העמותה לבריאות הנפש של התינוק

ממצאים חדשים באקדמיה

מחקר אורך על הקשר בין פרוצדורת ה"פנים הקפואות" בגיל 6 ח' וקשב משותף בגיל 12 ח'

מחקר שנעשה ע"י Yazbek, Aimée, D’Entremont, Barbara
בקנדה והתפרסם בספטמבר 2006 ב British Journal of Developmental Psychology בודק את התיאוריה שהבנה של כוונתיות חברתית אצל תינוקות היא הבסיס ליכולת שלהם לעשות קשב משותף.
תאריך פרסום: 19/11/2006

מחקר שנעשה ע"י  Yazbek, Aimée,  D’Entremont, Barbara

בקנדה והתפרסם בספטמבר 2006 ב  British Journal of Developmental Psychology  בודק את התיאוריה שהבנה של כוונתיות חברתית אצל תינוקות היא הבסיס ליכולת שלהם לעשות קשב משותף. החוקרי לקחו את הפרוצדורה של "פנים קפואות" בגיל 6 ח' מתוך הנחה שבבסיס התגובות של התינוקות  לפנים הקפואות של האם נמצאת היכולת המולדת לחפש כוונתיות אצל ההורה. כאשר הפנים הן קפואות התינוק לא יכול להוציא מהם רמז לכוונתיות של ההורה וזה מותיר אותו לא נינוח. במצב הרצוי התינוק יעשה כל מיני נסיונות לעורר את ההורה לתגובה עד שהתינוק יוותר ויתכנס בתוך עצמו ויראה תגובה דכאונית. החוקרים רצו לראות אם תינוקות שמגיבים באופן הנורמאלי יותר לפנים קפואות, גם יצליחו טוב יותר במשימות של קשב משותף בגיל 12 ח'. בעיקרון הם מצאו שאין קשר מלבד בפרמטר אחד של קשב משותף.

אני מצאתי את המאמר מעניין בכך שהעלה בי אסוציאציות בהקשר לילדים באינם יודעים לפענח נכון קודים חברתיים ומסרים חברתיים ולעשות שיפוט חברתי נכון, וזאת ללא הפרעה של PDD . חשבתי שילד שבחוויות הילדות שלו הוא חווה אם עם פנים קפואות, עקב דיכאון מסוים של האם או חוסר פניות רגשית שלה לאמהות, ילד כזה לא יפתח את המיומנות הזאת של פיענוח הכוונתיות של ההורה ושל האחר ויתקשה ביחסים חברתיים בעתיד.

  A longitudinal investigation of the still-face effect at 6 months and joint attention at 12 months.
Authors: Yazbek, Aimée1 aimee.yazbek@unb.ca
D’Entremont, Barbara
Source: British Journal of Developmental Psychology; Sep2006, Vol. 24 Issue 3, p589-601, 13p

תגובות

הוספת תגובה

1.727272727272731.727272727272734/1/2010

IaLSojmbEzz.

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימי קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.