לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
הקוסם השוטה והקיסרית / רות נצרהקוסם השוטה והקיסרית / רות נצר

הקוסם השוטה והקיסרית / רות נצר

ספרים | 3/4/2008 | 14,328

הספר חוקר את המשמעות הפילוסופית, הפסיכולוגית והרוחנית של מערכת הטארוט. ענייננו כאן אינו בשימוש המקובל בטארוט למאגיה ולניבוי, אלא לייעוץ בדילמות עכשוויות, לפיתוח דיאלוג... המשך

 

מה הסיפור? על התפתחות היכולת הנרטיבית

 

רות נצר

הקוסם השוטה והקיסרית

קלפי הטארוט במעגל החיים ובתרפיה

הוצאת מודן

 

 

הספר חוקר את המשמעות הפילוסופית, הפסיכולוגית והרוחנית של מערכת הטארוט. ענייננו כאן אינו בשימוש המקובל בטארוט למאגיה ולניבוי, אלא לייעוץ בדילמות עכשוויות, לפיתוח דיאלוג עצמי ומודעות עצמית. הבנתו של יונג את הנפש עומדת בבסיס הספר הזה: לפי העיקרון הפסיכולוגי, כל תשובה הניתנת על סמך הסתכלות בקלפי הטארוט היא השלכה של עולמנו הלא-מודע אל הקלף, כך שהוא כעין מראה מעמיקה ראות, שבאמצעותה אנחנו משוחחים עם עצמנו הפנימי ביותר המנחה אותנו. לפי העיקרון הסינכרוני, קלף שנבחר מתוך ערימת קלפים הפוכים הגיע אלינו לא במקרה, והוא מתאים לנו ברגע זה, מאחר שקיים קשר סמוי בין העולם הפנימי לחיצוני, המאפשר לקלף המתאים להיבחר באותו רגע.

 

 

 

קלפי הטארוט המשמשים כאן נקראים ''חפיסת ריידר-וויט''. טארוט זה הוא הטוב ביותר לביטוי סמלי-פסיכולוגי של נפש האדם. סיפורי הקלפים מבוססים על סמלי האלכימיה ביחד עם סמלי תרבויות רבות, כולל משמעויות ביהדות ובקבלה. הטארוט מתגלה כמערכת של חידות שעלינו לפענח בעוד אנו מפענחים את עצמנו. חידות אלה הוצפנו עבורנו בקלפים שהתחזו לקלפי משחק וניבוי והתגלו כמסָרים של מוּדעוּת, המועברים אלינו מהעבר הרחוק של האנושות. מערכת סמלי הטארוט נועדה לקשר אותנו עם הכוחות הסמויים שבתוכנו. הטארוט מתגלה לנו לא רק כמערכת של קלפים שונים שלכל אחד יש משמעות משלו, אלא כמערכת שמתארת לפי רצף קלפים את מסעה של הנפש לקראת מימושה: את מסע הגיבור, את מסע הגיבורה ואת מסע העצמי.  


- פרסומת -

 

 

 

הספר מהווה תרומה נוספת לספרות היונגיאנית בעברית; הוא מרחיב את התובנות סביב פרשנות סובייקטיבית ואובייקטיבית, סינכרוניות, ארכיטיפים ייחודיים לטארוט וסביב מקומו של הטארוט בתהליכי התפתחות התודעה הקולקטיבית כיום. התרומה העיקרית היא בהרחבת ההיכרות עם מגוון רחב של ארכיטיפים שפועלים בנפשנו ובהעמקת ההבנה של המסע אל העצמי והאינדבידואציה.  הספר מאפשר היכרות חווייתית של הקלפים, שפתוחים לכל המבקש אותם, ומהווה תרומה נוספת למסע הפנימי של הקורא. הפרק האחרון מדגים שימוש בטארוט בדיאלוג עם המטופל ככלי נוסף בפסיכוטרפיה ובהדרכת מטפלים.

 

 

 

משמעות מיוחדת יש לטארוט כיום, בעידן של התעניינות בגילוי הידע הנסתר. עוד מיוחדת כיום משמעות הטארוט, הקדם-פמיניסטי כשלעצמו, במקום הייחודי שהוא מעניק למסע הגיבורה, לעיקרון הנשי ולאישה בכלל. הספר מיועד לאוהבי טארוט, לעוסקים בפסיכותרפיה, למדריכיהם, לאוהבי סמלי האלכימיה, לאוהבי תורת יונג, לאוהבי סמלים, מיתוסים ואגדות, לשוחרי דמיון ויצירה, לשוחרי ההתפתחות הנפשית והרוחנית של האנושות ושל היחיד, לשוחרי המוּדעוּת, לאנשי העידן החדש, וכן לחוקרי הקשר בין המיתולוגיה הדת והפסיכולוגיה.

 

  

 

רות נצר היא פסיכולוגית קלינית יונגיאנית, אמנית, מבקרת וחוקרת ספרות ומשוררת. כתבה שמונה ספרי שירה עליהם זכתה בארבעה פרסים ספרותיים. ספרי עיון – ''מסע אל העצמי-אלכימית הנפש'' (מודן. 2004), ובקרוב - ''השלם ושברו'', (2008 כרמל).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחברת וההוצאה לאור:

 

הקוסם השוטה והקיסרית / רות נצר 1  התפתחות התודעה האנושית: בין דחף ההסתרה לבין דחף המודעות

 

הקוסם השוטה והקיסרית / רות נצר 2תוכן העניינים של הספר

 

הקוסם השוטה והקיסרית / רות נצר 3לרכישה ביריד פסיכולוגיה עברית

 

      

 

  

 

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: פילוסופיה מזרחית, פסיכותרפיה יונגיאנית, ספרים
רעות עזרן
רעות עזרן
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
לאנה שוורצמן
לאנה שוורצמן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יובל קובי
יובל קובי
יועץ חינוכי
אילת והערבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
דפנה פלגי לוין
דפנה פלגי לוין
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה
אולגה וישניה
אולגה וישניה
פסיכולוגית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.