פסיכולוגיה עברית
 
הפקולטה למדעי החברה ביה"ס לעבודה סוציאלית ע"ש לואיס וגבי וייספלד היחידה ללימודי המשך
 
 
תכניות הכשרה בנושא מין ומיניות
 
 
תכנית הכשרה לטיפול מיני
מטרות התכנית: לספק ידע תיאורטי ויישומי בנושאי המין והמיניות אגב שימת דגש על השילוב בין אינטימיות לבין גוון תרבותי, התמקדות בזולת, בזוג ובקהילה. רכישת כלים להעריך בעיות בתחום המיני והאינטימי ולטפל בהן. התכנית מועברת באווירה המאפשרת למידה נוחה ונעימה לסטו' המגיעים מתרבויות שונות.
אוכלוסיית היעד: עובדים סוציאליים בעלי תואר שני לפחות, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, בעלי תואר שני בתחומי הטיפול כגון טיפול ביצירה ובהבעה, קרימינולוגים קליניים ולרופאים בעלי רישיון לעסוק ברפואה בארץ.
http://www.biu.ac.il/soc/sw/hemshech/a01.html
 
 
תכנית הכשרה לטיפול מיני באנשים עם נכויות, לקויות וחולי כרוני
מטרות התכנית: להכשיר אנשי טיפול ושיקום בטיפול מיני עם אנשים בעלי נכויות פיזיות, קוגניטיביות חושיות, חברתיות ונפשיות ובעלי חולי כרוני. התכנית באה להקנות ידע מקיף בתחום המיניות, הנכות ובמצבי חולי שונים. לפתח את היכולת האישית של המטפל בטיפול בקשיים בתחום האינטימי והמיני ברמת הפרט והזוג
אוכלוסיית היעד: עובדים סוציאליים קליניים ושיקומיים בעלי תואר שני , פסיכולוגים קליניים שיקומיים ורפואיים, פסיכיאטרים, בעלי תואר שני בתחומי הטיפול כגון טיפול ביצירה ובהבעה, קרימינולוגים קליניים ולרופאים בעלי רישיון לעסוק ברפואה בארץ, יועצים חינוכיים בעלי תואר שני ולימודי תעודה בפסיכותרפיה או בטיפול זוגי ומשפחתי.
http://www.biu.ac.il/soc/sw/hemshech/a27.html
 
 
תכנית להכשרת מטפלים בעברייני מין
מטרות התכנית: מקומן של עבריינות המין והסטיות המיניות במכלול הרחב של עבריינות וסטייה חברתית בחברה הישראלית הוא רב למצער. העבריינים, כמו גם הקורבנות, הינם רבים ובאים מתוך חתכים רחבים של האוכלוסייה, כולל ילדים, נוער ומבוגרים, נשים וגברים. צרכי פעילות המניעה, הטיפול והשיקום מחייבים הכשרת מערך רחב של אנשי מקצוע המיועדים ומוכשרים לכך. גישת ההתערבות לטיפול בתוקפים מינית, נועדה למטרה כפולה: להוציאם ממעגל העבריינות מחד גיסא, ולהגן על קורבנות תמימים עתידיים מאידך גיסא. מן הידע הקיים לגבי התופעה של תקיפות מיניות ואפשרויות הטיפול בעברייני מין וסוטי מין, עולה כי טיפול בשיטות מסורתיות לא תמיד עוזר וכי לעיתים אי מתן טיפול עדיף על טיפול בשיטות לא מתאימות. לפיכך, נדרשת הכשרה יסודית של אנשי מקצוע המטפלים בתוקפים מינית הן בתחום האבחון והן בתחום הטיפול והמניעה.
אוכלוסיית היעד: התכנית מיועדת לאנשים בעלי הכשרה אקדמית ומקצועית קלינית, כולל: עובדים סוציאליים, קרימינולוגים קליניים וחברתיים-שיקומיים, פסיכיאטרים, פסיכולוגים מומחים.
http://www.biu.ac.il/soc/sw/hemshech/a05.html
 
 
תכנית להכשרת מטפלים ומטפלות בנפגעות ובנפגעי טראומה מינית
מטרות התכנית: התכנית מספקת אבני יסוד להבנת הדינמיקה של תקיפה מינית מתמשכת בילדות והכשרה בדרכי הטיפול בנפגעי ובנפגעות טראומה מינית. הקורסים המוצעים מאפשרים העמקה בהבנתם של התהליכים הרגשיים ואסטרטגיות ההתמודדות של נפגעות ונפגעי תקיפה מינית, ומוסיפים כלים לעבודה איתם בתוך החדר הטיפולי. הקורסים משלבים גישות תיאורטיות שונות ביחס לטראומה ולטיפול בנפגעות ובנפגעי תקיפה מינית תוך למידה מתוך תיאורי מקרה ועבודה עם חומרים משדות עבודה ספציפיים של המשתתפים.
אוכלוסיית היעד: עובדים סוציאליים קליניים ושיקומיים בעלי תואר שני לפחות, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, בעלי תואר שני בתחומי הטיפול כגון טיפול ביצירה ובהבעה, קרימינולוגים קליניים ולרופאים בעלי רישיון לעסוק ברפואה בארץ.
http://www.biu.ac.il/soc/sw/hemshech/a14.html
 
 
 
http://www.biu.ac.il/soc/sw/hemshech/programs.html