לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
מִלְקוּת לְחֵרוּת / אורית דהן ואורלי צדוקמִלְקוּת לְחֵרוּת / אורית דהן ואורלי צדוק

מִלְקוּת לְחֵרוּת / אורית דהן ואורלי צדוק

ספרים | 9/8/2012 | 23,770

הספר "מִלְקוּת לְחֵרוּת" עוסק בסיפור חייהן של שתי בעלות מקצוע בתחומי הפסיכולוגיה והחינוך שתחום התמחותן הוא אנשים עם ליקויי למידה ועם הפרעת קשב וריכוז, והן עצמן מתמודדות... המשך

מִלְקוּת לְחֵרוּת / אורית דהן ואורלי צדוק 
 
אורית דהן ואורלי צדוק
מִלְקוּת לְחֵרוּת
מבט אישי ומקצועי על ליקויי למידה והפרעת קשב וריכוז
 
הקיבוץ המאוחד ומכון מופת
 
 
 
 
הספר מִלְקוּת לְחֵרוּת - מבט אישי ומקצועי על ליקויי למידה והפרעת קשב וריכוז עוסק בסיפור חייהן של שתי בעלות מקצוע בתחומי הפסיכולוגיה והחינוך שתחום התמחותן הוא אנשים עם ליקויי למידה ועם הפרעת קשב, וריכוז והן עצמן מתמודדות עם קשיים דומים. הספר מביא את זיכרונותיהן ואת חוויותיהן לאורך מעגלי החיים: ילדות, צבא, לימודים באקדמיה, תעסוקה, זוגיות והורות.
לכל אחד מפרקי הספר שני חלקים משלימים: החלק הראשון הוא דיאלוג כן ואמיץ בין הכותבות, המעז להתבונן בעיניים פקוחות בקשיים שמזמנים החיים עם ליקויי הלמידה והפרעת קשב וריכוז, בדרכי ההתמודדות וביכולות הנוצרות בעקבות התמודדות זו; החלק השני עוסק בניתוח תאורטי של הנושאים העיקריים שעלו בדיאלוג, ובהמלצות להתמודדות מעשית.
הספר נכתב במשך שנים. זו התקופה שנדרשה כדי לקלף אט-אט את הקליפות ואת החסמים, להתמודד עם הכאב ולהעלות למודעות את הכוחות ואת היכולות שאפשרו לכותבות לממש את עצמן. ההחלטה לחלוק עם הקוראים את החוויות האישיות ואת התובנות המקצועיות מקורה באמונה העמוקה, שהחשיפה והשיתוף יכולים לתת כלים וידע גם לאחרים כיצד לצאת למסע למימוש עצמי מתוך התמודדות עם הלקות.
 
אורלי צדוק לויתן היא פסיכולוגית תעסוקתית מומחית ומדריכה, בעלת מכון לתכנון וייעוץ קריירה המתמחה בייעוץ לימודים וקריירה למבוגרים עם לקויות למידה והפרעות קשב, מנהלת תוכנית הגשטלט באוניברסיטת ת"א, מרצה ביחידה ללימודי חוץ בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב ובתכנית לתואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית במכללה האקדמית ת"א-יפו. היא שותפה לייזום ואחראית מקצועית של התכנית "מאקדמיה לקריירה" במרכז התמיכה "חממה" במכללה האקדמית תל-חי, חברה בוועדה המקצועית לפסיכולוגיה תעסוקתית במשרד הבריאות, חברת הנהלה בעמותת לשם – לקידום סטודנטים עם ליקויי למידה וחברת צוות חשיבה במכון מופ"ת "ללמוד מהצלחות: מרכזי התמיכה לסטודנטים עם לקויות למידה".

ד"ר אורית דהן הדס הקימה וניהלה את מרכז התמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה במכללה האקדמאית בית-ברל. היא חברה בצוות הניהול, מרצה ומקשרת במסלול העל-יסודי במכללה, יועצת בנושא ליקויי למידה באגף להכשרה במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, ראש פורום מנהלי מרכזי תמיכה לסטודנטים עם לקויות למידה, ראש צוות החשיבה "ללמוד מהצלחות": מרכזי התמיכה לסטודנטים עם לקוית למידה, מכון מופ"ת. היא חברה לשעבר בהנהלת לשם – עמותה לקידום סטודנטים עם לקויות למידה, ופיתחה תכניות לימודים למרכז התמיכה "חממה" במכללה האקדמאית תל-חי.
 
 
 
לפניכם פרק מתוך הספר באדיבות המחברות וההוצאה לאור:
 
מִלְקוּת לְחֵרוּת / אורית דהן ואורלי צדוק 1פרק רביעי: קריירה - מימוש

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ליקויי למידה, הפרעת קשב ופעלתנות יתר, אנשי מקצוע, ספרים
ד"ר אינס צור
ד"ר אינס צור
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
דני שלסמן
דני שלסמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
הילה חן
הילה חן
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
רומי ארן שורץ
רומי ארן שורץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה

תגובות

הוספת תגובה

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

דולי (דבורה) חותםדולי (דבורה) חותם22/8/2012

תודה על השיתוף המלמד. המחשבה שייעוץ תעסוקתי צריך להתבונן על הנועץ/ מתאמן כישות כוללת, ולא רק כסך הכשרונות והנטיות שלו- מרגשת ומעודדת. תודה על השיתוף המעורר הרבה מחשבות והזדהות ומעודד לקבלה עצמית. דולי.