לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
לגדול אחרתלגדול אחרת

לגדול אחרת

ספרים | 6/5/2009 | 43,162

"לקות למידה" ו"לקות קשב וריכוז" שייכות לקבוצת הפרעות המקשות על ילדים ומתבגרים בתחומי חיים שונים; ובעיקר כאשר הם נדרשים להשתלב במערכות לימודיות וחברתיות כאחד. למרות היותן... המשך

 

לגדול אחרת / רונית פלוטניק

ד"ר רונית פלוטניק

לגדול אחרת

שפה חדשה להורים ומחנכים

הוצאת יסוד

 

"לקות למידה" ו"לקות קשב וריכוז" שייכות לקבוצת הפרעות המקשות על ילדים ומתבגרים בתחומי חיים שונים; ובעיקר כאשר הם נדרשים להשתלב במערכות לימודיות וחברתיות כאחד. למרות היותן כביכול סמויות מן העין, יוצרות לקויות אלה מצב נפשי-רגשי ייחודי אצל הילד או הנער, שהרי ההתפתחות הרגשית וההתנהגותית אינה תהליך נפרד מן ההתפתחות השכלית שלו.

 

עד כה עסקו הספרות, המחקר והידע בעיקר בתחום הלמידה ומשמעויותיו והזניחו את ההיבטים הנפשיים, ההתנהגותיים, החברתיים והמשפחתיים. יתירה מזאת, הם תוארו כמשניים לתסמונת.

 

בספר זה נבחנת התסמונת בראייה התפתחותית רב-תחומית: מינקות ועד בגרות ובכל תחומי החיים. הספר מעמיד מודל אינטגרטיבי המדגיש את השפעתן של כלל ההפרעות הנוירולוגיות על עולמו הרגשי והחברתי של מי שסובל מלקות זו או אחרת, וכמובן - על הוריו.


- פרסומת -

 

בד בבד עם תיאור התפתחותו השונה של הילד מתואר בתשומת לב מיוחדת "הקול ההורי" של הורים לילדים לקויי למידה קשב וריכוז במהלך גידולם.

 

מתוך הבנת הקושי הרגשי והחברתי כחלק מן הלקות  - דהיינו: מתוך הבנת "השפה הלקותית" - מציעה ד"ר פלוטניק מודלים להתערבות ולסיוע של המבוגרים בסביבתו של הילד: בבית, בבית-הספר ובחברת הילדים. התערבות בדרך זו מאפשרת להורים, למחנכים ולמטפלים לפעול בשפה אחת מתוך הבנת הלקות וללא שיפוט מוטעה של התופעות הגלויות.

 

"הוראה מתקנת חברתית" היא השפה החדשה והאחידה לכולם. הספר מעלה באופן מפורט את העקרונות וההנחיות המעשיות להוראה מתקנת חברתית והורית, ובכלל זה – להוראה מתקנת קבוצתית להקניית מיומנויות חברתיות.

 

ד"ר רונית פלוטניק, פסיכולוגית חינוכית-התפתחותית, היא יועצת בכירה להתפתחות הילד בת.ל.מ – התחנה לטיפול בילד ובמשפחה, ומרצה בסמינר הקיבוצים. הנודע בין ספריה "שנינו ביחד וכל אחד לחוד – ספר הדרכה להורי תאומים בגיל הרך".

לגדול אחרת 1לפניכם פרק המבוא באדיבות המחברת וההוצאה לאור

 

  

 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ליקויי למידה, הדרכה וייעוץ להורים, הפרעת קשב ופעלתנות יתר, ספרים
אילת אמיר ברון
אילת אמיר ברון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דיקלה רוזנבלט גדיש
דיקלה רוזנבלט גדיש
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
דורון ברסלבסקי
דורון ברסלבסקי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
ד"ר עידית שלו
ד"ר עידית שלו
פסיכולוגית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה
סבינה בן נון
סבינה בן נון
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
ד״ר דליה שטרנברג
ד״ר דליה שטרנברג
חברה ביה"ת
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

לימור רייזלימור רייז13/5/2009

קראתי ואמליץ להורים. המבוא מבהיר באופן בהיר ואינטגרטיבי כמה מהסוגיות הקשורות למעגלי ההכלה והמפגש בין ילד, הורה, משפחה מורחבת וסביבה חינוכית (קרי בי"ס) וסביבה תומכת (שפ"ח). התרשמתי מהרחבת המבט על המיסקונספציות (גם שלנו הפסיכולוגים החוטאים לעיתים בעודף אבחון ולצערי מיעוט טיפול). נקודת המבט הרגשית של הילד ואיתו ההורים והסביבה החינוכית חשובה ביותר, בימים שבהם כל פסיכולוג מצופה להיות קואוץ' ויש חיפוש אחר פתרונות מהירים ושטחיים, שאינם מאפשרים, לעניות דעתי, עיבוד רגשי והתארגנות אחרת.
ארכוש ואף אמליץ להורים.
לימור רייז