אוגדן הדרכה

ניהול שוטף

קבלת מצטרפים לפורום

...
תאריך פרסום: 13/5/2009

אופן קליטת חברים בפורום "למורשים"

בפורומים "למורשים" בהם המנהל\ת אחראים להכנסת חברים חדשים, קיימת חשיבות לתכנון וניסוח מראש של אופן קליטת חברים חדשים בפורום. ישנן מספר אפשרויות לעשות זאת:

א. גיבוש רשימת חברים ראשונית לפני פתיחת הפורום – כחלק מן השיווק הראשוני של הפורום, ניתן לפרסם את מועד פתיחתו וכשבועיים לפני

כן לפתוח בפני חברי הקהילה המקצועית את האפשרות להרשם לפעילות בו. באופן זה, אנו יוצרים בקרב הנרשמים ציפייה לקראת פתיחת הפורום ואופי "חגיגי" להשקתו. כמו כן, הנכנסים הראשונים לפורום נפגשים בקבוצת אנשים בעלי עניין או מכנה משותף ולא ל"חדר ריק" אשר מתמלא טיפין טיפין.

ב. קליטה שוטפת של נרשמים – הכנסת נרשמים שמצויים ברשימת ההמתנה באופן שוטף ולפי פניות המנהל (פעם-פעמיים בשבוע למשל), ללא תלות במספר הנרשמים או במועד מסויים.

ג.  קליטת נרשמים בקבוצות – בפורומים אליהם נרשמים אנשים רבים, הכנסת חברים חדשים בזרם מתמשך וקטן יכולה להוסיף עודף עבודה מנהל\ת וכן להפריע לעתים פעילות הפורום השוטפת. במקרים אלה ניתן לקלוט חברים חדשים בפורום כל אימת שמתקבצת קבוצת ממתינים בגודל מינימאלי (למשל, עשרה איש). יש לעדכן מדיניות זו בכללי ההשתתפות ועל פי הצורך את החברים ברשימת ההמתנה (באמצעות הפונקציה "שלח דואר לכל הממתינים" שבכלי הניהול העומדים לרשותכם, ראו הסבר בהמשך). 

ד. קליטת נרשמים במועדים קצובים – מאותן סיבות המצויינות מעלה ניתן לקלוט חברים חדשים בפורום על בסיס לוח זמנים (למשל פעם בחודש, פעם בשבועיים וכד'). בהתאם, יש לעדכן מדיניות זו בכללי ההשתתפות ועל פי הצורך את החברים ברשימת ההמתנה.

 

 

אופי קליטת החברים החדשים – על פי אופיים של הפורומים ניתן לקדם את פני את החברים החדשים המצטרפים לפעילות במספר דרכים:

א. הכנסה "שקטה" - של החברים החדשים ללא התייחסות מיוחדת לעצם כניסתם לפורום או לכתיבה ראשונה בו מה שמאפשר בחירה של אותם חברים חדשים בדרך בה יבחרו להציג עצמם ולפעול בפורום.

ב. הכנסה "שקטה" והתייחסות לכתיבה ראשונה - הכנסה שקטה של החברים החדשים ללא התייחסות לעצם כניסתם אולם עם התייחסות לפעם הראשונה בה הם בוחרים להשתתף באופן פעיל בפורום ומפרסמים בו הודעה. דבר זה עשוי לעודד חברים חדשים עם פרסום הודעתם הראשונה ולהגביר אצלם תחושת היכרות והכלה בפורום החדש.

ג.ברכה קצרה - עם כניסת החברים החדשים, מה שמאפשר לחברי הפורום הותיקים להתעדכן בזהות המצטרפים החדשים, להצטרף לברכות במידה והם רוצים בכך, או מכירים את חברי הקהילה המצטרפים לפעילות. ברכה כזו יכולה להוות מעין "פלטפורמה" מאפשרת גם לחברים חדשים לומר מילים ראשונות בפורום.

ד. ברכה מפורטת - עם הכניסה לפורום, הכוללת את הצגתו בפניהם והזמנה להצגה עצמית שלהם בפני חברי הפורום, סוג הכנסה זה מתאים יותר לפורומים קטנים יחסית או בעלי אופי אישי.

 

תגובות

הוספת תגובה

אין עדיין תגובות למאמר זה.

צרו קשר

מוזמנים ליצור עימנו קשר.


×Avatar
זכור אותי
שכחת את הסיסמא? הקלידו אימייל ולחצו כאן
הסיסמא תשלח לתיבת הדוא"ל שלך.