לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אושרה תוכנית לאומית למניעת התאבדויות בעלות של 55 מליון ש"ח

אושרה תוכנית לאומית למניעת התאבדויות בעלות של 55 מליון ש"ח

שפיות זמנית | 27/12/2013 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

על פי דו"ח שפורסם לאחרונה יור מ-500 בני אדם בישראל מתאבדים מדי שנה ויותר מ-5000 מדווחים כמאושפזים בבתי חולים על רקע ניסיון התאבדות. האומדנים המקצועיים מדברים על מספרים גדולים בכ20-35% מהנתונים היבשים, נתון הנובע מאי דיווח מנסיבות שונות. השבוע, מאבק ארוך שנים בהובלת בני המשפחות השכולות ואנשי המקצוע החברים בעמותת 'בשביל החיים' הביא להישג משמעותי - לאחר שבחודש שעבר אישרה הממשלה הקמת מועצה למניעת אובדנות ואת יישומה של תוכנית לאומית למניעת התאבדות, אושר השבוע גם תיקצוב התוכנית בעלות של 55 מיליון ₪ לשלוש השנים הקרובות. 

 

החוק הוא תוצר של שיתוף פעולה בין משרדי הבריאות, החינוך, הרווחה העלייה והקליטה, האזרחים הוותיקים ומשרד רוה"מ.אישור התוכנית כלל הכרזה על מניעת התאבדות כאינטרס לאומי שיש להתמודד איתו, במהלך משותף של משרדי הממשלה והרשויות ובהובלת משרד הבריאות. התכנית, לה קדם פיילוט מוצלח בן שלוש שנים שהתקיים בשלושה יישובים ברחבי הארץ, כוללת הגברת המודעות וההכרה הציבורית בתופעת ההתאבדות ודרכים לצמצומה, הקמת מאגר מידע אמין לרבות תשתיות תומכות, פעילות יזומה להעמקת יכולת איתור של אנשים בסיכון, הכשרת שומרי סף וגורמים מקצועיים מאתרים כמו מורים, עובדים סוציאליים או אנשי רפואה, הקטנת הנגישות לאמצעים קטלניים ויזום מחקרים בנושא

 


- פרסומת -

"אובדנות היא אינה גזירה משמיים", אמרה שרת הבריאות, יעל גרמן, שהביאה את ההצעה לאישור. "מחקרים מוכיחים כי במהלך החיים ישנם אנשים הנמצאים במצוקה נפשית, חושבים על אובדנות ואף מנסים להתאבד. אם מצליחים לאתר אותם ולטפל בהם, הם לא יחזרו על מעשי האובדנות. המחיר האנושי שמדינת ישראל משלמת, ובעיקר המחיר הנורא של המשפחות, מחייב התגייסות לאומית בין משרדית כדי לפעול לצמצום התופעה. אני מאמינה שבתוך שלוש שנים אפשר יהיה לצמצם את התופעה בכ-20 אחוזים". מסמך מעניין שנכתב לקראת אישור החוק על ידי ד"ר שירלי אברהמי, מנהלת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, סוקר תוכניות לאומיות למניעת התאבדות מרחבי העולם ומצביע על אחוזי הצלחה משמעותים. 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אובדנות ופגיעה עצמית
אריאל בן-אבי
אריאל בן-אבי
עובד סוציאלי
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
טל יהודה
טל יהודה
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אלון בנרי
אלון בנרי
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל
ליטל להב ליסק
ליטל להב ליסק
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
לואי בשארה
לואי בשארה
פסיכולוג
כרמיאל והסביבה, נצרת והסביבה, עכו והסביבה
הראל אגמון
הראל אגמון
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

בעולם המערבי מתחיל להיות מקובל לחשוב על רייטלין בהקשרים מסויימים כ"סם למידה", ולרשום אותו למי...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.