לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
11
נובמבר

'גבר לא היה מעלה על דעתו...' יום עיון בנושא גבריות

11/11/2013 | פורסם על ידי בעז גסטהלטר

"גבר לא היה מעלה על דעתו לכתוב ספר על מצבם המיוחד של הגברים באנושות... גבר לעולם אינו פותח בהצגת עצמו כפרט ממין מסוים, שכן עובדת היותו גבר מובנת מאליה". המין השני, סימון דה בובואר (1949).
הדברים הללו הכול כך נכונים ל-1949 נשמעים היום לא מעודכנים. בלי להקצין ולומר שהיום הגבריות היא המין שני, אין ספק שעובדת 'היות גבר' אינה עוד מובנת מאליה וגבריות מהווה היום מושג מאותגר ונתון לפרשנויות שונות. מכאן היוזמה לארגן את יום העיון בנושא הגבריות, על מנת לפתוח את השיח בנושא זה, לרבות ההשלכות שלו בחדר הטיפולי (ומחוצה לו). מה המשמעות של גבריות? איך השתנתה ומשתנה תפיסת הגבריות? מה מעיק על הגבר וכיצד מועקה זו מתבטאת? מה ההשלכה של כל אלה על הגבר בתור מטופל ? בתור מטפל ?
חמשת הגברים המרצים ומנחים ביום העיון הם בני דורות שונים, המגיעים מדיסציפלינות שונות ואוחזים בתפיסות שונות של גבריות. ביחד הם ינסו להרכיב פסיפס מורכב ומסקרן של גבריות כפי שהיא מצטיירת בעיניים פסיכואנליטיות בתחילת המאה ה-21, בתקווה שפסיפס זה יתרום לכולנו, גברים ונשים כאחד, להתחיל בדיאלוג חדש ומשמעותי על הנושא.
תכנית יום העיון
0830-0900 התכנסות ורישום
0900-0945 "גבר לא היה מעלה על דעתו ...." . סקירה של מושג הגבריות בקשת שבין ישות ביולוגית ועד הגישה של גברויות כהבניה חברתית תלוית תקופה ותרבות. דר' דניאל בקר, פסיכיאטר ופסיכותרפיסט. מחבר הספר "כשאדיפוס גדל".
0945-1030 "מאיש המערות למטרוסקסואל"– הסתכלות התפתחותית על הגבריות. פרופ' קרלו שטרנגר, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב.
1030-1045 הפסקת קפה
1045-1130 "גבר במועקה" – האישה בתור ה"אל ביתי" של הגבר. ד"ר יצחק בנימיני, עורך הוצאת רסלינג ומלמד בבצלאל ובאוניברסיטת חיפה. פרסם בין היתר את הספרים "מה רוצה הגבר?", "פאולוס והולדת קהילת הבנים".
1130-1200 שיח עם הקהל (שיח של המרצים ומנחי הסדנאות עם הקהל ).
1200-1240הפסקת צהריים
1240-1430 סדנאות
סדנאות לבחירה :
* "לחשוב מחוץ לרחם - על מקומו של הגבר בעולם הטיפולי ומקומם של האספקטים הגבריים בחדר הטיפול". רועי סמנה, פסיכולוג קליני מומחה. מרצה במחלקה לפסיכולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה. חבר מערכת בכתב-העת "מרחבים".
* "קשיי הסתגלות של גברים לשיח הטיפולי". אדם כהן , מטפל זוגי ומשפחתי, דוקטורנט בנושא המגדר הגברי במחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת בר-אילן.
* "הגבר השקוף" – בין התנהגות "גברית טיפוסית" למצוקה רגשית – הסובייקטיביות הנאלמת. דר' דניאל בקר, פסיכיאטר ופסיכותרפיסט. מחבר הספר "כשאדיפוס גדל".
יום העיון יתקיים בבית השחמט ברמת אביב.
עלות- 120 ₪, לחברי האגודה לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, סטודנטים ומתמחים- 100 ₪.
קישור לאתר האגודה לפסיכותרפיה פסיכואנליטית: http://iapp.org.il

תגיות: