כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהעמית בעין החורשhttps://www.hebpsy.net/amit
 מאמרים, הרצאות ופורום להורים ולאנשי חינוך (מורים, גננות ועוד) בארץ ובחו"ל בנושאי הורות, ילדים, זוגיות, סבתאות, מערכת החינוך, ארגונים ועוד - מאת הפסיכולוג חיים עמית ובהנחייתו.

פורום "עמית בעין החורש"


רמת אבטחה: פתוח לכולם

תצוגה 
מנהלי הפורום מנהלי הפורום
כעת בפורום כעת בפורום   [כל ההודעות...]
מרגישה אשמה - חיים עמית
התנהגות כפייתית - חיים עמית
עונש מיותר - חיים עמית
דפיות פורום דפיות פורום  [+] הוסף דפית
 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום
מאת:דנהתאריך:16/9/2011 21:22

נושא:

הסתגלות לכיתה א'
תוכן:חיים שלום
התייעצתי איתך לפני שבוע בעניין ההסתגלות של בני להסעות במסגרת עלייתו לכיתה א'.להזכירך, פתרתי את הבעיה בכך שויתרנו על ההסעות.בינתיים הוא ביקש לעלות היום בבוקר על ההסעה בליווי שלי וכשעמדתי לשבת באוטובוס ולהתלוות אליו, אישר לי ללכת. כבר התקדמנו.
סיפרתי לך גם שקבעתי פגישה עם פסיכולוגית אולם ביטלתי אותה בהתייעצות טלפונית עימה(לפחות בשלב הזה) מאחר והבעיה שלשמה פניתי אליה נפתרה.
ללא קשר להסעות, אני רואה כי ההסתגלות של בני לבית הספר ואף לצהרון החדש מאוד קשה. זה בא לידי ביטוי בבכי ללא סיבה מוצדקת בבית, באגרסיות וברגישות יתר. הוא גם מציין כי לא כייף בביה"ס וכל הזמן מתלונן. המורה לעוצץ זאת טוענת שיש זרימה בבית הספר והכל בסדר. דווקא בצהרון(שעושה רושם בסדר) האחראית אומרת לי כי הוא מבקש שייצרו עימי קשר שאבוא לקחת אותו, בייחוד כשהוא עומד בפני מצבים חברתיים שקשה לו להתמודד עימם.
אתמול בא עם מצב רוח גרוע במיוחד וסיפר שהוא עשה מעשה לא יפה, העליב ילד אחד ואז הסייעת אמרה שתדדבר על כך עם המורה למחרת. זה מאוד השפיע עליו והכניס אותו ללחץ. היום הסייעת עמדה בהבטחתה וסיפרה למורה והמורה הקריאה בפני כל התלמידים בכיתה את השמות של הילדים שלא התנהגו יפה, כולל של בני. הבן שלי לקח את העניין קשה וזה כנראה השפיע עליו לאורך כל היום בבית הספר. כשבאתי לקחת אותו מביה"ס הוא סיפר לי על כך פגוע ולאורך כל היום התנהג באופן ממש לא אופייני לו. הוא היה מאוד עצבני ובכה בלי סיבה וצעק. ברור לי שזה קשור למה שקרה היום ולמעב לכיתה א'.
השאלה שלי-מה אני יכולה לעשות כדי להקל עליו? כבר ציינתי בפני המורה שהמעסק קשה לו מכל הבחינות (גם מהבחינה המוטורית). מאחר ואצלה הוא "בסדר", לא נראה שהיא מתרגשת מהעניין.
אני כבר מתחילה לתהות האם המסגרת הזו של בי"ס רגיל מתאימה לו או שמא היה מתאים לו יותר בי"ס דמוקרטי ודומיו שהם בעלי מסגרת פחות נוקשה?
מה דעתך? אני לא מעוניינת להתערב באופן בו המורה מנהלת משברים בכיתה כגון העניין עם "הרשימה השחורה" ויחד עם זאת יש לכך השפעה גדולה על הבן שלי, הרבה יותר ממה שלדעתי היא התכוונה להפיק מהעניין. ובלי קשר למה שהיה אני ממש מרגישה שהוא סובל מבחינה נפשית וזה כואב לי.
דנה
דנה

תגובות
17/9/2011 07:49
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לפורום