כניסה כניסת חברים
חזרה לקהילהעמית בעין החורשhttps://www.hebpsy.net/amit
 מאמרים, הרצאות ופורום להורים ולאנשי חינוך (מורים, גננות ועוד) בארץ ובחו"ל בנושאי הורות, ילדים, זוגיות, סבתאות, מערכת החינוך, ארגונים ועוד - מאת הפסיכולוג חיים עמית ובהנחייתו.

ארכיון: פורום "עמית בעין החורש"


רמת אבטחה: פתוח לכולם

 
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון
מאת:רותתאריך:3/8/2010 16:33

נושא:

שני נושאים:1. ביעותי לילה 2. פחד לישון לבד
תוכן:שלום עמית, ברצוני להתייעץ איתך לגבי שני נושאים האחד- בני בן החמש סבל בעבר מביעותי לילה משך תקופה ארוכה, בעבר הבחנו שזה קורה לו כשאינו ישן מספיק במהלך היום והלילה, קרי אם לא היה ישן צהריים והלך לישון מאוחר בערב. במהלך השנה האחרונה, מאז היכנסו לגן עיריה הרי שאינו ישן צהריים והואיל והקפדנו על השנתו בשעה שמונה -שמונה וחצי בערב והיה ישן 9-10 שעות בלילה הרי שהתופעה נעלמה לחלוטין. בשבוע האחרון התופעה חזרה מספר פעמים לזמן קצר, אך עדיין מאד הופתענו ואיננו מבינים את פשרה. למיטב ידיעתי ברגע שהתופעה נעלמת היא לא אמורה לחזור. בשבוע האחרון אמנם יישן מעט יחסית בשל אירועים שהיו אך זה קרה לו מספר פעמים במהלך השנה ועדיין לא היו הביעותים. מה דעתך על כך?
נושא שני שברצוני להתייעץ איתך קשור לבני בן השלוש, כשהולך לישון בלילה מבקש שנשב לידו עד שיירדם, לעיתים אנחנו יושבים ולעיתים אנו אומרים לו שהוא כבר גדול ויכול לישון לבד. לאחרונה מתעקש שנשב לידו ובוכה בקולי קולות שהוא "פוחד", אני מסבירה לו שאין לו ממה לפחד הואיל ואחיו ישן איתו בחדר ואמא נמצאת בביית, אך עדיין בשלו ממשיך לבכות ולטעון שפוחד "מהחדר,, מה דעתך, האם להתעקש איתו שיישן לבד על אף פחדו או להבין אותו בפחדו ולשבת לידו תקופת מה עד שזה יחלוף, אודה לתשובותיך.

תגובות
ללא תגובות גדול וקטן : חיים עמית
3/8/2010 23:58
תאריך:
 עבור לאשכול הדיון הקודם לאשכול הקודם | עבור לאשכול הדיון הבא לאשכול הבא | חזרה לפורום חזרה לארכיון