לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
להוציא חיים מן הגשם

להוציא חיים מן הגשם

עלון פסיכולוגיה עברית | 2/11/2014 | הרשמו כמנויים

גשם בא. רטוב ואפור. מעורר בלובשי החולצות הקצרות, האוחזים במטריות, שלל תחושות - חמימות של תוך אל מול החוץ הקר, או בדידות נוקבת. התכנסות אל מה שיש או בחינה של מה שאין, התרגשות של שינוי ושלולית מזדמנת. (ואולי יצנן הגשם גם את העיר הקדושה הבוערת?). כשהטיפות מתדפקות על חלונכם בעודכם ספונים בבית, אתם מוזמנים לעיין בחומרים המעניינים שעלו השבוע לאתר:

מי שאחז מימיו ספר של ביון בידיו, יודע שקריאת כתביו כרוכה באתגר ודורשת מאמץ, ידע מקדים ועומק. בכנס ההשקה לתוכנית ללימודים מתקדמים 'לקרוא את ביון', קראו המרצים בביון - התאורטיקן, המטפל והאדם - קריאה שהיא מעשה יצירה בפני עצמו. רני לוי כותב על הניסיון להבין את הבנתנו, לחשוב במקומות בהם החשיבה נהרסת, ולחבור למטופל דרך פעולות יצירתיות של נפש המטפל. בסוף הסקירה מוגשת רשימת עצות קצרה לקורא המתחיל בכתביו של ביון.מומלץ בהחלט. לא מזמן אישרה ועדת השרים לחקיקה תיקון לחוק החולה הנוטה למות שכותרתה 'מוות במרשם רופא'. במאמר חריף מבקש ד"ר ישראל אורון (אוסטריי) לפרוש את הפן הפסיכולוגי של סוגית 'המתת החסד' ולתהות האמנם מכאובי הגוף הם אלה המביאים את החולה הסופני לבקש את מותו, ובמה שונה זו ממקרים אחרים בהם מבקש אדם לשים קץ לחייו?. מה דעתכם? מוזמנים מאד להביע את דעתכם בתגובות. אורנית ברגר עוסקת במאמרה בשימוש במשחקי מחשב בטיפול פסיכולוגי בילדים - המחקר בתחום מצומצם, והנטייה של מטפלים רבים היא לחשוש משילובם של משחקי המחשב כחלק מארסנל המשחקים בטיפול, אך האם משחק המחשב הוא כלי יעיל ליצירת קשר טיפולי, בניית אמון ואפילו קרקע פוריה לעיסוק בחומרי הנפש? תאור מקרה מעניין בו משחק מחשב 'הניע' טיפול תקוע בילד בן עשר שהוצא מביתו, מובא במאמר.

ב'פסיכובלוגיה' - רות נצר ביקרה בשתי תערוכות במוזיאון תל אביב ונהנתה מאמנות שעניינה אינו אסתטיקה, אלא החיים הממשייםפרופ' עמיה ליבליך מספרת בכנות מיוחדת על חוויה אישית ומפעימה שעברה כשהשתתפה בסדנת מדיטציה בהנחייה בתה, מתי ליבליךאיילת וידר-כהן בפוסט קצר ונוגה, כותבת על ולסבתא. ועם חתימת אוקטובר, שיר קצר של חנה הופמן שיוצאת למסע גניבות אחרון לפני החורףכמה מרוויחים אנשי ונשות טיפול ביחס לפחחים? וכיצד הגיבו סטודנטים להטיות בבחינת המתאם האחרונה? - על כך תוכלו לקרוא בבלוג 'שפיות זמנית'. בבלוג 'בכיכר העיר' המיועד לניירות עמדה וגילויי דעת של ארגונים וקבוצות מקצועיות שונות בנושאים אקטואלים, מפרסמת קבוצת פסיכולוגים גילויי דעת כנגד גילוי הדעת של 47 האקדמאים בסוגיית הזיכרון המודחק וגילוי העריות. מה דעתכם בעניין? מוזמנים להגיב.


- פרסומת -

אירוחו של ד"ר בן שחר שעסק ב'טיפול ממוקד רגשות' בפורום 'שיחות על פסיכותרפיה תשע"ה' יסתיים הערב. תודה לד"ר שחר, למארחים ד"ר עופר מאורר וד"ר מיכל שטיינברג טז וכמובן למשתתפים - פעילים וצופים. נשמח לראותכם במפגש הבא. עדכונים בהמשך.

ולסיום - עם פתיחתה של השנה האקדמית אנו מברכים את המרצים סטודנטים לתארים השונים במקצועות הטיפוליים והמחקריים הרלוונטיים. בהזדמנות זו - נשמח להזכיר  - מרצים, דוקטורנטים, מאסטרנטים וכותבי סמינריונים - אם עמלתם על עבודה מעניינת בתחום הפסיכולוגיה והטיפול ואתם מעוניינים לחלוק את רעיונותכם עם אנשי מקצוע אחרים , אתם מוזמנים לשלוח אלינו מאמר המתבסס על העבודה.

"עץ מתהלך לו בגשם,

נחפז על פנינו באפור השוצף.

יש לו משימה - להוציא חיים מן הגשם..."

(מתוך 'העץ והרקיע', תומס טרנסטורמר, כל השירים, הוצאת קשב לשירה, משוודית: גלית חזן-רוקם).

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
קרן ירושלמי
קרן ירושלמי
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
ענת פישמן
ענת פישמן
יועצת חינוכית
מטפלת זוגית ומשפחתית
שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
הילה זלמנוביץ'
הילה זלמנוביץ'
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
דנה אברמוביץ'
דנה אברמוביץ'
תזונאית-דיאטנית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
נוריאל דוידי זר
נוריאל דוידי זר
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אלי אייזנר
אלי אייזנר
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

עוד לפני שנשמעות המילים הראשונות של ילד, מתמלא המרחב שלו בתנועה. תנועה שמכוון הקצב הייחודי של כל אחד,...
עם דעיכתם של נרות חנוכה, הגיח לו סוף כל סוף קצת חורף למקומותינו. בין שוטף או מלטף, מרווה שדות צמאים או...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.