לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
דיאלוג - סיפורים טיפוליים מהחברה המסורתית / עפר גרוזברדדיאלוג - סיפורים טיפוליים מהחברה המסורתית / עפר גרוזברד

דיאלוג / עפר גרוזברד

ספרים | 4/12/2007 | 11,024

דיאלוג - 123 סיפורים טיפוליים מהחברה המסורתית ופתרונם מגיש לקורא סדרת דיונים שהתרחשו במציאות, בשנים 2005-2006, במסגרת קורס ייחודי שהעביר המחבר, במכללה האקדמית ערבית לחינוך... המשך

 

דיאלוג / עפר גרוזברד

 

עפר גרוזברד

דיאלוג

123 סיפורים טיפוליים מהחברה המסורתית ופתרונם

הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן גוריון

 

דיאלוג - 123 סיפורים טיפוליים מהחברה המסורתית ופתרונם מגיש לקורא סדרת דיונים שהתרחשו במציאות, בשנים 2005-2006, במסגרת קורס ייחודי שהעביר המחבר, במכללה האקדמית ערבית לחינוך בישראל. הדיון התנהל כך: סטודנט הציג בעיה שמקורה בחברה המסורתית הישראלית על שלל גווניה (מוסלמים, נוצרים, בדווים, דרוזים, עולי אתיופיה, עולי קווקז, דתיים למיניהם ועוד).

הבעיה שהעלה קשורה למשפחתו, לעבודתו כמורה או כיועץ חינוכי עם תלמידיו או בכל מקום אחר. בשיעור התפתח דיאלוג רב-תרבותי העוסק בבעיה הנידונה, בו הציעו המשתתפים את הפתרונות המוכרים להם מתרבותם הם, והמחבר הוסיף את ההיבט המערבי שהוא אמון עליו בהיותו פסיכולוג קליני. כך חברו יחדיו תרבויות שונות בדיאלוג פורה לתכלית אחת – לעזור לאדם במצוקתו.

בין הנושאים המרכזיים העולים מהספר:

  1. בעוד בחברה המסורתית ההורה הוא במרכז, הרי שבחברה המודרנית הילד הוא מרכז המשפחה. ועוד: בכיתה בה לומדים תלמידים מסורתיים, הדגש הוא על הפיכתו של הילד ל"חלק מהכיתה", בעוד שבחברה מודרנית – הדגש הוא על הישגיו של הילד.
  2. מדוע מקובל לרחם על האחר בחברה המסורתית, פעולה הנחשבת למביישת בחברה המודרנית?
  3. מדוע בחברה המסורתית נהוג לקבל עצות בנוגע לחינוך הילדים מקרובים, שכנים ומכרים? ומדוע פעולה שכזו, נחשבת מוקצה במשפחות מודרניות?
  4. מה משמעותה של המילה "לא" בחברה מסורתית, ומדוע נמנעים ממנה בכל מחיר כמעט, ומה משמעותה בחברה מודרנית?
  5. כיצד נתפשת נאמנות בחברה המסורתית (מה חשוב יותר – נאמנות לבן הזוג או נאמנות למשפחה), ומה משמעותה של נאמנות בחברה המודרנית?

"דיאלוג" הוא הספר השני ב"סדרת הצופן התרבותי" שתראה אור בהוצאת הספרים של אוניברסיטת בן גוריון ב-2007-2009, ותעסוק ברזי החשיבה הרב-תרבותית, על השלכותיה ויישומיה הרבים. בין הנושאים בהם יעסקו ספרי הסדרה: כיצד התייחסות ההורה אל הילד קובעת את כושרו היצירתי, המדעי והדמוקרטי בעתיד באופן שיכשיר אותו להיות שותף בעל ערך בחברה מודרנית? מה עלינו לדעת על אופן החשיבה של תרבויות שונות כדי לעודד קשרים בין תרבותיים? מה יכול התנ"ך ללמד אותנו על יסודות החשיבה המסורתית הקולקטיבית? ועוד


- פרסומת -

 

ד"ר עפר גרוזברד, הוא פסיכולוג קליני ובעל תואר דוקטור באנליזה ויישוב קונפליקטים מהמכון לאנליזה ויישוב קונפליקטים באוניברסיטת ג''ורג'' מייסון שבארצות-הברית. גרוזברד הוא מרצה במכללה האקדמית ערבית לחינוך בישראל, ועמית מחקר במרכז למחקר אסטרטגי למדיניות של המכללה לביטחון לאומי. בין ספריו: "פיצוח הצופן התרבותי" (אוניברסיטת בן גוריון) ו"מנחם בגין – דיוקנו של מנהיג, ביוגרפיה" (רסלינג).

 

דיאלוג / עפר גרוזברד 1לפניכם שני פרקים מתוך הספר באדיבות ההוצאה

 

 

.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, תרבות ואמנות, פסיכולוגיה רב תרבותית
ד"ר תום רן
ד"ר תום רן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
דורית נוי-שרב
דורית נוי-שרב
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה
ד"ר מיכה וייס
ד"ר מיכה וייס
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
הדס גור
הדס גור
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
הדר רוזן
הדר רוזן
עובדת סוציאלית
פרדס חנה והסביבה
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.