ואז כבר הדלתות יהיו סגורות בפניי? באיזו דרך ניתן ממחקרית להתחיל התמחות חינוכית?
והאם לא יעדיפו לקבל להתמחות בוגרי מגמות טיפוליות אחרית (רפואית, שיקומית), שכן הם קרובים יותר לתחום ובאים עם הכשרה מתאימה יותר? כיצד בכלל מקבלים פסיכו' מחקריים להתמחות טיפולית- מערכתית כאשר הם לא למדו כלל קורסים בטיפול בסיסי ובמערכת החינוך?
העניין מדאיג אותי כי הסיבה היחידה שהסכמתי ללמוד במגמה מחקרית היא הסיכוי להיכנס לחינוכית.
מאוד מודה על התייחסותכם!

תגובות
10/10/2010 07:28
תאריך:
 
11/10/2010 00:51
תאריך:
 
 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון