לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
19
אוגוסט

סדנא עם דיויד אפסטון על עבודה נרטיבית עם אנורקסיה בולימיה

20/8/2007 - 19/8/2007 | פורסם על ידי ישי שליף

מרכז קסם בניהולו של ישי שליף והמרכז הירושלמי לטיפול נרטיבי בניהולה של חנה רחל פרומין
בשיתוף עמותת שחף שמחים לארח את דיויד אפסטון (שותפו של מייקל ווייט ביצירת הטיפול הנרטיבי) מנהל שותף של המרכז לטיפול משפחתי באוקלנד ניו זילנד, שינחה סדנא בת יומיים (באנגלית) ביום ראשון ושני 19-20 לאוגוסט 2007 ה'- ו' אלול תשס", ב"נאות אפעל" ברמת אפעל
(רחוב היסמין 1 רמת אפעל)

גילוי וחשיפת "אנורקסיה/בולימיה" ומענה לה
Finding Anorexia/Bulimia out and Speaking Back

סדנא זו תציג גישה נרטיבית להתמודדות עם אנורקסיה ובולימיה מעמדה של "אנטי אנורקסיה אנטי בולימיה". הגישה תוצג באמצעות בחינה של מסמכים מ"ארכיון ההתנגדות" כגון: הצהרות, ויכוחים, שיכתובים וקלטות וידאו של ראיונות. המטרה המרכזית של בחינה זו תהיה לספר את ההיסטוריה של חשיפת האנורקסיה והכרה באלו (נשים ובנות שסבלו מאנורקסיה/בולמיה) שחקרו ביחד איתו את הסיפור הזה.
הגישה של "אנטי אנורקסיה ואנטי בולימיה" הוסברה באריכות בספרם של מייזל, אפסטון ובורדן "נגיסת היד שמרעיבה אותך: השראה להתנגדות לאנורקסיה/בולימיה" (הוצאת נורטון 2004). היא נחקרה במשותף ב-18 שנים האחרונות ע"י דיויד ושותפיו. הגישה הזו היא הפעם הראשונה שהתייחסות לסבל חברתי זה באה מ"מבפנים", קרי, מתוך חוויותיהם של הסובלים מאנורקסיה/בולימיה. חלק מחקר משותף זה מופיע ב"ארכיון ההתנגדות – אנטי אנורקסיה ואנטי בולימיה" אותו ניתן למצוא באתר: www.narrativeapproaches.com.
"אנטי אנורקסיה ואנטי בולימיה" מניחה שאנורקסיה/בולימיה היא כיבוש מוסרי של נשים (גברים) צעירים וממקמת אותה כמתרחשת במרחב בין השיח החברתי-תרבותי לבין ההבניה של הזהות.
אמילי בת ה-14 כותבת: "אנורקסיה אמרה: אני אהיה הכישורים שלך, אני אהיה ההישגים שלך, אני אהיה המעלות שלך, אני אשיג לך הערכה, אני אשיג לך הכרה."
בניגוד לשכנועים והבטחות אלו, אנורקסיה הופכת את חייהם של אנשים צעירים לעינוי של גופם, מוחם ורוחם. הם מגיעים למידה כזו של סבל שהדרך היחידה שהם מכירים לברוח ממנו היא להיכנע.
"אנטי אנורקסיה ואנטי בולימיה" מערערת מוסרית על קביעות אלו על ידי בחינת "הכוח הממשמע", מושג שטבע הפילוסוף מישל פוקו. "כוח" זה פועל במיטבו כאשר הוא בלתי נראה. "אנטי אנורקסיה ואנטי בולימיה" מנסה ליצר "קול נגדי" שראשית חושף את אנורקסיה, אח"כ מוחה נגדו ולבסוף מסרב לכיבוש מוסרי זה.
אמילי כותבת: "אנורקסיה תמשיך לאנוס אותך למשך כל חייך אם את לא נלחמת נגדה. אנורקסיה אונסת אותך פעם אחר פעם אם את לא נוהגת לפי הכללים ואומרת לך תמיד שזה אשמתך. אנורקסיה משקרת לך. כל פעם שאת פורצת לחופשי ומתחילה להאבק, אנורקסיה אונסת אותך כדי להעניש אותך. אז היא אומרת לך שאת עשית זאת לעצמך, והחלק הכי גרוע שאני האמנתי לה. אף פעם אל תאמינו לאנורקסיה, אף פעם, אף פעם, אף פעם, אל תאמינו לאף מילה שאנורקסיה אומרת... אנורקסיה משקרת שהיא תעשה אותך חזקה, בלתי פגיעה, ובעלת עוצמה... לסרב לאנורקסיה זה מה שיעשה אותך באמת חזקה. להיות אמילי זה מה שיעשה אותי חזקה. להיות אנורקסיה זה קל, אבל אף אחד אחר לא יכול להיות אני. אני חייבת להיות אמיצה. להיות אמילי."

