לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי

הכל על טיפול מרחוק

הכל על טיפול מרחוק

התפשטות נגיף הקורונה מצריכה מכולנו להתכוונן מחדש למציאות החדשה של חיינו. ההווה כולל הרחקה חברתית ובידוד, והעתיד עדיין אינו ברור ועשוי לעורר חרדה רבה. מטפלים רבים עברו ויעברו בזמן הקרוב לטיפול מרחוק, באמצעות המחשב, כדי להמשיך את הקשר עם המטופלים שהיו להם ולקבל מטופלים חדשים שזקוקים לתמיכה נפשית עכשיו יותר מתמיד.

טיפול מרחוק או טיפול אונליין מציב אתגרים וסוגיות חדשות, אבל הוא גם דרך טובה ויעילה להתמודד עם המצב ולהמשיך להציע טיפול פסיכולוגי מיטיב ומקצועי. דף זה ירכז מדריכים וכלים שימושיים לטיפול מרחוק, ויתעדכן באופן שוטף במהלך התקופה הקרובה.

טיפול מרחוק - רשימת מטפלים אונליין


מה תוכלו למצוא כאן?


 

הנחיות משרד הבריאות לטיפול מרחוק

 

תמיכה טכנית: איך מתחילים לטפל מרחוק?

  • מדריך בסיסי לתחילת טיפול בוידאו - המדריך מציע דרכים כדי לבדוק שהמצלמה והמיקרופון שלכם מחוברים ועובדים, ומציג תוכנות בסיסיות ופופולאריות שמאפשרות טיפול מרחוק, על יתרונותיהן וחסרונותיהן. בנוסף, תוכלו למצוא בו גם טיפים בסיסיים לטיפול מרחוק באמצעות וידאו. לחצו כאן כדי לקרוא את המדריך לתחילת טיפול בוידאו.
  • מדריך לשימוש בתוכנת ZOOM לטיפול מרחוק - מסתמן שבישראל ZOOM היא התוכנה הפופולארית ביותר בקרב מטפלים לצורך טיפול מרחוק. כאן תוכלו למצוא מדריך מפורט בעברית שמסביר כיצד להוריד, להתקין ולהשתמש בתכונת ZOOM לטיפול מרחוק לצורך טיפול פסיכולוגי. לחצו כאן כדי לקרוא את המדריך לשימוש בתוכנת ZOOM.

 

בסירה אחת: קהילת המטפלים עוברת לטיפול מרחוקן

 

חברותא: טיפול מרחוק בקבוצה

 

לשחק במחשב: טיפול מרחוק בילדים

  • אתגרים בטיפול אינטרנטי בילדים - ד"ר חנה דויד מסכמת את הידע והניסיון בטיפול מקוון בילדים בגילאי 8-18, ועוסקת בשאלות: מה קורה כשילד צעיר ורוצה את הוריו לידו בעת הפגישה, מה קורה בעת תקלה טכנית, מה קורה כשהאחים הקטנים נכנסים לשיחה או מביעים רצון לכך, ועוד. לחצו כאן לקריאת הפוסט על טיפול מקוון בילדים.

 

זום ומעבר לו: מאמרים העוסקים בסוגיות קליניות בטיפול מרחוק

  • עשרה עקרונות אנושיים להתמצאות במציאות דיגיטלית - במציאות שבה אנחנו הכי זקוקים לחיבוק, אמרו לנו לא להתקרב. לרגל המציאות החדשה אליה נקלענו, העלתה דפנה עינת ליבר, שחוקרת בשנים האחרונות את ההשפעה של המציאות הדיגיטלית על המתרחש בקליניקה, מספר דגשים שיכולים לאפשר לנו קרבה דיגיטלית וטיפול באמצעים מקוונים. לחצו כאן לקריאת המאמר של דפנה עינת ליבר.
     
  • על אפשרויות טיפוליות באמצעות טכנולוגיה ולא רק לימי הקורונה - ארנון רולניק מציע כיצד ניתן להדהד את תכני הפגישה הטיפולית ולבצע הערכה של התקדמות הטיפול כאשר מטפלים מרחוק. תוך התייחסות למרכיב הטכנולוגי ולקשר הטיפולי כשני בעלי ברית בתהליך הטיפול. לקריאת הפוסט של ארנון רולניק.​​​​​​​​​​​​​​
     
  • פוס על הזום: סוגיות קליניות בטיפול מקוון בתקופת הקורונה - מטפלים רגשיים רבים מצאו עצמם בתקופה האחרונה בטריטוריה חדשה ובסטינג מוזר כשהקליניקה הפיזית עברה להיות "קליניקה מקוונת". מאמרה של ד"ר רותי דרגיש דן במספר סוגיות קליניות במעבר המהיר שקרה בשטח לטפל באופן מקוון, חלקן רלוונטיות לטיפול במבוגרים, וחלקן ייחודיות לטיפול הרגשי בילדים. לחצו כאן כדי לקרוא את המאמר של ד"ר רותי דרגיש.
    ​​​​​​​
  • יש בחדר פיל לבן ודיגיטלי – כשהמציאות הדיגיטלית פוגשת מהגרת דיגיטלית - בחצי העשור האחרון חוקרת ד"ר דפנה עינת-ליבר את השפעות המציאות הדיגיטלית החודרת לחיינו על ההתרחשויות בקליניקה. בימים של מגפה עולמית, המחייבים את רובנו לעבור לטפל ברשת, ההשפעות הללו מואצות. במאמר מביאה עינת-ליבר תיאור מקרה של אנרי, "יליד דיגיטלי", המתמודד עם התהליך הטיפולי וגבולותיו הממשיים ואלה שבזירה הדיגיטלית, גם בימים שלפני מגפת הקורונה. לחצו כאן כדי לקרוא את המאמר של ד"ר דפנה עינת-ליבר.

תגיות:

נערך לאחרונה ב-25/10/2022 16:40