אתר המתמחים בפסיכולוגיה קלינית

קבוצות קריאה והכנה לבחינה

קבוצת קריאה/הדרכה- בהדרכת ענת פרי (פיאמנטה)

נפתחת קבוצת קריאה/הדרכה, במושגים בסיסיים בפסיכולוגיית העצמי, בהדרכתה של ענת פרי (פיאמנטה). לצד הבנת מושגי יסוד והשלכותיהם על תפיסת האדם והטכניקה הטיפולית, נעסוק בדוגמאות טיפוליות, ונבחן מקרים לבחינה לאור גישת התיאוריה.
תאריך פרסום: 26/3/2009

 

                                     קבוצת קריאה/הדרכה

 

 

נפתחת קבוצת קריאה/הדרכה, במושגים בסיסיים בפסיכולוגיית העצמי,  בהדרכתה של ענת פרי (פיאמנטה)*:

 

בשנת 1958 מפרסם קוהוט את המאמר: On empathy ('אודות האמפתיה'), בו לראשונה הוא מנסח את מושג האמפתיה כמה שמגדיר את שדה הפסיכואנליזה: אופן ההתבוננות בתופעות, הוא זה שהופך אותן לתופעות בעלות זיקה לפסיכואנליזה. רק התבוננות קרובת חוויה במטופלים, היא הדרך לקחת חלק בעולמם. זהו צעד ראשון במסעו המרתק של קוהוט למהפך פרדיגמאטי בחשיבה הפסיכואנליטית, הן בשאלות תיאורטיות, והן בפרקטיקה הקלינית.

 

בקבוצת הקריאה נעקוב יחד אחר השינוי התפיסתי שמביא עימו קוהוט, ובהשלכותיו על הבנתנו מושגי יסוד כגון: העצמי והנרקיסיזם כציר התפתחות (ולא כפאזה), טרנספרנס נרקיסיסטי לעומת טרנספרנס קלאסי, (מירורינג טרנספרנס, ואידאליזציה), אמפתיה בהשוואה לאינטרפרטציה, יחסי זולתעצמי, תפיסת האגרסיה בהשוואה לגישה הקלאסית, המעבר ממודל של אנרגיה דחפית-ביולוגית, למודל של אנרגיה לא מינית, ובעיקר -  ההשלכות של שינויים אלה על תפיסת האדם, והטכניקה הטיפולית, (שהופכת לנוכחות טיפולית). נעסוק  בדוגמאות טיפוליות, ונבחן מקרים לבחינה לאור גישת התיאוריה. (על פי צרכי המשתתפים).

 

חומר הקריאה יתבסס על הספרים: 'כיצד מרפאת האנליזה', ו'פסיכולוגיית העצמי וחקר רוח אדם', שתורגמו לעברית.

 

הקבוצה תיפגש פעם בשבועיים, לשעה וחצי, בשעה - 20:00-20:30  באחד

מערבי השבוע, (בהתאמה עם המשתתפים). המפגשים יתקיימו בביתי, בכפר סבא, משעול אמנון ותמר 3א'. מועד התחלה: מאי . מועד סיום משוער: נובמבר-דצמבר.

 

מחיר פגישה (למשתתף): 75 ₪.  המעוניינים יתקשרו לטל: 09-7428689         או 054-4302298. ניתן גם לפנות למייל: anath.perry@gmail  , ולציין את הימים הנוחים לכם. 

 

אשמח לראותכם,   

 

ולעמוד לרשותכם,

 

ענת פרי (פיאמנטה).

                           

 

 

*פסיכולוגית קלינית, מדריכה בפסיכותרפיה, חברה במכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו, ובאיגוד הישראלי לפסיכולוגיית העצמי וחקר הסובייקטיביות, ומורה בתכנית פסיכולוגיית העצמי והמעשה הטיפולי במסגרת ביה"ס לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב.   

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימי קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.