כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהעמית בעין החורשhttps://www.hebpsy.net/amit
 מאמרים, הרצאות ופורום להורים ולאנשי חינוך (מורים, גננות ועוד) בארץ ובחו"ל בנושאי הורות, ילדים, זוגיות, סבתאות, מערכת החינוך, ארגונים ועוד - מאת הפסיכולוג חיים עמית ובהנחייתו.

פורום "עמית בעין החורש"


רמת אבטחה: פתוח לכולם

תצוגה 
מנהלי הפורום מנהלי הפורום
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
מרגישה אשמה - חיים עמית
התנהגות כפייתית - חיים עמית
עונש מיותר - חיים עמית
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום
מאת:לימורתאריך:19/12/2011 09:15

נושא:

גמילה ממוצץ בעל כורחה
תוכן:חיים שלום,

בתי בת ה3.2 נפלה בגן לפני שבוע על השיניים ושברה אחת מהן והשנייה מתנדנדת.
הרופאה ביקשה שכדי שהשן תתחזק הילדה תפסיק למצוץ למוצץ. (יש לציין שנולדה לה אחות לפני חודש וחצי, היה לה שבוע קשה בהתחלה ועכשיו היא בסדר....בינתיים)

בהתחלה ביקשתי ממנה שתקח מוצץ רק בלילה וזה עבד מצויין.
אתמול דיברתי איתה על כך במהלך היום והסברתי לה שהיא צריכה להפסיק עם המוצץ גם בלילה כי אם היא תמשיך אז השן תיפול לה וזה יכול לכאוב לה. אמרתי לה שעל כל לילה שהיא תשן בלי מוצץ היא תקבל מתנה. היא התלהבה ועד הרגע שנכנסה למיטה זה זרם טוב והיא שתפה פעולה.

בלילה כשנכנסה למיטה ביקשה את המוצץ ואמרתי לה שאי אפשר כי הרופאה אמרה , אבל שאני פה כדי לעזור לה ואני יודעת שקשה לה ואני מאינה שהיא תצליח להתגבר, ואם לא אז אני אהיה לצידה בכל רגע שתצטרך במהלך הלילה ואעזור לה להירדם. לבסוף ליטפתי אותה 2 דקות והיא נרדמה. ישנה מצויין כל הלילה ואז בבוקר כשהתעוררה שאלה איפה המתנה שלה (אמרתי לה שהיום אקנה) ואם היא יכולה עכשיו לקבל מוצץ. הסברתי לה שלא, היא התאכזבה וגם לא רצתה שאספר לגננת (בטענה שהיא מתרגשת מדי). אך התגברה , למראית עין, יפה.

אני יודעת שהגמילה נעשית ללא החלטתה וזה מבאס אותי אבל אין ברירה בגלל השן המתנדנדת. השאלה איך אפשר לרכך את זה וגם עצם העובדה שמאז שהחלטתי היא לא ראתה את המוצץ ולא באמת נפרדה ממנו.

האם יש משהו שאוכל לעשות כדי לגרום לה להיפרד ממנו רשמית (למשל לקשור אותו לבלוני הליום ושהיא תפריח אותו לשמיים) והאם זה נורא שזה מתבצע בעל כורחה?

אשמח לתשובתך המהירה,

בתודה
לימור.

תגובות
20/12/2011 07:32
תאריך:
 
20/12/2011 09:07
תאריך:
 
ללא תגובות גמישות : חיים עמית
21/12/2011 07:48
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום