לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ואותו אדם הטביע בשעוה הרכה של מֹחי את אסונו

ואותו אדם הטביע בשעוה הרכה של מֹחי את אסונו

עלון פסיכולוגיה עברית | 15/10/2023 | הרשמו כמנויים

 

ואותו אדם הטביע בשעוה הרכה של מֹחי את אסונו 1

שבוע מאז השבת השחורה בדברי ימי חיינו כאן. שבוע אל תוך המלחמה. אנחנו יודעים עכשיו הרבה יותר משידענו, ידיעה שורפת, ידיעה מלאת פלצות ואימה. המספרים של הפצועים וההרוגים כבר מזמן הפכו לעניין שאין לנו תפיסה בו, ודרך הסיפורים האישיים אנחנו מבקשים לנסות להבין משהו מהבלתי ניתן להבנה, ואולי לשים את ליבנו קרוב יותר אל מי שעבר את התופת על בשרו ורוחו ממש. ההתגייסות של הקהיליה הטיפולית נרחבת מאד, מטפלות מתגייסות במרכזי המפונים ברחבי הארץ, מטפלים קולטים ניצולים מן העוטף ומהמסיבה בקליניקות ובזום, להתערבויות קצרות, מקיימים קבוצות, ומגובים באינספור הרצאות מצויינות על עבודה בחירום עם טובי המומחים. זו ריצה למרחקים ארוכים, וחשוב כל כך להקדיש מחשבה לאופן בו נשמור גם על הנפש של כל מי שמשאיל את נפשו לטובת האחר. קבוצות אוורור ועיבוד של עמיתים מסייעות בכך, ונראה שגם עצם הזכות העמוקה להיות שם עבור הזקוקים לנו. מחזקים את ידיכם ואת ליבכם, בעוד שבוע שהלא נודע בו רב על הידוע. ובכל זאת, אוחזים בלי להרפות באמונה בכוחו של הביחד, וברוח האדם.

כחלק מההתגייסות ליצירת מרחבים נושמים למטפלים בהם אפשר לאוורר את התחושות והחוויות בימים הקשים האלה, ברמה האישית-מקצועית, נפתחה קבוצת עמיתים למטפלים ומטפלות העוסקים בימים אלו במתן סיוע נפשי. במהלך השבוע שעבר הקבוצה התכנסה שלוש פעמים מדי יום - בבוקר, אחר הצהריים ובערב. , בהנחיית מנחים מגוונים - ד"ר אורית גודקאר, ד"ר רחל מרדכוביץ, ד"ר יעל איתי-פק, יעל לוקסמבורג-כהנא, יעד מידן, נחי אלון, ענת ריבלין, רועי סמנה, חיאת צפניה, תמר פרידלנדר ועוד. הקבוצה תמשיך להיפגש בכל יום.


- פרסומת -

הודעה חשובה מטעם סגנית הפסיכולוג הראשי אביגיל מילסון-דגן מדגישה כי 'בעת הזו מאושר לכל מתמחה בכל שלב להשתלב במתן סיוע נפשי ברמות השונות בהתאם לצרכים וליכולות המקצועיות של כל אחד'.

"מדוע אינני מפחדת? אולי זה הגיל? או כל המלחמות שעברתי בחיים? ואז התחלתי לחשוב שלעובדה שאינני מפחדת יש ערך כלשהו, אפילו אם קטן. אני יכולה קצת להיות כמו סלע בים סוער בשביל מי שעייף ומותש משחייה במערבולות ובסחף. הוא יכול להיאחז בי, לפחות לכמה דקות. זאת אומרת, יש לי כוח. יש לי ערך מסויים. הבחנתי בזה שהשלווה שלי קצת עוזרת לאחרים לנשום, להקשיב לרגע לגלי הים ולציפורים". פרופ' עמיה ליבליך בטור שיש בו הפוגה רגעית, על סבתא אחת, (אולי היא עצמה?) שלא מפחדת, ועל כוחה של העזרה לאחר.

ולסיום, בלוח המודעות השגרתי שלנו, פתחנו לוח מודעות מיוחד לשעת חירום בו אפשר לפרסם קבוצות תמיכה, יוזמות התנדבות, חיפוש אחר סיוע נפשי, הכשרות לחירום ועוד. הלוח חינמי והפרסום בו חופשי.

שמרו על נפשותיכם

 

השתתפות בצער / זלדה

ואותו אדם
הטביע בשעוה הרכה
של מֹחי
את אסונו.
ולא נמצא עוד אור
כי אור הנשמה
ברח עמֹק עמֹק.
מלאכים כְאֵבוֹ לא הרעיד
מלאכים לעד לאין הגביהו
ובחייהם ובמותם לא נפחדו
מֵחֲשֵכוֹת.
אב הרחמים אל תתן לי לנפֹל
מחמת העצבות
ושמים שלך
אל תקח ממני.

Photo by Julietta Watson on Unsplash

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
יריב גנור
יריב גנור
פסיכולוג
ד"ר דוד אלון
ד"ר דוד אלון
פסיכיאטר
כרמיאל והסביבה, עכו והסביבה, צפת והסביבה
שני בלסיאנו
שני בלסיאנו
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אשקלון והסביבה
יאנה יקימצ'יק
יאנה יקימצ'יק
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אורי קרטגינר
אורי קרטגינר
פסיכולוג
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
קרן ירושלמי
קרן ירושלמי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברי קהילת פסיכולוגיה עברית שלום, השבוע ליקטנו עבורכם מספר מאמרים והרצאות העוסקים בנושא השואה והשלכותיה....

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.