לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
28.2.2011: ניסויים בבעלי חיים- אפשר גם בלי?

28.2.2011: ניסויים בבעלי חיים- אפשר גם בלי?

שפיות זמנית | 28/2/2011 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

ניסויים בבעלי חיים מהווים פרקטיקה יומיומית של חוקרים רבים מתחומי מדעי החיים, מדעי המוח והפסיכולוגיה, אך נראה כי הדיון בדבר מוסריותם והכרחיותם נדחק לא פעם לקרן זווית. בשבועות הקרובים צפוי מבקר המדינה לפרסם דו"ח חמור על המועצה לניסויים בבעלי חיים, הגוף שתפקידו לפקח על הניסויים בחיות, על רקע חוסר שקיפות בדיוני המועצה, העסקת וטרינרית אחת (1!) שתפקח על ניסויים ב-62 מוסדות בלמעלה מ- 340,000 בעלי חיים מידי שנה, והימנעותה של המועצה מאישור חלופות מחייבות לניסויים בבעלי חיים.

חוסר הנכונות לחפש חלופות ולכפות אותן במידת הצורך, שומט במידה רבה טענות בדבר ההכרח בקיום ניסויים בבעלי חיים על מנת לקדם את המדע, ומראה שהמניעים בבחירה בשימוש בבעלי חיים הם לא פעם כלכליים. כמו כן הוא אינו הולם את העדכון שנתקבל לאמנת הלסינקי לפני כשלוש שנים, את הנחיות משרד הבריאות, ואפילו את הקריטריונים של גופים התומכים בביצוע ניסויים. כמובן שברחבי העולם המערבי נאסר באופן ממוסד לקיים ניסויים על בעלי חיים שקיימת להם חלופה.
ביקורת רבה נשמעת על הרכב המועצה, בה קיים כיום רוב ברור לאנשים המעורבים בעצמם בניסויים בבעלי חיים, ואי לכך, לטענת המבקרים, "ההחלטות המתקבלות בה הן תמיד לטובת הנסיינים ונגד בעלי החיים".

תשובות על שאלות כגון "האם תרופות תהיינה בטוחות אם לא ינסו אותן על בעלי חיים?" או "אם לא נשתמש בבעלי חיים במה נשתמש?" אפשר למצוא כאן, ומי שזקוקה לתזכורת בנוגע למה מתרחש במעבדות כאן בארצנו מוזמנת ללחוץ על הקישור הזה (תמונות קשות לצפייה).


- פרסומת -

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
מתן מלר
מתן מלר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
רחל פצ'ניק פומפס
רחל פצ'ניק פומפס
מטפלת זוגית ומשפחתית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
מרב אייזן
מרב אייזן
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תמר פלג שקד
תמר פלג שקד
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
אילת גלילי
אילת גלילי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
פטריסיה יודילביץ'
פטריסיה יודילביץ'
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

שני סמאישני סמאי28/2/2011

critical animal studies. The Institute for Critical Animal Studies (ICAS) founded in 2001, is the first interdisciplinary scholarly center in higher education dedicated to establishing and expanding the field of Critical Animal Studies (CAS).
Critical Animal Studies (CAS) is the academic field of study dedicated to the abolition of animal and ecological exploitation, oppression, and domination. CAS is grounded in a broad global emancipatory inclusionary movement for total liberation and freedom.

זהו תחום מחקר חדש יחסית. לאתר שלהם:
http://www.criticalanimalstudies.org/