לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
13
דצמבר

"להיות אמיתי בעולם": החוויה הסכיזואידית והחוויה הגבולית

13/12/2012 | פורסם על ידי hadas feldman

ביה"ס לעו"ס ע"ש בוב שאפל, היחידה ללימודי המשך והשתלמויות בשיתוף מכון דמו"ת מזמינים את הקהל המקצועי ל"המפגש" - סדרת הרצאות במסגרת התכנית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית מזרח מערב החל מתאריך: 13/12/2012 בין השעות 13:00 – 14:30

ההרצאה הראשונה בסדרה - "להיות אמיתי בעולם": החוויה הסכיזואידית והחוויה הגבולית, בין מנטאליזציה לגופניות (embodiment) בטיפול ובהכשרת מטפלים
מרצה: מר יורי סלע

בהתנסותי הקלינית לאורך שנים רבות אני פוגש גברים ונשים החווים את עצמם "לא אמיתיים", "לא מרגישים", " לא חווים את גופם", "זרים" או "חי-זרים" בעולם. אמירות אלו נאמרות בכנות, לעתים בכאב, כתיאור חוויתי – לא כמטאפורה או כדימוי. עבורי הן תיאור מציאות פנימית המתוארת בספרות המקצועית בבהירות רבה על-ידי רופא- הילדים והפסיכואנליטיקאי דונלד ויניקוט. בסיפרו "Home is where we start from" מתייחס ויניקוט למשימות החים השונות של הסובלים ממצוקות שונות, ומגדיר את משימתו של הסכיזואיד כ"היות אמיתי בעולם". קביעה זו מתיישבת עם תפיסתו של ויניקוט לגבי חוויית העצמיות האמיתית כמעוגנת בגוף. דווקא מנטאליזציה, המוצגת לעתים קרובות כשער ומפתח לחוויה של עצמיות, מהווה לעתים, בפרדיגמה זאת, שלילה של עצמיות.
בהרצאה אדון במופעים הפסיכוסומאטיים המגוונים של חווית האמיתיות של "הסכיזואיד" ושל ה"סובלים מהפרעת אישיות גבולית", החותרים לחוות את עצמם ואת העולם כ"אמיתיים" ואציב את גישתו של ויניקוט כמייצגת נוכחות והוויה המעוגנת בזמן ובמרחב.
מכאן אגע גם בקשיים של המטפל "לשכון בגופו" במפגשים טיפוליים אלו, ובהשלכות אפשריות לגבי הכשרה של מטפלים.

בדיאלוג ותגובה: אביגיל שחר מ.א., מורה בתכנית. מטפלת בתנועה ואנליטיקאית ביואנרגטית.

על המרצה:
יורי סלע הוא מטפל, פסיכולוג קליני, פסיכותרפיסט הומאניסטי-אינטגרטיבי ומתרגל טאי-צ'י. הוא מנהל-שותף ב"תכנית דמו"ת לפסיכותרפיה אינטגרטיבית מזרח-מערב" בבה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב, ושותף בפיתוח רעיוני של ה"יחידה לפסיכיאטריה אינטגרטיבית", בבי"ח "העמק". עוסק בשילוב גישות גופניות וגישות מן המזרח במסד של חשיבה פסיכואנליטית. כותב את עבודת הדוקטוראט שלו במסלול ל"פסיכואנליזה פרשנות ותרבות" באוניברסיטת בר-אילן בנושאים אלו.
מחבר ספר הפרוזה: "שאמות.שאינני יודע מתי. שאינני זוכר" (כרמל, 2010).

ההרצאות מיועדות לתלמידי ובוגרי התכנית ולקהל המקצועי הרחב.
מועדי ההרצאות הבאות:

• 17/1/13
• 21/2/13
• 14/3/13
• 25/4/13
• 6/6/13
לפרטים נוספים ולהרשמה socialwork.tau.ac.il/swce 03-6409559

תגיות: