לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ומשירת העשבים נעשה ניגון

ומשירת העשבים נעשה ניגון

עלון פסיכולוגיה עברית | 1/11/2013 | הרשמו כמנויים

בין שלל החומרים המקצועיים שרואים אור באתרנו מדי שבוע, שזורים מדי פעם, מאמרים או טורי דעה המזמינים אתכם לדיון. אנחנו מאמינים בכוחה של קהילה, גם אם וירטואלית, לייצר שיח משמעותי בו יתבררו דעות שונות ויחקרו זוויות מגוונות של סוגיות המעסיקות את כולנו כאנשי טיפול. השבוע עלו טקסטים מעין אלה לאתר, ואנחנו מזמינים אתכם להגיב אליהם - בין אם בחלק התגובות שבסוף כל טקסט, ובין אם בטור תגובה או מאמר משלכם:

מסמך השינויים בלימודי הליבה ובדרישות ההתמחות הקלינית שפורסם לאחרונה על ידי הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית, עורר מאחורי הקלעים דיונים סוערים בקרב חלק מאנשי השדה. רפאל יונתן לאוס, מתמחה בפסיכולוגיה קלינית, קרא את המסמך וראה בו נקודת ציון נוספת ב 'מלחמה' הניטשת בשדה הקליני בין הגישה הדינמאית לזו הקוגניטיבית- התנהגותית.  בטור דעה נוקד וכואב לפרקים, מצביע יונתן לאוס על סעיפי המסמך מהם נשקפת, לדעתו, מגמה כללית של פגיעה בלגיטימיות הטיפול וההכשרה הדינאמית במערכת הציבורית ובסיום תוהה האם הפרדה מובנית בין שתי הגישות ויצירת התמחויות נפרדות היא הפתרון הנכון. מה דעתכם?

הפסיכותרפיסטית הגופנית שירלי כהן מבקשת להעלות לדיון סוגיה שהאקטואליות שלה לא תלויה במסמך זה או אחר ורלוונטית לכל מטפל באשר הוא - בתור אישה 'מזרחית' וכהת עור, היא תוהה מה קורה בחדר הטיפולים כאשר בחדר נוכחים הבדלים בין מטפל למטופל בצבע העור, בזהות, בקבוצת השייכות, בהזדהויות ובהזדהויות ההשלכתיות? כהן מזמינה את הקהילה הטיפולית לדון בשאלות אלה דרך שתי הצגות מקרה: האחת שלה כמטפלת "לבנה" והשניה שלה כמטופלת "שחורה".

אורית קלפיש כהן במאמר מעמיק, מתארת מפגש בו הדריכה מטפל צעיר שחש כי הטיפול 'נתקע' ומשרטטת באופן חי את הרטט העדין של ההדהוד הגופני וההנכחה הגופנית המשולשת -מדריכה-מודרך-מטופלת - בעזרת השימוש במטאפורות ציוריות. מומלץ ומחכים לא רק לעוסקים בתרפיית גוף-נפש.


- פרסומת -

ובינתיים, במרחב ה'פסיכובלוגי' שלנו ממשיכים ה'בלוגרים' להתכתב עם מדיות תרבותיות שונות -

אסתר פלד זפזפה לערוץ 8 , גילתה שהאמריקאים מצאו את הגן המנבא פסיכופתיה ונבהלה מהמדיקליזציה של המוסר והמטריאליזציה של הנפש. האם יבוא יום שבתי הסוהר יחוסלו וכל העבריינים יגיעו למחלקות הפסיכיאטריות? טור קולח ומומלץ. גיא פרל המטפל המשורר מקדיש את הרשימה החדשה שלו לספר הילדים החדש של המשוררת טל ניצן 'בארץ אחרת', וכותב על הגירה ושפה שבורה. וזהירות - ספוילר: רות נצר ממשיכה לצפות בסרטים חדשים בקולנוע ולבחון את האופן בו הקולנוע מטפל בנו, או במקרה של הסרט הנוכחי-  לא מטפל בנו. נצר צפתה בסרט 'ההצעה הטובה ביותר' והתאכזבה מביזוי המקצוע הטיפולי וביזוי נפש האדם כפי שהם מוצגים בסרט.

נסיים באזכור של במה נוספת לדעות ותגובות - במסגרת  הבלוג 'בכיכר העיר' מוזמנים  איגודים מקצועיים, קבוצות , עמותות וארגונים לפרסם מסמכי עמדה ודעה רשמיים בנושאים מקצועיים ואקטואליים במטרה, להעלותם למודעות ולהביא לדיון ביחס אליהם. מסמכים מתאימים יש לשלוח למייל: hebpsy.content@gmail.com תחת הכותרת 'לכיכר העיר'.

שבת שלום!

"דע לך

שכל רועה ורועה

יש לו ניגון מיוחד

משלו

דע לך

שכל עשב ועשב

יש לו שירה מיוחדת

משלו

ומשירת העשבים

נעשה ניגון

של רועה"

(מילים: רבי נחמן מברסלב ונעמי שמר, לחן: נעמי שמר)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
נויה כהן צמח מרדכי
נויה כהן צמח מרדכי
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, חולון והסביבה
חגית זריף
חגית זריף
חברה ביה"ת
תל אביב והמרכז
יעל מרקוביץ
יעל מרקוביץ
פסיכולוגית
מרב אייזן
מרב אייזן
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אורי לבוא ורדינון
אורי לבוא ורדינון
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
יעל קרן-צבי
יעל קרן-צבי
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.