לרפא את יצירי כפיך

טיפול קוגניטיבי התנהגותי וטיפול קבלה ומחויבות בדרך היהודית לתיקון המידות בפרשת השבוע

פרשת צו: המקצוע כדרך לתיקון עולם

טיפוח כישרונות לכלל מקצוע שיהיה דרכנו לתיקון עולם.
תאריך פרסום: 24/3/2017

 

55 פרשת צו

יששכר עשת, "לרפא את יצירי כפיך"

http://www.hebpsy.net/isaschar

המקצוע כדרך לתיקון עולם

   יש זרמים ביהדות המניחים שלכל אדם יש תפקיד בתיקון העולם הזה. רבי זוסיא למשל אמר לפני פתירתו: בעולם הבא לא ישאלו אותי למה לא הייתי משה רבינו אלא למה לא הייתי זוסיא. ולכן השתדל כל חייו להיות הוא ולממש התפקיד שהועיד לו אלוהים.

   בפרקי אבות אומר רבי טרפון: היום קצר והמלאכה מרובה והפועלים עצלים והשכר הרבה ובעל הבית דוחק... הוא היה אומר, לא עליך המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין ליבטל ממנה. תיקון עולם הוא מלאכה רבה, והתיקון שאנו מתקנים הוא חלקי בלבד, אבל אלו שיבואו אחרינו ימשיכו את דרכנו.  

   ניתן לראות במלאכה את התפקיד בתיקון עולם שאותו נועד האדם למלא. עשיית תפקיד באמונה מחייבת התמקצעות. כל אדם המתמיד בשכלול כישור, מתקדם ומגיע להישגים. כך הוא מקדם את תיקון העולם על פי המקצוע שלו.

   בדרך כלל אדם בוחר את המקצוע על פי כישוריו איתם הוא נולד. כך אנו קוראים במסכת אבות רבי אומר, איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם, כל שהיא תפארת לעושיה ותפארת לו מן האדם. תפארת ניתן להבין כיכולת מקצועית ברמה גבוהה. זוהי דרך הישר אשר מפארת לא רק את האדם אלא גם את העולם.

   לכן ברגע שהורים וילד או ילדה מזהים את כישורו המיוחד, הם נקראים על ידי אלוהים להכשיר עצמם בתחום זה. זוהי קריאתו של אלוהים לאדם. תשובתי אמורה להיות כמו אברהם, משה ואחרים וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי! זה תהיה דרכנו לתקן את העולם ונידרש לעמל רב כדי להתמקצע.

   בסיום ההכשרה מתקיים טכס חניכה. עקרונות הטכס הזה הם גם עקרונות חניכת הכהן.

א. מוכנות אישית להיטהר מכל כוונות של פגיעה. וַיַּקְרֵב מֹשֶׁה אֶת אַהֲרֹן וְאֶת בָּנָיו וַיִּרְחַץ אֹתָם בַּמָּיִם.

ב. הבטחה הקדיש את עצמנו למקצוע ולהקריב מעצמנו. לְהַקְרִיב אֶת קָרְבְּנֵיהֶם לַה'...

ג.  זמן להרהור בחשיבות המקצוע שלי כדרך לתיקון עולם. וּפֶתַח אֹהֶל מוֹעֵד תֵּשְׁבוּ יוֹמָם וָלַיְלָה שִׁבְעַת יָמִים וּשְׁמַרְתֶּם אֶת מִשְׁמֶרֶת ה'...

ויוצאים לדרך

רוח המחקר הפסיכולוגי (CBT)

המקצוע כדרך לתיקון עולם: יש הבדל בין רכישת מקצוע לבין עבודה. נעודד את ילדנו ואת עצמנו לרכוש מקצוע להעמיק ולהתמקצע בו. זאת עשויה להיות דרכנו לפרנסה טובה ויותר ולתרום את תרומתנו לתיקון עולם.

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

שלח תגובה, שאלה, הצעה למאמר שענין אותך לכתובת isas.eshet@gmail.com


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.