הספר מומלץ לקריאה וניתן יהיה לרכישה בסדנא
Biting The Hand That Starves You: Inspiring Resistance to Anorexia/Bulimia (2004), written by: Maisel, R., Epston, D., and Borden, A. WWNorton.
ניתן לצפות בסקירה של הספר באתר:
http://www2.wwnorton.co.../703371.html
דיויד אפסטון בוגר האוניברסיטאות של אוקלנד, בריטיש קולומביה, אדינבורו ווורוויק. הוא מנהל שותף של המרכז לטיפול משפחתי באוקלנד ניו זילנד. הוא מרצה במספר אוניברסיטאות בארה"ב וניו-זילנד. יחד עם ידידו מייקל ווייט מאוסטרליה הוא ייסד את הטיפול הנרטיבי וכתב ופרסם רבות בנושא. יחד עם מייקל ווייט כתב את: "Narrative Means to Therapeutic Ends" שתורגם ל-9 שפות, יחד עם פרימן ולובוביץ כתב את: "Playful Approaches to Serious Problems: Narrative therapy with children and their families.", ויחד עם מונק, ווינסלייד וקרוקט כתב את: "Narrative Therapy in Action: Archeology of hope". הוענק לו תואר דוקטור לכבוד ותואר מיוחד של תרומה מיוחדת לטיפול משפחתי על ידי הג'ורנל לטיפול משפחתי של אוסטרליה וניו זילנד וב-2007 על ידי האקדמיה לטיפול משפחתי ((AFTA. הוא מלמד ומציג בכנסים ואוניברסיטאות ברחבי העולם מאז 1989.
היום הראשון של הסדנא יהיה פתוח.
היום השני יהיה מוגבל ל- 50 משתתפים ויתמקד בהתנסות בגישה זו. המקומות ישמרו לפי סדר קבלת טופסי ההרשמה.
התשלום כולל כיבוד קל וארוחת צהריים קלה.

טופס הרשמה
הרשמה מוקדמת – עד 15 ליוני הרשמה מאוחרת – אחרי ה-15 ליוני
יום א' 19 אוגוסט 2007 335 370
יום ב' 20 לאוגוסט 2007 450 500

חלק מההכנסות יוקדש לעמותת שחף לסבסוד טיפולים

אנא רשמו את המחאה עבור ישי שליף – למוטב בלבד.
באם אתם נרשמים גם ליום השני נא לרשום המחאה נוספת בנפרד.
כתובת למשלוח ההמחאה: ישי שליף
רחוב ששת הימים 36
ירושלים 97804
במקרה של ביטול עד ה-15 ליולי יוחזר הסכום בניכוי 75 ₪ דמי הרשמה
לאחר מכן לא יתאפשרו ביטולים.

אני מבקש להרשם ליום ראשון ה-19 לאוגוסט ומצורפת בזאת המחאה על סך _________
אני מבקש להרשם ליום שני ה-20 לאוגוסט ומצורפת בזאת המחאה על סך ___________

פרטים אישיים
שם: __________________________________
כתובת: __________________________________
מספר טלפון: __________________________________
מספר טלפון נייד: __________________________________
כתובת אלקטרונית: __________________________________
מקצוע: __________________________________



לפרטים ניתן לפנות:
ישי שליף 050-4101909
חנה רחל פרומין (באנגלית) 054-4799441