לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
12
פברואר

לנצח את המסך - גישות, שיטות וכלים להתמודדות עם התמכרות של ילדים ובני נוער למסכים ולמשחקי מחשב באינטרנט

12/2/2019 | פורסם על ידי אמציה כהן

כנס (יום עיון) - לנצח את המסך
גישות, שיטות וכלים להתמודדות עם התמכרות של ילדים ובני נוער למסכים ולמשחקי מחשב באינטרנט
Internet Addiction Disorder (IAD)

יום ג, 12.2.2019, ז' באדר א' התשע"ט, אודיטוריום בית סוראסקי, המרכז הרפואי תל השומר
מנחה - יגאל שרון


תכנית הכנס

14:00-15:00 - התכנסות, הרשמה וכיבוד קל


15:00-15:15 פתיחה והנחייה
מנחה - יגאל שרון


15:15-16:00 להרגיש - להבין - לפעול - כלים אימוניים להורה בעידן הרשתות החברתיות

פעם למדו הילדים את כישורי החיים ברחוב ובשכונה. הם למדו שם שיתוף פעולה, מנהיגות, חמלה, אמפתיה ואיך להיות חברים. כיום, מגרש המשחקים עובר בהדרגה לעולם הווירטואלי והרשתות החברתיות מחליפות את השיח האנושי. ההרצאה תתמקד בתפקיד החשוב שיש להורים בפיתוח כישורים רגשיים וחברתיים של ילדיהם במסגרת התא המשפחתי. בהרצאה תקבלו כלים אימוניים בשיטה לאימון רגשי קוגניטיבי (.E.C.C) אשר הוכחה מחקרית כמניבה תוצאות חיוביות עבור ההורים וילדיהם.

מרצה - ד"ר מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן, מייסדת גף לקויות למידה במשרד החינוך, מפתחת השיטה לאימון הורים ומחברת הספרים "ההורה כמאמן", ו"המדריך לאימון הורים".


16:00-16:45 ממשק מוח-סביבה בילדים: על הקשר בין התפתחות המוח ובין חשיפה למסך ולשיח בילדים

ההרצאה תתמקד במוח המתפתח בילדים בעלי התפתחות שפה וקריאה תקינה ולקויה. מה הם המרכיבים הסביבתיים שיכולים לסייע? האם מסך ושיח חד הם, וכיצד חשיפה בגילאים צעירים משפיעה על גיוס רשתות מוחיות הקשורות לשפה ולקשב?

מרצה - ד"ר ציפי הורוביץ-קראוס, ראש המרכז לדימות מוחי בילדים, הטכניון, וראש התוכנית המחקרית של המרכז לאוריינות ולקריאה בבית החולים לילדים בסיסנטי, אוהיו, ארה"ב.


16:45-17:15 הפסקה וכיבוד קל


17:15-18:00 בין העולמות - מדריך המטפל לגלקסיה שמאחורי המסך

בהרצאה נסקור בקצרה את הפלטפורמות האינטרנטיות המובילות ונבין היכן מבלים ילדים שעות על גבי שעות - כולל משחקים כמו פורטנייט, מדיות חברתיות כמו אינסטגרם וכד'. נדון בהבדלים בין העולם הפיזי ובין העולם המקוון תוך דגש על ממד הזמן והמהירות, ועל העדר גבולות גם בהתנהגות. נבחן ממתי השימוש באינטרנט נחשב מופרז, ונסקור פתרונות וכלים להתמודדות. ניגע בשאלה המרתקת של פרטיות ואובדן פרטיות בעולם מקוון ומהן ההשלכות בנוגע לבטיחות ופגיעות, ונקבל כלים להתנהלות חברתית חכמה ברשת.

מרצה - אורנה היילינגר, מנהלת נטיקה - כלים להתנהלות חברתית ברשת, באיגוד האינטרנט הישראלי, מייסדת ומובילה את קהילת מומחי הרשת, מנהלת מיזם "רשת בטוחה" של קרן ילדים ונוער בסיכון בביטוח לאומי. מרצה במסגרות שונות על עולם הרשת.


18:00-18:45 השגחה הורית בעידן הדיגיטלי:
תכנית הדרכה ממוקדת להורים שילדיהם מכורים למסכים

בהרצאה נציג את ההמשגה הקלינית ל"שימוש בעייתי באינטרנט" בקרב ילדים ומתבגרים ונסקור פרוטוקול להתערבות בקרב הורים לילדים המציגים דפוסי שימוש בעייתי ברשת. נכיר את גישת ההשגחה ההורית באינטרנט המדריכה כיצד לייצר דיאלוג פתוח עם ילדים על מסכים תוך שימת לב לרמת הסיכון שהילדים נמצאים בה, ולהתאים את מעורבותם של ההורים לרמות הסיכון המשתנות. כמו כן נפרוש את העקרונות המרכזיים למטפלים בהורים של ילדים ובני נוער כדי לייצר סביבה דיגיטלית בטוחה.

מרצה - ירון סלע, פסיכולוג בהתמחות קלינית. דוקטורנט לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב בהנחייתו של פרופ' חיים עומר. במסגרת הדוקטורט פיתח ובחן פרוטוקול הדרכת הורים לילדים ולמתבגרים הסובלים משימוש בעייתי במסכים. בעל קליניקה פרטית לטיפול ואבחון בני נוער, הורים ומבוגרים. מתמחה בטיפול פרטני ומשפחתי בהתמכרויות למסכים ובהפרעות נלוות.


18:45-19:00 הפסקה וכיבוד קל


19:00-19:45 כלים לטיפול בהתמכרויות ושינוי הרגלים, מעולם הפסיכולוגיה הקוגניטיבית

בהרצאה נציג את חמש האג'נדות של קרייטלר שכל מתמכר מחזיק בהן באופן שהקונפליקט ביניהן משמר את ההרגל; נגלה כלים בסיסיים לזיהוי ולשינוי של האג'נדות הללו ככלי מרכזי לריפוי; נציג כלים לזיהוי ולשינוי האמונות של מתמכרים, על פי אהרון בק; ונקבל טכניקות בסיסיות לזיהוי האמביוולנטיות של מטופלים בהתמכרות לתוצאת הטיפול, ולבניית מוטיבציה לשינוי, על פי הגישה המוטיבציונית.

מרצה - יגאל שרון, מנהל ומרצה בתכנית להכשרת מטפלים קוגניטיביים התנהגותיים בעצימות נמוכה LICBT במכללה האקדמית וינגייט, חוקר, מטפל ומפתח שיטות טיפול מתקדמות ב-CBT, יזם של MOODIFY, סטארטאפ בתחום ה-CBT המפתח אלגוריתמים טיפוליים כגון ARTIFICIAL EMPATHY, מדריך סטודנטים ומטפלים בשיטת TEAM CBT

לפרטים ולהרשמה התקשרו 052-8087052, או היכנסו לאתר - אמציה הוצאת ספרים
נשמח לשמוע מכם!

תגיות: