לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
אבי גולדפרבאבי גולדפרב
תאריך רישום: 8/12/2008
גילוי נאות: משתמש זה לא אימת את הרשאתו המקצועית. למידע אודות הרשאה מקצועית
כתבו אלי

אודות אבי גולדפרב

הכשרתי הבסיסית היא בעבודה סוציאלית ורוב חיי המקצועיים בארץ היו במסגרת עבודתי כעובד סוציאלי בתחומי קידום נוער, שיקום מכורים ואסירים משוחררים, וטיפול בהפרעות אכילה ובשיקום צעירים לאחר תהליך פסיכוטי ראשוני.
תארי המתקדמים היו בפקולטה לאנתרופולוגיהסוציולוגיה באוניברסיטת תל אביב ושם הומרתי לחשיבה אנתרופולוגית בהתאם למסורות הבקורתיות מודרניות המאפיינת את תלמידיו של עמנואל מרקס. מחקרי לתואר המסטר עסק ברשתות חברתיות של סוחרי סמים והציג תמונה שונה מזאת המקובלת בתפיסות הסטריוטיפיות על סוחרי סמים כאויבי האנושות., אלא כחלק ממרקם חיים חברתיים ותרבותיים עשירים שבהם דפוסי השתכרות "נורמטיבים" אינם זמינים או כדאיים מבחינה כלכלית.
עבודת הדוקטורט שלי היתה כעבודת המאסטר מבוססת על גישתו האנתרופולוגית של בורדייה, אולם נוספו לה היבטים מתפיסתו של פוקו את הבירוקרטיה כיוצרת ידע וכוח השלובים יחדיו ומבנים זרגון פאסבו מדעי הקובע את 'לשון האמת' באותו שדה חברתי. בעבודה זאת נותחה פעילותה של הקהילה הטיפולית 'בית אור אביבה' לא ק בהיבטיה הפונקציונאלים טיפוליים אלא גם בהקשרה הפוליטים, כוחנים ככפי ששיח מחקרי מודרני חייב לתת גם את ההקשר החברתי.
במשך רוב שנות עבודתי בתחום הסמים עבדתי בשירותים החברתים של בת ים כמקים ומנהל היחידה לנפגעי סמים. לאחר קבלת הדוקטורט פרשתי מעבודתי כעובד סוציאלי והתחלתי ללמד במספר מכללות ובאוניברסיטה העברית ירושלים ובמקביל פיתחתי קליניקה פרטית. בשלב זה כאשר רוב מטופלי היו יוצאי הודו עם רקע של פוסט טראומה סינדרום, למדתי והשתלמתי במכון מגיד (המוציא לפועל היה מכון פסגות) כמטפל קוגנטיבי התנהגותי.
בשנת 1984 עברתי לחיות באנגליה מצירוף נסיבות שונות וכיום אני מפתח קליניקה פרטית וכותב על החברה הישראלית כדי לנצל חומר שתיעדתי במשך שנים.
כל הפרטים המובאים בעמוד זה ובכללם שם המשתמש נוסחו על ידי המשתמש/ת ובאחריותו/ה