כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהעמית בעין החורשhttps://www.hebpsy.net/amit
 מאמרים, הרצאות ופורום להורים ולאנשי חינוך (מורים, גננות ועוד) בארץ ובחו"ל בנושאי הורות, ילדים, זוגיות, סבתאות, מערכת החינוך, ארגונים ועוד - מאת הפסיכולוג חיים עמית ובהנחייתו.

ארכיון: פורום "עמית בעין החורש"


רמת אבטחה: פתוח לכולם

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:הילהתאריך:4/8/2010 12:55

נושא:

מתעורר עם הצפורים
תוכן:יש לנו תאומים (בת ובן) בני שנה ותשעה חודשים. הבעייה היא עם הבן: לא משנה באיזה שעה נרדם בלילה, הוא תמיד מתעורר מוקדם מאוד בבוקר, עומד במיטה בוכה וצורח ולא נרגע עד שמקבל בקבוק סימילק. אגב, קצת רקע לגבי הבן: הוא מאוד חמוד, שובה נפש ואוהב גם להשתובב, לראות סרטונים לשחק ולצחוק. יחד עם זאת, הוא גם עקשן ומאוד נוטה להעלב ולהתעצבן מכל דבר קטן (תגובות אופיינית שלו לרגשות אלו הן השתטחות על הרצפה, זריקת חפץ, נסיון להרמת יד עלינו, נשיכת אחותו - תלוי במקרה. יש מקרים שבוחר אפילו להמשיך את סצנות ההעלבויות, הסרוב והבכי גם אם בכך מפסיד משהו שרוצה ותוך שאנו מנסים לשכנעו ולפייסו (החלטנו לאחרונה להרפות ולהשאירו בשלו כי אולי הוא מוזן מה"תשומי" סביב הסצנות.
כמובן שעד שמספיקים לתת לו את מקובשו הוא מעיר גם את אחותו שמתחילה לבכות ולצעוק גם היא ומבקשת לאכול מייד . ניסיונותי רק להשכיבם לחזור לישון בלי לתת בקבוק ולהגיד שעדיין לילה וצריך לישון לא ממש צלחו.
התופעה הממושכת הזאת מטרידה אותי ואת בעלי (הילד מעיר אותנו בשעה 5.30, או 5.45 וקשה מאוד לחזור לישון אח"כ. התוצאה היא קיצור קבוע של שעות השינה שלנו.)
אוסיף ואציין שעד לאחרונה נהגנו להוציא אותם מהמיטה שיאכלו בחדר המגורים בישיבה עלינו או בכיסא האוכל ורק אח"כ להחזירם למיטה בתקווה שיירדמו עוד קצת עד שצריך לקום וללכת לגן . בימים האחרונים אני מכינה להם את הבקבוקים ומביאה להם שיאכלו במיטה. יש כאן הקלה חלקית בלבד כי עדיין אנו מתעוררים והדבר מצריך קימה והכנה / הגשה של הבקבוק והשכבתם החוזרת במיטה ממצב עמידה .
אני כמובן מתארת לעצמי וחוששת מהצפוי כשיעברו הילדים למיטות מהן קל יותר לרדת..

תגובות
עם תגובות תורנות : חיים עמית
4/8/2010 23:40
תאריך:
 
5/8/2010 13:43
תאריך:
 
ללא תגובות התניה : חיים עמית
6/8/2010 07:33
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון