לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
הערכת יכולות הוריות / אביגיל גולומב, גבריאל וייל, רות סיטוןהערכת יכולות הוריות / אביגיל גולומב, גבריאל וייל, רות סיטון

הערכת יכולות הוריות / אביגיל גולומב, גבריאל וייל, רות סיטון

ספרים | 21/3/2012 | 16,420

הספר "הערכת יכולות הוריות - מדריך למומחים בבית המשפט" מתאר בצורה שיטתית ובלוויית דוגמאות רבות את תהליך העריכה של חוות דעת של מומחים הממונים על ידי בתי המשפט. מוצגים ומנותחים... המשך

הערכת יכולות הוריות / ד 
 
ד"ר אביגיל גולומב, ד"ר גבריאל וייל, ד"ר רות סיטון 
בהשתתפות יפעת שרון-הדס ועפרית לוי
הערכת יכולות הוריות
מדריך למומחים בבית המשפט
 
הוצאת מאגנס
 
 
 
 
חוות דעת של מומחים בבריאות הנפש, במטרה להעריך את היכולות ההוריות ולהמליץ בפני בתי המשפט מהי טובת הילד, היא תחום החורץ גורלות המטיל על המומחים מעמסה רגשית ואחריות כבדה. כתיבת חוות הדעת היא עבודה מורכבת הדורשת אינטגרציה בין תחומים רבים: נוסף על ידע תאורטי וקליני, על המומחים לגלות ידע בתחומי המשפט ולהכיר את מערכת המשפט ואת השירותים הסוציאליים העומדים לרשות המשפחה והקהילה. עליהם לשלב בין כל התחומים הללו ולתת המלצות ראליות המתייחסות לטובת הילד. כלים מקצועיים מגוונים עומדים לרשות המומחים ועליהם להכיר אותם וגם את מגבלותיהם.
הספר "
הערכת יכולות הוריות - מדריך למומחים בבית המשפט" מתאר בצורה שיטתית ובלוויית דוגמאות רבות את תהליך העריכה של חוות דעת של מומחים הממונים על ידי בתי המשפט (בית משפט לענייני משפחה, בית משפט לנוער, בית משפט מחוזי, בית הדין הרבני ועוד). מוצגים ומנותחים בו הכלים המקצועיים, צורת העבודה והעקרונות המנחים אותה. מובאים החוקים שעל פיהם מתבקשת חוות הדעת (חוק הנוער, חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, חוק האימוץ, אמנת האג). מוקדש בו פרק לסקירת השירותים הסוציאליים ובעלי התפקידים בשירותים אלו הפועלים בתחום דיני משפחה. התייחסות לסוגיות אתיות ולדילמות שכיחות שהמומחים מתלבטים בהן נידונות בספר בהרחבה.
ייחודו של הספר בכך שהוא עוסק בעריכת חוות דעת בדבר היכולות ההוריות כמכלול, והוא ראשון בסוגו בישראל. המחברים השותפים לכתיבתו מייצגים את התפיסה האינטגרטיבית הרב-תחומית הנדרשת בנושא המסוגלות ההורית וטובת הילד.
 
ד"ר אביגיל גולומב היא פסיכיאטרית למבוגרים וילדים. יו"ר לשעבר של איגוד הפסיכיאטריה של הילד. פסיכואנליטיקאית מנחה למבוגרים וילדים. יו"ר לשעבר של החברה הפסיכואנליטית הישראלית, לשעבר יו"ר ועדת האתיקה של החברה. מנהלת לשעבר של היחידה לגיל הרך במרכז לבריאות הנפש של קופת החולים הכללית במסגרת המרכז לבריאות הנפש ברמת חן ומנהלת לשעבר של היחידה לחוות דעת באותו מוסד. מלמדת בחוגים לפסיכותרפיה, פסיכיאטריה של הילד והמתבגר, פסיכיאטריה של הגיל הרך ופסיכיאטריה פורנזית באוניברסיטת תל אביב ועוסקת בהוראה במסגרת החברה הפסיכואנליטית. מרצה במסגרות שונות של השתלמויות שופטים ועורכי דין, פקידי סעד ועובדי רווחה אחרים ובקורסים לגישור. חברה בוועדה של משרד המשפטים, בראשות השופטת רוטלוי, שבדקה חקיקה בנושא ילדים, ויו"ר תת־הוועדה בנושא רצף ההגנה. חברה לשעבר במועצה הלאומית לבריאות נפש. עורכת זה שנים חוות דעת לבתי המשפט בנושא כישורי הורות.

