רפואת הנפש

פסיכיאטרים מייעצים ברשת

פורומים ליעוץ לקהל הרחב - בהנהלת פסיכיאטרים

פורומים ליעוץ לקהל הרחב - בהנהלת פסיכיאטרים
מאת: רז אבן
תאריך פרסום: 1/7/2007
פורומים ליעוץ לקהל הרחב - בהנהלת פסיכיאטרים

 ילדים ונוער כותבים ושואלים / ד"ר בני וגנר

פורום ליעוץ לילדים ונוער של מכון וגנר. לטיפול בילדים, בנוער ובמשפחה. מכון וגנר הוקם על מנת לתת מענה לילדים, נוער ומשפחותיהם אודות קשיים המתעוררים בעת ההתפתחות הביולוגית,התקשורתית, הרגשית, החברתית ,ההתנהגותית והלמידתית. קשיים אלה משפיעים באופן מהותי על איכות החיים ועל התפקוד היומיומי של הפרט והסביבה ברמות שונות של חומרה. המכון לקח על עצמו להציע מגוון רב של יישומים אבחוניים וטיפוליים המבוצעים על ידי צוות רב- מקצועי מנוסה ומיומן. בכוונת המכון  להעניק את הטיפול הטוב ביותר ככל שניתן תוך יצירת אווירה חמה, מקצועית וידידותית כאחד.

 

 

  נפש אשה - פורום יעוץ יחודי לנשים  ב- YNET/ ד"ר ורד בר  
פורום יעוץ לקהל הנשים בניהול הפסיכיאטרית ד"ר ורד בר - העוסק במכלול הבעיות וההשלכות הנפשיות של התהליכים הייחודיים לנשים, כגון: השפעת המחזור החודשי על מצב הרוח, הרצון להרות, הריון ,הפלות והשלכותיהן, לידה והנקה, דכאון אחרי לידה, התמודדות עם בעיות מיוחדות כמו לידת פג, טיפולי פוריות, גיל הבלות ועוד. הפורום הוא חלק מנסיון לחבר בין עולם בריאות הנפש לעולם החוויות הגינקולוגי

 

  פורום יעוץ בנושאי חלימה והפרעות שינה / ד"ר רז אבן וד"ר אריה אוקסנברג  
פורום פתוח לקהל הרחב שנמצא באתר הבית של קופ"ח כללית. יעוץ לגבי הפרעות שינה, פאראסומניות, סיוטים והתנהגויות חריגות בעת שינה. הפורום נותן גם הכוונה והדרכה כללית להבנת החלומות, אך איננו עוסק בפשר החלומות. בהנחיית ד"ר רז אבן וד"ר אריה אוקסנברג

 

פורום פסיכיאטריה  ב"רשת רפואה" / ד"ר יוליאן ינקו

 

 

פורום: הפרעות קשב וריכוז  בוואלה/ ד"ר מיכל לוסטיג

ללא תגובות פורום חרדה

ynet - http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2236-13772,00.html -  יורם טלמון

   

פורום חרדה  ב- YNET / ד"ר יורם טלמון , ד"ר משה סטולר , ד"ר צופי מרום וד"ר אורן לבשטיין 

פורום הפרעות חרדה מרכז שאלות הנוגעות לתיסמונות חרדה במבוגרים , זיהוי הסימפטומים, דרכי הטיפול והמחקר.

הגולשים מוזמנים לשאול שאלות על דרכי הטיפול השונות, הן האפשרויות לטיפולים הפסיכולוגים השונים והן אפשרויות לטיפול בתרופות.

תגובות

הוספת תגובה

סתם אחתסתם אחת4/3/2024

. מבקשת לברר האם בהתקף פסיכוטי ניתן לומר שההתבטאויות הנוראיות, הקללות הקשות, הן ללא שליטה?!

כבזה זהבהכבזה זהבה2/7/2023

. ברצוני בבקשה לשאול בקשר לבני בן 26 הוא מערבב ויואנס 70 מג וגם לוקיח לוריוון 2.5 כי מרגיש אחכ לחץ. האם השילוב בין התרופות יכול להזיק הוא מרגיש לרוב חוסר מוטיבציה חוסר שמחה והתלהבות. חושש שמצב זה יהיה לכל החיים. האם התחושה הזאת אכן מהכדורים.

שרון דקנרשרון דקנר5/1/2023

. הי, אני מקבלת רזין וולבוטרין, כמובן לא יחד! יש פער של 3 שעות. השאלה היא האם זה מספיק? האם יש צורך בפער גדול יותר של שעות? שאלה נוספת האם טיפול בתא לחץ דרך בית חולים משפיע על רזין או ההפך? תודה לכם

אמא מואגתאמא מואגת15/9/2022

. התייעצות דחופה. בתי בת 11 עם קשיים רגשיים. תקופה שאנו חווים ממנה תנודות של התנהגות תוקפנות, מרדנות, כעס, חוצפה, אלימות וחוסר מוטיבציה ועניין. מעדיפה לרוב להיות במסכים. היא מטופלת רגשית ובכדור פריזמה לאחר אבחון והחלטת פסיכיאטר. לאור ההחמרה בהתנהגותה ופגישה אצל הפסיאטר בשנית אובחנה עם קושי בוויסות התנהגותי והמליץ על ariply 5 mg. לאחר ברור על התרופה, נבהלתי מהמידע שתרופה נוגדת פסיכוזה. האם תרופה זו יעילה לטיפול בקושי בוויסות התנהגותי? האם ישנן תרופות אחרות שנותנות מענה לבעיה? האם יש השלכות עתידיות בנטילת ariply 5 mg? אשמח לדעת על אפשרויות אחרות. תודה!

אמא מודאגתאמא מודאגת15/9/2022

. התייעצות דחופה. בתי בת 11 עם קשיים רגשיים. תקופה שאנו חווים ממנה תנודות של התנהגות תוקפנות, מרדנות, כעס, חוצפה, אלימות וחוסר מוטיבציה ועניין. מעדיפה לרוב להיות במסכים. היא מטופלת רגשית ובכדור פריזמה לאחר אבחון והחלטת פסיכיאטר. לאור ההחמרה בהתנהגותה ופגישה אצל הפסיאטר בשנית אובחנה עם קושי בוויסות התנהגותי והמליץ על ariply 5 mg. לאחר ברור על התרופה, נבהלתי מהמידע שתרופה נוגדת פסיכוזה. האם תרופה זו יעילה לטיפול בקושי בוויסות התנהגותי? האם ישנן תרופות אחרות שנותנות מענה לבעיה? האם יש השלכות עתידיות בנטילת ariply 5 mg? אשמח לדעת על אפשרויות אחרות. תודה!

איילתאיילת30/7/2022

. שלום, בן 6.5 לפני כ3 שבועות התחילו אצלו באופן פתאומי תוך כדי מחלת חום טיקים בעיניים ובפה. היינו אצל זיהומלוג שביצע בדיקת also לדבריו מדובר ב pans. שמתי לב, שבשבוע האחרון הוא זורק משחקים שהוא משחק איתם ומרים בחזרה, מכניס משחקים לפה גם קטנים. מדובר בילד שסיים כיתה א שלא סבל מתופעות אלו וזאת פעם ראשונה. התחסן בחיסון חצבת לפני כשבועיים כיתה א. ביומיים האחרונים התעניין פעמיים ושאל שאלות על אלוהים ומוות. מה עליי לעשות כדי לעזור לו? האם זה תסמונת טורט? או שיש סיכוי שזה יחלוף?

ירוןירון29/5/2022

. היי אני סובל במשך כ8 שנים מחרדה שגורמתלדיכאון מזורי נסיתי כדורים במשך כ7 שנים ולא עזר ניסתי טיפולים בשיחות מכמה מטפלים והיפנוזה אי אם די אר ולא עזר אים יש למישהו פיתרון לחרדה אני פשוט מותש ומיואש ולא מפקד כ8 שנים השמח לעזרה

שירלישירלי25/4/2021

. שלום רב, בתי בת ה 14 סיפרה לי שהיא רואה דמויות לא ברורות בזווית העיניים שנעלמות ברגע שהיא מסיטה את המבט, היא מודעת שזה לא קיים זה לפעמים מלחיץ אותה, לדמיות איך פנים והם לא מדברים. היא רואה אותם רק בחדר שלה ובשירותים שצמודים לחדר שלה לא בשום מקום אחר. ניסיתי לפתוח את הנושא איתה ולשאול מתי זה מופיע, היא ענתה שלא תמיד זה מופיע. ממה שהבנתי ממנה שהיא קוראת חומרים שקשורים לרוחות רפאים וכל השיט הזה וזה נושא שמסקרן אותה והיא מאמינה בזה. באותו היום שדיברנו על זה בהרחבה, היא רצה אלי ואמרה ששוב ראתה דמות שחורה בזווית העין לשניה ונעלמה. כל הסיפור הזה מלחיץ אותי מאוד. לציין שאני חולת אפילפסיה ותוהה האם יש לזה קשר אולי גם לה יש אפילפסיה רק שאצלה זה בא לידי ביטוי בזה? לציין אין לנו מחלות נפש במשפחה ברוך ה. האם היא מפתחת משהו? האם זה מעיד על מחלה נפשית? אין לי מושג מה לעשות עם זה ולמי לפנות. איך לעזור לה אשמח לעזרה בנושא תודה

תוםתום26/3/2021

. שלום אני מעוניין לדעת באיזה תהליכים במוחבגוף מעורב הכדור "טרנקסל" ? למשל איזה נוירוטרנסמיטר הוא מפריש? (למשל ציפרלקס מעלה את רמות הסרוטונין בין היתר) אז על מה משפיע הטרנקסל? תודה:}

בדויבדוי10/9/2020

. שלום למומחים,אני בן 27 ללא עבר של מחלות פסיכיאטריות למיניהן במשפחה או על עצמי אדם שמח חברותי שנהנה מהחיים בעל מוטיבציה גדולה להצליח מה שכן עברתי תקופות מאוד קשות כמו כל בן אדם ואחת מהסיבות הייתה שהייה ארוכה מאוד מחוץ לארץ וריחוק מהמשפחה וגם טראומה כתוצאה מעישון גראס. בשנתיים האחרונות בערך התחילו לי מחשבות נוראיות שאני לא מצליח לצאת מהן וכתוצאה מכך אני מרגיש שנדפק לי כל התפקוד היומי,שמחת חיים והמוטיבציה שהייתה לי לפני כן. עולות בי אפילו מחשבות מאוד מוזרות של "מה אנחנו עושים כאן" ואני מרגיש שאני מחפש תשובה לשאלה שאין לה תשובה חד משמעית. התחלתי להסתכל על אנשים בצורה שונה ולנסות להבין דברים שבעבר לא עלו לי בכלל במחשבות. (אפילו על המשפחה שלי) הבטחון העצמי ירד,כמו כן גם הערך עצמי ולפעמים אני מרגיש ממש חוסר הזדהות עם עצמי עד כדי כך שאני מרגיש שיש בתוכי אדם אחר שרוצה להשתחרר מהגוף שלי. נפגשתי כמה פעמים עם פסיכולוג והדברים שהוא נתן לי עזרו לי או גרמו לי להרגיש טוב רק לכמה ימים לאחר מכן ולא יותר מזה. מה מומלץ לעשות ? האם אלו מחשבות נורמליות שכל אדם עובר או שזה רק אצלי? אני שוקל ללכת לפסיכיאטר אבל מצד אחד לא רוצה לבזבז המון כסף כמו כן גם לא מעוניין לקבל טיפול בתרופות שכבר לקחתי בעבר ולא עזרו לי יותר מדי. אני ממש מרגיש את החיים שלי מתפרקים וקשה לי מאוד להרים את עצמי.

שולמיתשולמית16/8/2020

. אני בת 38 ביפולרית כבר מגיל 13 מאוחר יותר התגלה אצלי o.c.d מחשבות טורדניות, הכול התחיל אצלי מגיל קטן כאשר בדיעבד הבנתי שיש בעיות קשב וריכוז וחרדות מאוד חזקות שאח"כ הדרדרו למצב שלי כיום, אני היום מאוזנת מאוד.אך השאלה שלי היא כזאת מאז ומתמיד גם כשאני באיזון מלא יש לי בעיות הגיינה קשות מבחינת מקלחת וכו', מה עליי לעשות בנדון? קשה לי עם זה מאוד זה כבר הרבה שנים כך ואני לא מסוגלת לדבר על זה עם אף אחד מהבושה, איך אפשר לעזור לי?

עדןעדן27/7/2020

. אימי בת 87, אלמנה מגיל 36. יש לה 12 נכדים ו-9 נינים אמי מעולם לא ידעה באמת לשמוח ואפשר להגדירה כאישה ממורמרת . תמיד הייתה מאד פסימית וחרדתית. בשנים האחרונות היא חרדתית מאד וגם שמיעתה נפגמה באופן משמעותי. מחצית מהיום שוהה במועדון קשישים עם ארוחות. אני בתה, בת 65 . יש לי אח בן 69 ואחות בת 63. מזה כ- 15 שנה שאמי נוהגת להסיט את כל התריסים בבית באופן קבוע ויושבת בחושך. נמנעת להדליק אורות , מלבד כשמגיעים אליה. פעמים רבות ניסיתי להניא אותה מכך ללא הצלחה. אחותי ואני גרות בקרבתה. בשנים האחרונות גרה בדירה קטנה, בסביבה מוזנחת. השבוע היא עוברת לדירה חדשה , בבניין חדש באותה שכונה, מרווחת יותר ועם מעלית, עם חלון גדול הפונה אל הטיילת והפארק, דירה שאני ואחי מסייעים לה לשכור כדי להעניק לה איכות חיים טובה יותר. מצבה הכלכלי טוב ואינה סובלת ממחסור כלשהו. אני יודעת שבגילה אולי איחרתי את המועד לשנות הרגלים כפייתיים/הפרעות נפשיות. אחותי אדישה לעניין זה ואחי שאינו גר בקרבתנו לא בסוד העניין. חבל לי שבשארית חייה התריסים יהיו מוגפים ובחלון הענק הצופה אל הפארק והטיילת התריס יהיה מוגף מעבר לכך שלא תהנה מאור יום טבעי ומהמראה הנשקף.. היא אינה ניצולת שואה ,אבל החרדות במידת מה נראות לי אופייניות לניצולי שואה. קשה לשאת את חרדותיה , את עקשנותה , אני צוברת כעס כלפיה גם על הזיכרונות כילדה לאם ממורמרת שאף פעם לא ידעה לשמוח וגם העובדה שהדירה החדשה לא גורמת לה איזשהו אושר וגם מתוסכלת מההפרעות הנפשיות שלה.

דבורהדבורה23/7/2020

. שלום, אמי מעוניינת בניתוח בריאטרי שנקרא מיני מעקף, שהוא בעצם מונע ספיגה של 70% מהאוכל שנכנס, זאת אומרת ניתוח בעל תת ספיגה. כמו כן אני נוטלת כדורים לחרדה, פריזמה 60 מג , האם יש סיכוי שהכדורים לא יספגו בגוף?

לינורלינור19/7/2020

. שלום רב, בעלון לצרכן הנימצא בחפיסת לוסטרל כתוב ברשימת 'תופעות לוואי לא שכיחות' (עד 1 מתוך 100) : גידול. אחותי התחילה ליטול לוסטרל לפני כמה ימים וכעת היא מאוד חוששת. האם מדובר בסיכוי של עד אחד מתוך מאה לגידול סרטני? שפיר? 1 מתוך 100 זו לא סבירות נמוכה..

רותרות31/3/2020

. שלום רב אני בן 36 ..אני נוטל כבר.מספר שנים כדורים נגד דיכאון כגון:ציפרלקס 20 מייל...אנפרניל 75 מייל כדור...וטגריטול 400 כדור...אני סובל מעצירות חרונית שלא עוברת שנים שגרמה לי לעלות במשקל כ20 קילו בערך...רציתי לשאול איזה כדור גורם לי לכך ? אגב סובל מבעיית או סי די מאובחן...וטם יש כדורים אחרים כתחליפים לאו סי די שאין להם תופעות לוואי של עצירות...תודה רבה...

נועהנועה27/7/2019

. דיברתי בטלפון עם פסיכולוגית ושאלתי אותה אם היא אמרה משהו נוסף כי הפלאפון ריפרף ואין מילה כזאת והתכונתי להגיד שומעת רעשים... לדעתך היא תדבר עם הפסיכיאטרית וההיא תאשפז אותי?

משהמשה18/7/2019

. שלום רב אני עו"ס בתחום השיקום בבריאות הנפש. תפקידי הוא רכז חונכות- חלק מסל שיקום של משרד הבריאות. במסגרת תפקידי אני מדריך חונכים אשר מלווים את המתמודדים ועוזרים להם להגשים את מטרתם. חלק מתפקידי הוא להביא עבורם חומר מקצועי רלוונטי ולחשוף אותם לתכנים הקשורים לבריאות הנפש. אני מחפש פסיכיאטר/ית או מתמחה שיוכל להגיע לישיבת צוות שלנו בפתח תקווה בהתנדבות ולדבר על כל נושא שנראה לו לנכון- חידושים בפסיכיאטריה, חיבור של פסיכיאטרים לתחום השיקום, הסבר על ההפרעות השונות וכו'. אני יודע שהבקשה אולי נראית מופרכת, אבל אני בטוח שהתועלת תהיה רבה לשני הצדדים. בנוסף הדבר יהווה חשיפה לקהל יעד רלוונטי. תודה רבה מראש! כדן יערי- 054-7382452

אלונהאלונה6/7/2019

. שלום אני בי פולארית מאובחנת 12 שנה ויציבה מאוד. נוטלת 40 מג רידזין ו 200 מג למיקטל. בעוד חודש מיועדת לניתוח מיני מעקף, הפסיכיאטר שלי אישר. השאלה שלי אם בגלל שיש תת ספיגה בעקבות הניתוח תהיה בעיה לתרופות להיספג ולהיות יעילות? האם האיזון התרופתי ייפגע בגלל הניתוח?

TR2TR27/4/2019

. שלום, אבי בן ה 60 מאובחן בסכיזופרניה והתאשפז מספר פעמים בחייו. כיום מטופל ב לוריוול, בונדורמין (כדור אחד מכל אחד לפני השינה להרגעה) ובנוסף ריספרדל 2 מ"ג בערב. וזריקה של ריספרדל כל 20 יום של 50 מ"ג. עוברת עליו תקופה לחוצה שהרגיש שאינו יכול לעמוד בה ומפחד מאשפוז לכן לקח כבר שלושה ימים כמות כפולה של ריספרדל על דעת עצמו. אחרי שסיפר שכנענו אותו ללכת לרופאו, הרופא אמר שתופעות הלוואי של הריספרדל בכמות כזו קשות מדי, ולכן רשם קלופיקסול 10 מ"ג בערב ו 10 מ"ג בבוקר. אבא שלי בעבר קיבל תגובה אפילפטית ממתן קלוזפין ( לפונקס) גם במינון נמוך. ולכן מפחד מאוד לקחת את התרופה החדשה לבד. ( למרות שאין בה את המרכיבים הללו) האם השילוב כרגע של ארבע תרופות שונות נשמע סביר ? אין חשש לערבוב יותר מדי תרופות? מה אפשר לעשות במצב זה? בחדרי האשפוז היומי לא רוצים לקבלו כדי לראות שמגיב לתגובה בסדר. תודה רבה TR

יאיריאיר31/3/2019

. איפה מופיעים חוקי האתיקה של הפסיכיאטריה?

איתןאיתן4/4/2018

. שלום כשבוע לאחר שעברתי השתלת כליה לפני כ 8 שנים אני סובל מאינסומניה קשה מאד שאובחנה פעמיים במעבדות שינה , ע"י פסיכיאטרית מושתלים , וע"י הנפרולוג שלי שהסביר את בעיתי כרגישות יתר שלי לתרופות נגד דחיה ( פרדניזון , פרוגרף וסלספט ) שהם תרופות שאני חייב לקחת כל החיים. אני מציין שלפני ההשתלה לא היתה לי שום בעית שינה או בעיה רפואית אחרת דומה ולא לקחתי שום סוג של כדורים . שאלתי היא בנושא ההגדרה : האם אינסומניה קשה ומוכחת נובעת מרגישות יתרלמתרופות נגד דחיה , האם אינסומניה כזו מוגדרת כמחלת נפש ? מודה מראש לתשובתך איתן

יוסייוסי30/3/2018

. אהלן, בן 22.לאחר התקף פסיכוטי משיחי התחילו לי לחצים בראש.. משו יותר דומה לנימול מאשר לכאב ראש.. אך מכאיב לפעמים.. כבר שלוש שנים הלחצים. מישו שמע על תופעה דומה?

לילילילי20/3/2018

. בת 27 נוטלת פלוטין מזה עשר שנים בגלל דכאון בתקופת התיכון שעבר,וקושי בהתמודדות בלחצים, אך אני מעוניינת להמשיך ולקחתו . בריאה .אין לי בעיות בריאותיות אחרות ידועות . שאלתי היא בפעם האחרונה הרוקח אמר ,שמומלץ לא לטול פלוטין עם אדוויל, נורופן, אדקס ,בגלל שיש בזה איבופרופן .באינטרנט קראתי שהכוונה היא לא לטול עם תרופות נוגדות דלקת NSAIDS. שאלתי היא ,האם הכוונה לא לטול פלוטין יחד עם כל התרופות NSAID(אם כן מה זה כולל) או הכוונה רק לאלה שמכילות איבופרופן . 2)האם הכוונה גם שמומלץ לא לטול פלוטין יחד עם שימוש במשחה וולטרן או משחות אחרות NSAIDS ? 3(האם אפשר למרוח משחה סילברול(נגד כוויות) בטיפול עם פלוטין(אין לי בעייה של G6pd0) 4)האם נטילת פלוטין עם אקמול או אופטלגין זה מותר? 5)האם נטילת פלוטין משך עשר שנים או להמשך חיי גורם לתלות התמכרות או נזקים כלשהם? המון תודה!!!

לילילילי17/3/2018

. בת 27 נוטלת פלוטין מזה עשר שנים בגלל דכאון בתקופת התיכון שעבר, אך אני מעוניינת להמשיך ולקחתו . בריאה .אין לי בעיות בריאותיות אחרות ידועות . שאלתי היא בפעם האחרונה הרוקח אמר ,שמומלץ לא לטול פלוטין עם אדוויל, נורופן, אדקס ,בגלל שיש בזה איבופרופן .באינטרנט קראתי שהכוונה היא לא לטול עם תרופות נוגדות דלקת NSAIDS. שאלתי היא ,האם הכוונה לא לטול פלוטין יחד עם כל התרופות NSAID(אם כן מה זה כולל) או הכוונה רק לאלה שמכילות איבופרופן . 2)האם הכוונה גם שמומלץ לא לטול פלוטין יחד עם שימוש במשחה וולטרן או משחות אחרות NSAIDS ? האם נטילת פלוטין עם אקמול או אופטלגין זה מותר? 3)כרגע איני בהריון אך רוצה לשאול ,האם יש בעיה עם נטילת פלוטין (פריזמה פרוזאק)בזמן ההריון ,האם זה גורם למומים בעובר או בעיות בלב ועוד ?מה ההמלצה בעיניין? המון תודה על הסבלנות והעזרה!!!

anananan30/1/2015

בבקשה עזרה.

תומר כהןתומר כהן18/9/2011

שאלה.

שלום,

רציתי לשאול אם אני מגיע לפסיכיאטר, ישנם מקומות עבודה שיבררו את זה ולא יקבלו אותי בגלל זה ?
אולי מקומות עבודה ממשלתיים או בטחוניים או פרטיים ?

אליאלי13/2/2011

לחץ נפשי. אני גבר בן 41 בריא בדר"כ, לפני כחצי שנה עברתי תקופה עם לחץ נפשי מהעבודה במשמרות, היו לי סימפטומים של לחץ נפשי הכוללים: חרדות, בחילות, רעידות בגוף, סחרחורות, הרדמות של כפות הידיים והרגליים אי שיווי משקל, הזעה מוגברת, שלשול והרגשת לחץ נפשי כך שבעקבות זה לא יכולתי לתפקד כרגיל (חוסר מצב רוח), וכמו כן לא היה לי תאבון. נויירולוגית נתנה לי כדורי רמוטיב, השתמשתי בהם כחודש וזה לא עזר לי, ולאחר מכן נתן לי הרופא כדורי וולבוטרין, התחלתי לקחת אותם לפני יומיים, ברצוני לדעת האם כדורים אלו מתאימים למצבי זה?

יניביניב28/7/2010

שלום רב, נראה שחסר מידע בכל הקשור ובנוגע לנושא : פסיכודרמטולוגיה ?.. בבקשה הרחיבו בנושא הנ"ל. בתודה מראש בברכה

יניביניב28/7/2010

שלום רב, נראה שחסר מידע בכל הקשור ובנוגע לנושא : פסיכודרמטולוגיה ?.. בבקשה הרחיבו בנושא הנ"ל. בתודה מראש בברכה

נונינוני26/7/2010

עיחצה ודחוף כי זה עניין של פיקוח נפש. [ל"ת].

אולי מישהו מקרב באי הפורום יוכל לעזור.

אנא!!!!!!!

לקרובת משפחתי בן המוכר ע"י קופ"ח,ביטוח לאומי כחולה נפש.(גילו-36 שנה)הבן אושפז כמה פעמים בבי"ח לחולי-נפש בגהה לתקופות של כחצי שנה עד שנה.

בכל פעם שוחרר בטענה שהבריא וכל מה שעליו לעשות זה לגשת להמשך טיפול בבאר-יעקב.

בנוסך לכך,הבן נחשב כ-נרקומן עקב שאיפת טינר ולקיחת חגיגת על בסיס קבוע.הבן מסרב לקבל את הטיפול.בכל פעם ששוחרר מצבו הנפשי הידרדר עוד יותר,והגיע למצב של שמיעת קולות ודיבור לעצמו.הבן מאיים על אימו ברצח,ומסוגל להפגין אלימות.את הבית הרס עד היסוד.שובר חפצים,הורס כל דבר עליו מניח את ידו,גונב כספים וטלפון נייד,משליך חפצים מהחלון,ומטריד בני משפחה וזרים.נכחתי במקרה בו את כל האוכל במקרר זרק על הריצפה,ואת כלי האוכל השליך לשקיות זבן כשעל הדרך שבר כמה מהם.הבן משליט טרור בבית,ומשליט פחד.האמא חיה בפחד.

מתוקף צו ירושה אין היא יכולה להוציאו מהבית.

פנייתה לגורמים שטיפלו בו,דהיינו:הרופאים והנהלת בי"ח גהה לאשפזו,נענתה בסירוב.טענתם המגוחכת שבריא הוא בנפשו,כשכל אחד בעולם מסוגל להבין שמדובר בחולה נפש שאינו מתחזה.

והרי ברור שעליו להיות במסגרת טיפולית,דהיינו:מאושפז.מיותר לציין שלאמא ולבני המשפחה אין כל ידע וכלים לטפל בו.

הבן בהתקף של מחלתו בהחלט מסוגל לפגוע בה.(יש בהחלט נטיה לאלימות).

היא חסרת אונים ואינה יודעת מה לעשות.

אבקש כל מידע וכל עיצה כדי שתוכל להיעזר בהם.

אנא!!!!!!זה דחוף,לפני שתהפוך קרובת משפחתי לעוד נתון בסטטיסטיקה של חולי נפש שרצחו מישהו מבני משפחתם.

עלי לציין שמצבו עם הזמן רק הולך ומידרדר.

 

נירה קורןנירה קורן9/3/2010

אשפוז בכפייה [ל"ת].

שלום רב,

אחותי מאושפזת בכפייה בבאר יעקב

אנא האם אפשר לקבל תשובה כיצד יש לערער בעניין?

תודה רבה

צביהצביה16/11/2009

רוצה לחיות [ל"ת]. את כל כך צודקת!!! זה איזור דמדומים!!!

אנונימיתאנונימית11/11/2009

לרצות לחיות. נטלתי בעבר כדורים אנטי פסיכוטים,
לא רק שלא עזרו אלא הזיקו רבות.
בין שאר תופעות הלוואי האיומות שלהם,
איבדתי כל רצון לחיות. הייתי כמו זומבי.
מצבי השתפר פלאים כהפסקתי ליטול את אותן תרופות.
וכן, על דעת עצמי, מבלי להתייעץ בפסיכיאטרית שלי.
פחדתי ממנה כל כך.
וכעת לאחר כארבע שנים, מצבי נשאר טוב ויציב.
אני לומדת, דואגת לעצמי, אני מאושרת.
לא סובלת פסיכיאטרים, רק המילה מעוררת בי בחילה.
ראיתי כיצד הם מתייחסים למטופלים שלהם כשהייתי מאושפזת. בזלזול, בבטול, באדישות וחוסר רגישות.
אם היתה התיחסות שנשאה אופי איכפתי היא גם הגיעה עם דיבור ילדותי ומתנשא.
כפי שמדברים אל ילד מפגר.
לאף בן אדם אין זכות לנהוג כך בבן אדם אחר.
גם בני אדם עם בעיות נפשיות הם בני אדם.
לסממם אותם בסמים פסיכיאטרים זה לא לטפל בהם.
לכלוא אותם ולהתעלם מהם זה לא לטפל בהם.
לכל מטופל יש את הזכות להיות מעורב בטיפול שלו.
להיות מעורב זו גם הזכות לסרב לטיפול מסויים.
לבטל את אותם מטופלים בטענה כי אין הם מבינים לגבי מצבם זה לא רק רשעות אלא גם פשע של ממש.
אני לא מבינה מדוע פסיכיאטרים אינם נותנים את הדין על כך. מדוע ההתעלמות ושתיקה?
הרי לא מדובר בסוגיה חדשה, אי אפשר באמת לבוא ולומר כי פסיכיאטריה הינה תחום ברפואה ככל תחום אחר. שכן המושג אנטי פסיכיאטריה הינו מוקר וידוע.
עד כמה שידוע לי אין מושג של אנטי אונקולוגיה.
אשמח לדעות ותשובות בנושא,
אנונימית.

