לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 

בחינת המתא"ם - עובדות שחשוב לדעת

באדיבות אופק מתא"ם

 
עובדות על המתא"ם שחשוב לדעת.
·         בחינת המתא"ם תקפה למשך שלוש שנים, אך לא ניתן להשתמש בה לקבלה לשנת הלימוים העוקבת למועד הבחינה. למשל, בחינת המתא"ם הקרובה המתקיימת ב 8/10/2015 רלוונטית לשנות הלימודים הנפתחות באוקטובר 2016, 2017 ו-2018. 
·         הציון הכללי בבחינה אינו ממוצע משוקלל של הציון בשני חלקי הבחינה. קיימת נוסחת המרה שמטרתה לשלוט בצורת ההתפלגות וליצור התפלגות נורמלית, כך שציונים גבוהים יחסית לרוב "נמתחים" כלפי מעלה, בעוד ציונים נמוכים יחסית לרוב "מכווצים" כלפי מטה.
·         לבחינת המתא"ם קדמה בחינה ששמה היה 'מיכאל', אשר התמקדה יותר בהיבטי ידע כללי בפסיכולוגיה ופחות בהבנה סטטיסטית ושיטות מחקר.
·         בחינת המתא"ם הינה חסויה לחלוטין, ועד היום נמנע המרכז הארצי למבחנים והערכה לפרסם בחינת אמת בגרסא כלשהי.
·         למועמד אשר ביצע שתי בחינות מתא"ם והן בתוקף, ייחשב הציון הגבוה מבין השניים ולא האחרון, אולם באחריות המועמד לעדכן על כך את המוסד אליו נרשם.
·         הציון בבחינת המתא"ם הוא ציון יחסי – בכל שנה מחושבים הציונים ביחס להישגיהם של הנבחנים באותה השנה בלבד, ולפיכך ההתפלגות הציונים ונוסחת ההמרה משתנה מעט ממועד מועד.
·         כל האוניברסיטאות והמוסדות בארץ מבצעים שימוש במתא"ם ככלי מיוני. השימוש במתא"ם ככלי מיוני רווח מאוד במגמות היישומיות-טיפוליות, ולרוב עושים בו שימוש מסוים גם במגמות המחקריות. המוסדות לרוב אינם מפרסמים נוסחת שקלול מפורטת או את משקל המתא"ם בקבלה לתואר השני. עם זאת, רובם משתמשים בציון המתא"ם הן לצורך סינון ראשוני של מועמדים, והן כמרכיב מיוני בשלבים מתקדמים יותר של הליך הקבלה לתואר השני. 
 
טיפים לניגשים למועד 2015
אז מה ניתן להתחיל ולעשות כבר כעת?
-         קריאת טקסטים מקוריים באנגלית. עבור סטודנטים שנמצאים במהלך התואר – מומלץ להקפיד על קריאת ספרי קורס ומאמרים בשפת המקור (אנגלית). עבור סטודנטים שסיימו זה מכבר את התואר הראשון – כדאי לאתר טקסטים ממהלך הלימודים או מכתבי עת בפסיכולוגיה בכדי "להשתפשף" במשימה. למעונינים בהכוונה לחומרים ספציפיים - צרו איתנו קשר במשרד- 0775303383
-         חזרה על ידע כללי. סטודנטים בשנה ב' שיש להם זמן פנוי, יכולים לבצע מעבר ראשוני על קורסי חובה שטרם למדו (למשל, פסיכופתולוגיה). שאר הסטודנטים יכולים לנצל את הזמן לצורך רענון הידע הכללי, כלומר חזרה על קורסי מבוא בפסיכולוגיה.
-         להתעקש ולהבין. לסטודנטים אשר לומדים קורסים סטטיסטיים, ניתוחי שונותושיטות מחקר, אנו ממליצים להתעקש על הבנה עמוקה. מעבר לכך שהדבר יסייע לקבלת ציון גבוה יותר בקורס, הוא יסייע בהמשך הדרך בהתמודדות עם המתא"ם.
-         הכרות עם שעות הבוקר. למתעוררים מאוחר - לקראת הקיץ הקרב ובא, מומלץ "לתרגל" ערות בשעות הבוקר. בחינת המתא"ם מתקיימת פעם אחת בשנה- בשעה 09:30 בבוקר. אין צורך להתחיל בכך זמן רב לפני הבחינה, ואפשר לישון בשקט.
-         וברצינות. תקופת ההכנה למתא"ם היא תקופה עמוסה, ולחלק מן הסטודנטים החוויה היא מלחיצה גם מבחינה רגשית. עם זאת, אנחנו מאמינים שניתן וחשוב להתכונן למתא"ם בצורה מאוזנת ושפויה (יחסית), וצריך לזכור כי בסופו של דבר מדובר במבחן. משמעותי אומנם, ובכל זאת, מבחן. חשוב להגיע למבחן מוכנים לא רק מהבחינה המקצועית, אלא גם מבחינה רגשית. בתהליך ההכנה למתא"ם, השפיות והפרספקטיבה הן בעינינו מטרה חשובה בפני עצמה.
 
שיהיה בהצלחה ודרך צלחה!
 

תגיות:

נערך לאחרונה ב-8/3/2015 22:10