ד"ר גבריאל וייל הוא פסיכולוג קליני וחינוכי. מלמד במשך שנים רבות במסגרות אקדמיות שונות. פסיכולוג ראשי במרכז לבריאות הנפש של משרד הבריאות בבאר שבע. בעבר מנהל שירות פסיכולוגי חינוכי בנתיבות (2007-1972). היה חבר בוועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל במשך תשע שנים, ובמסגרת זו היה שותף פעיל לכתיבת 'קוד האתיקה המקצועית של הפסיכולוגים בישראל – 2004'. יו"ר הוועדה לבניית 'סטנדרטים לחוות דעת פסיכולוגיות לבתי המשפט – 2008'. כותב מאמרים מקצועיים שונים ושותף לכתיבת ספרים, ביניהם הספר 'סוגיות אתיות במקצועות הייעוץ והטיפול הנפשי', בעריכת גבי שפלר, יהודית אכמון וגבריאל וייל, שראה אור בשנת 2004 בהוצאת מאגנס. עורך זה שנים חוות דעת לבתי המשפט בנושא כישורי הורות.

ד"ר רות סיטון היא פסיכולוגית קלינית והתפתחותית. מרצה בכירה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון במסלול הקליני וההתפתחותי, ומלמדת בבית הספר לפסיכותרפיה שליד בית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן-גוריון. בעבר הייתה פסיכולוגית ראשית במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, שם גם ניהלה במשך מספר שנים את מרפאת הילדים והנוער ואת מעון היום למתבגרים. פסיכולוגית ראשית בבית החולים 'סורוקה'. ניהלה במשך ארבע שנים את המרכז לילדים ולזוגות צעירים. הייתה חברה בוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית במשך שתי קדנציות וחברה בקבוצת דיון של מומחים 'הילד והמשפט' שהקים פרופ' סולניט המנוח. עורכת זה שנים חוות דעת לבתי המשפט בנושא כישורי הורות.

עו"ד יפעת שרון-הדס היא עורכת דין עצמאית. מומחית בדיני משפחה ועוסקת בטיפול בסכסוכי משמורת וגירושין. מגשרת מוסמכת ל'גישורים במשפחה' מטעם בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב. מכהנת משנת 2001 כסגנית יו"ר ועדת ילדים ונוער בלשכת עורכי הדין וחברה בפורום דיני משפחה בלשכת עורכי הדין.

עפרית לוי היא עובדת סוציאלית קלינית. עובדת בדיור מוגן לקשישים בירושלים. עבדה בעבר עם ילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי ומשפחותיהם כרכזת גן ופסיכותרפיסטית ביחידה הקלינית הרב מקצועית לצד 'גני שקד' בחולון, בגן תקשורת במודיעין ובמכון שמ"ר במודיעין. עבדה עם ילדים הסובלים מטווח רחב של בעיות רגשיות ובהדרכת משפחותיהם ביחידה לגיל הרך במרפאה לבריאות הנפש ע"ש בריל ברמת חן ובצוות ילדים במרפאה לבריאות הנפש במודיעין.
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחברים וההוצאה לאור:
 
הערכת יכולות הוריות / אביגיל גולומב, גבריאל וייל,  1פרק רביעי: דילמות 
 
» לרכישת הספר ביריד

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ספרים, ממסד וחוק, הורות
ד"ר תום רן
ד"ר תום רן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ד"ר תמר שביט פסח
ד"ר תמר שביט פסח
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
גלי ברמן בר-און
גלי ברמן בר-און
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
הדר רוזן
הדר רוזן
עובדת סוציאלית
פרדס חנה והסביבה
הדר כהן סטורלזי
הדר כהן סטורלזי
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
זמירה כהן
זמירה כהן
פסיכולוגית
מטפלת זוגית ומשפחתית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות למאמר זה.