כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהעמית בעין החורשhttps://www.hebpsy.net/amit
 מאמרים, הרצאות ופורום להורים ולאנשי חינוך (מורים, גננות ועוד) בארץ ובחו"ל בנושאי הורות, ילדים, זוגיות, סבתאות, מערכת החינוך, ארגונים ועוד - מאת הפסיכולוג חיים עמית ובהנחייתו.

ארכיון: פורום "עמית בעין החורש"


רמת אבטחה: פתוח לכולם

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:איילתתאריך:20/8/2010 15:02

נושא:

אחי המתבגר
תוכן:שלום לך עמית! שמי הוא איילת ואני אחותו הגדולה של ליאור.
פנייתי אליך הוא בנוגע לליאור אשר החל לאחרונה (יכול להיות גם לפני...) לחזור הביתה עם ריחות של אלכוהול.
אני בת 23 עוד מעט, אחות בכורה ל4 אחים ומבניהם ליאור הוא הסנדוויץ'. אחיי הקטנים ואני גדלנו בצורה די טובה ברוך ה:' אחי מתחתיי התגייס לא מזמן לחטיבה מובחרת, אני בעז"ה אתחיל ללמוד לימודי תואר ו-2 אחיותיי הקטנות לומדות בחטיבה וביסודי ובעלות הישגים מצויינים.
ליאור בן 16 בעוד מספר חודשים- תמיד התקשה בלימודיו לאחר כמה אבחונים התברר שיש לו הפרעות קשב וריכוז ולכן הישגיו נמוכים מאוד, עקב כך הוא נאלץ להישאר כיתה . במשך השנה האחרונה תמיד דרשנו ממנו ללמוד ואם לא ללמוד לפחות להשאר בכיתה אך את זה גם הוא לא יכל ובזמן השיעור היה קם מסתובב ומפריע למהלך השיעור.
הוא התחבר למספר ילדים בגילו אשר גם הם עם בעיות משמעת והחל לחזור הביתה לאחר ששתה משקאות חריפים ואני לא מבטלת את זה שהוא גם מעשן, החל לדבר בזלזול כלפי כולם, אינו מקשיב ואני ומשפחתי נמצאים במבוי סתום. למרות שאנו מקיימים איתו שיחות כמה וכמה פעמים הוא עדיין לא מקשיב, מבחינתו שום דבר כבר לא מעניין אותו.
אבי כבר הרים ידיים אימי עוד איכשהוא מנסה לא להתייאש ואני יחד איתה, אנחנו נורא מפחדים שזו תהיה התחלה של חיים שייהרסו לתמיד.
הפתרון היחידי שהוא ישהה מעתה והלאה בפנימייה צבאית משום ששום מסגרת לא תקבל אותו עם ציוניו הנמוכים.
אני מבינה ממנו שהוא מרגיש שאף אחד לא אוהב אותו, מרגיש דחוי משום שהוא השונה במשפחה ואני נורא רוצה לעזור לו אבל אני לא יודעת מאיפה להתחיל... תודה! איילת.

תגובות
21/8/2010 09:02
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון