לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
'פסח שני' - יום הסבלנות הדתית

'פסח שני' - יום הסבלנות הדתית

שפיות זמנית | 3/5/2015 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

היום, י"ד באייר,  מצוין 'פסח שני' שהוכרז לפני כשש שנים כיום הסבלנות הדתית.  במקור המקראי, 'פסח שני' מוזכר כהזדמנות שניה עבור אנשים שנמנע מהם להקריב את קורבן הפסח במועדו הרגיל משום שהיו טמאים או רחוקים מירושלים בזמן הקרבת הפסח, שחל חודש לפני כן. ארגוני יהדות פלורליסטית מצאו את הסיפור המקראי ככזה המלמד  כיצד ההלכה היהודית יודעת להכיל מיעוטים ולמצוא פתרונות עבור האחר, וביקשו לקבוע אותו כיום של העלאת המודעות לקשיים ולמורכבות איתם מתמודדים מיעוטים בחברה הדתית, וקריאה להנהגה קשובה.  

"סיפור פסח שני המופיע בספר במדבר הוא סיפור של דיאלוג. דיאלוג בין טמאי המת ומשה. דיאלוג בין משה והקב"ה. פתרון של הכלה שנוצר לא מתוך מאבק אלא מתוך שותפות. פסח שני הוא סיפור על שותפות וקירבה. ההתעקשות של טמאי המת להיות שותפים במצוות הפסח ולהרגיש חלק מעם ישראל באה מתוך קירבה: "ויקרבו לפני משה". הציווי של הקב"ה על קיום פסח שני מאפשר את השיתוף, מכיל במצווה גם את אלו שלא יכולים להיות שותפים במועד הרגיל – ובכך מונע את הרחקתם. פסח שני הוא סיפור על זעקה ומענה. על טמאים ומנהיגים. על מיעוט ורוב. על הזכות והחובה להיות שותפים יחד בעבודת ה'. סיפור עתיק המספר את מצב החברה הדתית במאה ה-21". (מתוך אתר מיזם 'פסח שני'). 

אחד המיעוטים בחברה הדתית שקולו נשמע במסגרת יום הסבלנות הדתית הוא זה של להט"בים דתיים הנידונים לרוב להתמודדות מורכבת מבחינה חברתית ותוך-נפשית. לכבוד 'פסח שני' אנחנו מבקשים להיזכר במאמרה החשוב של ד"ר עירית קורן 'הארון הזה מחניק מדי - התמודדות של הומו-לסביים דתיים: סוגיות אישיות, הלכתיות, חברתיות וטיפוליות'. מאמר זה המתאר את הלבטים הקיימים בקרב מבוגרים הומו-לסביים ביחס לזהותם, את משמעות הזהות הייחודית של ההומו-לסבי הדתי, סוגיות חברתיות איתן הם מתמודדים ומגמות הלכתיות מרכזיות בתחום. כמו כן, מתייחס המאמר לטיפול באוכלוסיה זו ובכלל זה במשפחותיהם ומציע פתרונות שעשויים להקל עליהם. 


- פרסומת -

 

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: דת ואמונה, פסיכותרפיה, הומוסקסואליות
דורית כנען
דורית כנען
פסיכולוגית
רמת הגולן, צפת והסביבה, קרית שמונה והסביבה
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
חברה ביה"ת
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
מיכל לוין
מיכל לוין
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה
תמי חיים
תמי חיים
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, עכו והסביבה
אליאור מור יוסף
אליאור מור יוסף
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
שי שופטי
שי שופטי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.