בניבני7/5/2009

איזה בדיקות דם אני צריך לעשות לפני ביקור אצל פסיכיאטר ?.

שלום,

איזה בדיקות דם אני צריך לעשות לפני ביקור אצל פסיכיאטר  ?

אני בן 50 ,

האם יש בדיקות ספציפיות , בנוסף לבדיקות הדם הרגילות של קופת חולים ?

ענתענת18/3/2009

הסמקת יתר.

בתי בת 15 והיא סובלת מהסמקת יתר ,לעיתים תכופות כאשר היא מדברת עם אנשים ,או בקבוצה ,או באופן אישי ,היא מסמיקה והדבר מטריד אותה מאוד ,היא קראה באינטרנט שישנה תרופה נגד הסמקה וביקשה ממני לברר ,או טיפול אחר שיכול להקל עליה עם הבעיה.

 אודהלך על התייחסותך ,ענת

rrrdrrrd20/1/2009

הוקמה עמותה לטורדנות כפייתי- עמות ער"ך.

 

 

 שלום רב,

בשעה טובה הוקמה עמותת ער"ך המיועדת לאנשים הסובלים מהפרעת טורדנות כפייתית (OCD) והפרעות הדומות לה, לבני משפחותיהם, לחבריהם, לאנשי מקצוע ולכל בעל עניין בנושא.

לעמותה מספר מטרות :

%     הגברת המודעות להפרעה ולדרכי טיפולה בקרב הציבור הרחב ובקרב אנשי מקצוע.

%     פעילות למען הסובלים מן ההפרעה במישור האישי, החברתי והטיפולי.

%     סיבסוד טיפולים להפרעת טורדנות כפייתית למעוטי יכולת

%     לפעול באמצעות חקיקה להוזלה ולנגישות של טיפולים בהפרעת טורדנות- כפייתית

%     לפעול להקמת מרכזים שיתמכו ויתמחו בטיפול בהפרעת טורדנות-כפייתית

%     לעודד מחקרים מדעיים על הפרעת טורדנות כפייתית והטיפול בה

%     לפעול להקמת קבוצות תמיכה ברחבי הארץ

%     להוות מרכז יעוץ והכוונה לבעלי הפרעת טורדנות כפייתית ולבני משפחותיהם

%     לפעול לקידום עזרה חברתית ותעסוקתית לסובלים מהפרעת טורדנות כפייתית

 

 

 

 

I. פעילויות  (כללי)

בין הפעילויות הקרובות המתוכננות [חלקן כבר בשלב הביצוע]:

 

%     הקמת קבוצות לעזרה הדדית ותמיכה, דוגמת הקבוצה שנפגשת מזה 3 שנים בתל אביב :בחיפה ובירושלים, וקבוצה ייחודית להורים

 

%     איתור הסובלים מההפרעה בגילאים השונים

%     איתור  בני הגיל השלישי הסובלים מההפרעה ויצירת פעילויות ייחודיות לבני גיל זה

 

%     מיפוי הטיפולים היום בקופות החולים השונות ובמרפאות לבריאות הנפש

%     הפצת עלוני מידע בנושא טרדנות כפייתית, במקומות הנ"ל ואצל רופאי המשפחה

 

%     עריכת ימי עיון והרצאות בנושא

 

%     הקמת אתר ייעודי לעמותה

 

 

II. פעיליות ספיציפיות מתוככנות לצעירים ובני נוער

 

  אנחנו מתכוונים:

$ ליצור קשר עם שפ"י, השירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך, ולבקש ליידע את היועצות בבתי הספר לגבי ה OCD ודרכי הטיפול בו

$ לפנות למוסדות להכשרת מורים ולדאוג שבמסגרת הלימודים במכללות להכשרת מורים, יועברו הרצאות בנושא ההפרעה של טורדנות כפייתית

$ ליצור קשר עם צ.ה.ל כדי שיינתן מענה הולם למתגייסים הסובלים מהפרעת הOCD

$ להקים קבוצות לתמיכה ועזרה הדדית להורים לילדים ובני נוער הסובלים מההפרעה

 

v     נשמח לקבל הצעות ובקשות נוספות.

