לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
אבא בלי אבא / עמית פכלראבא בלי אבא / עמית פכלר

אבא בלי אבא / עמית פכלר

ספרים | 15/2/2016 | 14,517

אבות שהתייתמו מאב בגיל צעיר מספרים למחבר הספר, שחוקר את השפעות האבדן, על נוכחות אביהם המת בחיי היומיום: בזוגיות, בהורות ובקריירה. תופעות כגון חזרה בתשובה, רגשי אשם, קשיי... המשך

אבא בלי אבא / עמית פכלר 
 
עמית פכלר
אבא בלי אבא
אהבה, אשמה ותיקון בחיי יתומים מאב
 
הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה ופרדס הוצאה לאור
 
 
 
 
'ביום השני אחרי הלידה ביקרתי את אשתי בחדר לידה ולקחתי את הבן שלי על הידיים... ואז התיישבתי בבית החולים וכתבתי לו מכתב: "לי לא היה אבא ואני לא יודע איך להיות אבא, אבל אני מקווה שאני אהיה בסדר".'

אבות שהתייתמו מאב בגיל צעיר מספרים למחבר הספר, שחוקר את השפעות האבדן, על נוכחות אביהם המת בחיי היומיום: בזוגיות, בהורות ובקריירה. תופעות כגון חזרה בתשובה, רגשי אשם, קשיי אינטימיות ואימוץ דמויות אב מוארות באור חדש, וסיפורי המשתתפים משרטטים את האופן שבו מתוך הכאב בוקעות תקווה חדשה ואפשרות לתיקון.
בשפה קולחת ובלוויית מובאות מן הקולנוע, מן הספרות היפה ומן התרבות הפופולרית, המחבר מציע הסבר פסיכואנליטי מפתיע למניעים הסמויים, הלא־מודעים, לבחירותיו של אדם שהתייתם מאב. יחסיו המורכבים של היתום עם שתי הנשים החשובות בחייו - אמו ורעייתו - זוכים לדיון מעמיק ופרק מיוחד מוקדש לסוגיות קליניות בטיפול הפסיכואנליטי ביתומים מאב.
תופעת היתמות וחוויית האבהות מעולם לא זכו להתבוננות כמו זאת המוצגת כאן. ספר זה ייגע בכל מי שחווה אבדן בחייו ובכל מי שמכיר אדם המתמודד עם אבל, אולם הוא יכול לספק תובנות חשובות גם לכל המתעניינים בפסיכולוגיה ובתורתם של פרויד, יונג, ויניקוט ואחרים, ולהאיר באור חדש את תחושותיהם ובחירותיהם.
 
ד"ר עמית פכלר הוא פסיכולוג קליני, מנהל המכון לטיפול רגשי במרכז הקליני הבינתחומי באוניברסיטת חיפה. בעת כתיבת הספר שימש פסיכולוג אחראי במחלקה הסגורה למבוגרים א' בבית החולים 'גהה'.
 
 
 
לפניכם הפרולוג ופרק מתוך הספר באדיבות המחבר וההוצאה לאור:
 
אבא בלי אבא / עמית פכלר 1פרולוג והפרק השלישי "אבא לא פוגשים, אבא חיים"
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אובדן ושכול, אבהות, הורות
שלומית צור
שלומית צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון
עידן צומר
עידן צומר
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
אריאלה מלצר
אריאלה מלצר
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה
הראל אגמון
הראל אגמון
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
יהודית וינשטיין
יהודית וינשטיין
עובדת סוציאלית
רמת הגולן, טבריה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

עמית פכלרעמית פכלר20/2/2016

רכישת הספר. מאז עליית ההודעה על הספר לאתר פסיכולוגיה עברית, רבים שואלים אותי מתי אפשר יהיה לקנות את הספר. ובכן, הוא נמצא בחנויות הספרים הקרובות למקום מגוריכם, לרבות סטימצקי, צומת ספרים והחנויות הפרטיות. אפשר גם לרכוש אותו בהנחה בלשונית 'יריד' באתר זה או ישירות מהוצאת פרדס בטלפון
.04-8641939

ליטל מורליטל מור17/2/2016

התרגשתי לקרא. ושוב עמית מצליח להעביר בשפה קולחת, נהירה ומרתקת את המורכבות של חיי הנפש. נהנתי והתרגשתי לקרא את הפרולוג והפרק השלישי שהתפרסמו כאן. מצפה לקרא את הספר בשלמותו ומקשה להתאפק מלהביע משאלה שיהיה זה ספרו הראשון מיני רבים.

יאיר אפטריאיר אפטר15/2/2016

יאיר אפטר. נשמע מרתק, מנסיוני אובדן אב לא מחייב מות אב אלה 'אב נעדר' ווריציות נוספות של חוסר נוכחות אבהית. אשמח לקרא את הספר.