לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הרפורמה בבריאות הנפש - האם אנחנו מוכנים? קולות מיום העיון

הרפורמה בבריאות הנפש - האם אנחנו מוכנים? קולות מיום העיון

שפיות זמנית | 31/3/2015 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

ב 1.7 תכנס לתוקפה הרפורמה בבריאות הנפש. בשנים האחרונות דובר רבות אודותיה, תחושות רבות התערבלו ונקשרו בה . אל מול מי שצידד וראה בתהליך הזדמנות לשיפור, היו בקהילה הפסיכולוגית גם מי שביטאו דאגה חריפה מעתיד בריאות הנפש הציבורית בכלל ומקצוע הפסיכולוגיה בפרט, והתנגדו לרפורמה. בשנה האחרונה הורגשה בשדה תנועה של ממש, לקראת תאריך היעד. רוח ה'היה לא תהיה' שנשבה בחלק ממקומותנו החלה להתפוגג, ואותה החליף ניסיון להעריך את משמעותו של השינוי ולהיערך לקראתו באופן המיטבי. יום העיון 'הרפורמה בבריאות הנפש – האם אנחנו מוכנים' שנערך בשבוע שעבר בארגונם של משרד הבריאות, החטיבה לפסיכולוגיה קלינית בהפ"י והמכללה האקדמית ת"א-יפו, הוא עוד אבן דרך בתהליך זה.

ביום העיון שהתקיים בנוכחות ימימה גולדברג הפסיכולוגית הארצית ופרופ' רחל לוי שיף, יו"ר מועצת הפסיכולוגים, ובהנחיתו של עמוס ספיבק, יו"ר החטיבה הקלינית בהפ"י, התקבצו שלל דוברים שייצגו עמדות שונות בנוגע לרפורמה והציגו את המתרחש בשדה מנקודת מבטם. מוזמנים לעיין בעיקרי הדברים כפי שהוצגו על ידי הדוברים בכנס1  ונרשמו באדיבותה של פז שפירא.

ד"ר טל ברגמן, ראשת השירות לבריאות הנפש במשרד הבריאות עדכנה את הקהל במצב הרפורמה ומיקומם של הפסיכולוגים בתוכה. פרופ' גבי שפלר, הפסיכולוג הראשי של בי"ח הרצוג וראש המגמה לפסיכולוגיה קלינית באונ' העברית, סקר את תולדות הפסיכולוגיה הקלינית בישראל, על התמורות, המשברים וההתפתחויות בתחום, כמו גם הסיכונים והסיכויים שברפורמה.

מר גיל רביב, סגן מנהל מערך ברה"נ בקופת חולים מאוחדת הציג את הזווית של קופות החולים וסקר את היערכות הקופה המאוחדת למימוש הרפורמה תוך דגש על אתגרים בניהול ובטיפול. ד"ר יוני גז, מנהל השירות הפסיכולוגי במרכז לברה"נ בבאר שבע –הציג את הערכות המרכז לשינוי ושרטט בקווים כללים מה לדעתו פסיכולוגים צריכים לעשות כדי להישאר רלוונטיים. רפאל יונתן לאוס, מתמחה בפסיכולוגיה קלינית, ביקש להשמיע את קולם המודאג של המתמחים ודיבר על עתיד ההתמחות בפסיכולוגיה קלינית במסגרת הרפורמה כשהוא מציג את מה שהובטח, ובעצם את שלא הובטח לגבי תהליך ההכשרה לאורך השנים האחרונות.


- פרסומת -

הדוברת האחרונה הייתה גב' עידית סרגוסטי, רכזת תחום בריאות הנפש, ארגון בזכות , המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות - מקץ 20 שנה - הרפורמה וזכויות אדם. הציגה את נקודת המבט של ארגוני הזכויות, וסבורה שהרפורמה תטיב עם פגועי הנפש ותוביל לחלוקת משאבים שוויונית יותר.

ומה דעתכם לגבי הרפורמה, ההתארגנות בשדה, עתיד ההתמחות, הסיכויים והסיכונים שהיא מציבה?  

 

* נציין כי הסיכום אינו מהווה פרוטוקול מדויק

תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תחנות בריאות הנפש, תוכניות הכשרה, פסיכותרפיה
דורית כנען
דורית כנען
פסיכולוגית
רמת הגולן, צפת והסביבה, קרית שמונה והסביבה
אורי לבוא ורדינון
אורי לבוא ורדינון
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
הגר קורן
הגר קורן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
נטע אדלר
נטע אדלר
עובד/ת סוציאלי/ת
ירושלים וסביבותיה
דורית נוי-שרב
דורית נוי-שרב
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה
תמר שרון
תמר שרון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

העיתונות והספרות הפופולארית האמריקאית עוסקות לא מעט בחרדה ובדיכאון, והתייחסות אליהן מהווה כבר חלק...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

צליל קדםצליל קדם11/4/2015

הצעה למזעור הטראומות ו"מחלות הנפש" במהרה בימינו אמן. רוצים פחות התאבדויות של "חולי נפש"? באמת איכפת לכם לא להנציח סטיגמטזיציה עצמית ופוסט טראומה? יש רק דרך אחת למזעור הנזקים שדת האלילות הגזענית הפסיכיאטרית גורמת ליצורים חיים - פשוט בטלו את השיטה הקפקאית של מחנות הריכוז לרצח ואינוס וכליאה ושלילת חירויות ללא זכות הטיעון והשימוע וללא כתב אשמה כאשר פסק הדין ניתן מטעם הריבון העליון בשרירות דעתו המקודשת לעשות מיצורים חיים דמויי יוסף ק. גופות מתות בעודן בחיים!
השליכו לכלא את הפסיכיאטרים המחוזיים וכילאו את הפסיכיאטריה הציבורית על פשעיה כנגד האנושות -

ואז יהיה מרחב פנוי די והותר למטפלים האמיתיים כולם - הללו שלא מתיימרים "לרפואה" ב"תרופות" של ישויות דימיוניות שאינם מסוגלים להראות באיזה מרחב-זמן הן נמצאות, הללו שמסוגלים לאמפתיה והכלה ושלא סולדים מברית המילים ולא סבורים שאם הקרבן פסיכוטי - הרי שלפי השיטה הציונית (אשר בגרמניה הנאצית לשעבר כבר אבד עליה הכלח ומוגדרת כעינויים כלפי בני אדם ורק הפסיכונאצים הציוניים עוד מעלים קרבן אדם על מנת "להציל את נפשם" - כי אין פרטנר בצד השני, שהרי הפסיכוטי איננו אדם, מן הסתם - וממילא להשחית עליו מילים בגדר מותרות ובזבוז זמן...

מקווה שלא יכאב מידי להביט במראה - (הרי יש לדכא כל "התנגדות" כי בעיני הרופאים הבורים בפסיכולוגיה, בפילוסופיה, בתורת הדתות, בשפות ואפילו לפי את ספרי הקודש שלהם, הDSM לדורותיהם אינם מיטיבים ראות - האדם המורד מעצם טבעו לקוי בשיפוט המציאות שלו)

https://www.youtube.com...=YmvuYTH5nU0