 

לפרטים נוספים, להשתתפות בקבוצת תמיכה, לאפשרויות לשיתוף פעולה ולמעוניינים להתנדב ולעזור ,נא לפנות לאימייל israelocd@gmail.com

 

 

או לטלפון :

לתמי: 052-3205105

לגדעון : 0527203994

 

 

 

 

ד"ר שם דודד"ר שם דוד9/1/2009

איבחון עפ"י בדיקות דם [ל"ת].

שלום לך,

איבחון של הפרעות נפשיות, פסיכיאטירות אינן אפשריות בשלב זה ע"י בדיקת דם. הסיבה העיקרית לכך היא שהגורם להן אינו מוגבל לסיבה אחת.

יש לכך 2 סיבות עיקריות:

1. איננו יודעים מה הסיבה להפרעות נםשיות ולכן לא נוכל לערוך בדיקה ספציפית.

2. גם בהפרעות שאנו מכירים שינויים בבדיקות דם שונות, השינויים מאוד קטנים. אומנם השינויים הללו באופן ממוצע משמעותי מהתוצאות של אנשים בריאים, אך עדיים הטווח גדול מאוד ועדיין יכול להיות ערך גובה מסויים או סוטה מהנורמה ועדיים ייחשב "נורמלי"

ד"ר שם דוד,

פסיכיאטר מומחה

שולמיתשולמית7/12/2008

אבחון. האם ניתן לאבחן הפרעה נפשית/חוסר איזון נפשי באמצעות בדיקות דם ?

יעליעל19/11/2008

מסרב ללמוד [ל"ת].

סימהסימה2/10/2008

מסרב ללמוד [ל"ת].

שלום לזיוה מנהלת הפורום

בני בן 16.5 הסובל מלקות למידה של קשב וריכוז ADD מסרב להמשיך את לימודיו בכתה יא בתיכון מקצועי.  הוא מעדיף לעבוד. כרגע הוא מצא עבודה כשוטף מכוניות. עבודה פיזית קשה.  לטענתו קשה לו ללמוד, הלימודים לא מענינים אותו, הוא מסרב ליטול רטלין, (תופעות לוואי השפיעו עליו) הסברתי לו שחשוב שנמצא לו מסגרת לימודים מקצועית ומקלה. הוא מסרב בכל תוקף. אנחנו בעימותים הוא אינו מעונ יין לשמוע על שום מסגרת. מה עלי לעשות להכנע לו, ולתת לו  לעבוד והעיקר שלא יסתובב ברחובות וח"ו ידרדר לפשע, או להמשיך להתעקש לא להרשות לו לעבוד שישב בבית עד אשר יאמר, רוצה אני ללמוד, או רוצה אני מסגרת מסודרת?   אני בהתלבטות קשה ביותר, אודה לכם מאוד אם תוכלו לתת  לי הדרכה מהי הדרך הנכונה להתנהגות? 

בתקווה לתשובה

בברכת שנה טובה 

סימה

 

 

זיוה דינהזיוה דינה21/1/2008

ייעוץ פסיכיאטרי להפרעות קשב ורכוז [ל"ת].

בפורום "הפרעות קשב ADHD" בתפוז מתקיים ייעוץ פסיכיאטרי או נוירולוגי בכל סוף שבוע.

הייעוץ הרפואי מתנהל בפיקוחה של ד"ר איריס מנור, פסיכיאטרית לילד ולמתבגר, מנהלת המרכז לקשב ורכוז בבית החולים גהה ומכון אניגמה, מרצה בפקולטה לרפואיה באוניברסיטת תל אביב ומנהלת מחקרים בנושאי הפרעות קשב ADHD.

הפורום מיועד במקור להורי ילדים עם הפרעות קשב, אולם בגלל מקצועיותו ובגלל תורשתיות ההפרעה, מייעצים בו גם פסיכיאטרים למבוגרים.

אתם מוזמנים לגלוש עמנו, כאן:
פורום הפרעות קשב ADHD בתפוז
http://www.tapuz.co.il/...sp?forum=201

 

זיוה דינה
מנהלת הפורום

יורם טלמוןיורם טלמון27/7/2007

פורום חרדה ynet - http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-2236-13772,00.html.

פורום חרדה  ב- YNET / ד"ר יורם טלמון , ד"ר משה סטולר , ד"ר צופי מרום וד"ר אורן לבשטיין 

פורום הפרעות חרדה מרכז שאלות הנוגעות לתיסמונות חרדה במבוגרים , זיהוי הסימפטומים, דרכי הטיפול והמחקר. הגולשים מוזמנים לשאול שאלות על דרכי הטיפול השונות, הן האפשרויות לטיפולים הפסיכולוגים השונים והן אפשרויות לטיפול בתרופות.
  

רז אבןרז אבן10/7/2007

ניתן להוסיף קישורים לפורומי יעוץ. ==

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימי קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.